Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płyta Amica PBF4VQ339FT - wyłącza pola itp.

liba 21 Kwi 2015 22:39 978 3
  • #1 21 Kwi 2015 22:39
    liba
    Poziom 14  

Witam,
    Płyta grzejna ceramiczna jak w temacie po postawieniu na niej garnka pełnego wody (grube dno) i ustawieniu na moc 9 (max) zaczyna grzać prawidłowo ale po jakimś czasie pola grzejne zaczynają na chwilę gasnąć i ponownie się po chwili włączać. Zagotowanie wody trwa w tych warunkach nawet 45min. Wszystkie pola się tak zachowują.

Płyta ma dwa pola podwójne (mniejsze i większe kółko) i tu też są problemy. Po położeniu garnka/patelni, który zdecydowanie przykrywa większe kółko płyta często zapala tylko mniejsze kółko, czasem co kilka minut zmienia zdanie...

Podejrzewam sensory wykrywające garnki... ale nie znam się na płytach i proszę o pomoc w diagnozie. Co należy wymienić, gdzie tego szukać i czy warto (koszt)? Płyta ma podobno >10lat, kupiłem ją razem z mieszkaniem.[/code]

0 3
  • #2 22 Kwi 2015 10:24
    Loker
    Poziom 38  

W płytach ceramicznych nie ma czujnika położenia garnka - a przynajmniej ja się nie spotkałem. Jeśli wszystkie pola "przygasają" jednocześnie to usterki szukałbym w przekaźnikach APD, jeśli przygasają losowo - zasilacz, a konkretnie napięcie zasilania przekaźników.

0
  • #3 22 Kwi 2015 14:26
    liba
    Poziom 14  

Plyta ma funkcje autofocus... która jak sądzę polega właśnie na tym,że płyta wykrywa obecność garnka jak i jego wielkość w przypkadku pól poszerzanych. Kazde pole po zdjeciu garnka gaśnie - prawidlowo. Niestety gaśnie także gdy garnek stoi normalnie na plycie. Wydaje mi sie, że to właśnie tutaj trzeba szukac przyczyny.

0
  • #4 22 Kwi 2015 14:45
    Loker
    Poziom 38