Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

briggs&stratton375 sprint - nie wchodzi na obroty, dymi, chlapie olejem

22 Apr 2015 22:07 1857 9
  • Level 7  
    Witam. Mam problem z glebogryzałką z silnikiem BRIGGS& STRATTON 375 SPRINT. Podczas normalnej pracy usłyszałem ciche metaliczne pyknięcia, które ustawały po wciśnięciu sprzęgła. Po ok. minucie silnik zaczął przerywać, schodzić z obrotów i dymić na ciemnoniebiesko. Po zatrzymaniu odkręciłem świecę, która była mocno okopcona i zaolejona z elementami nagaru. Po zmianie świecy nic się nie zmieniło, silnik zapalał lekko i po 10 sekundach przerywał i zwalniał. Odkręciłam korek wlewu oleju i ostro bryzgało. Czy spodziewać się popękanych pierścieni, czy szukać czegoś przy klinie lub nie wiem co jeszcze. Nie wiem co z tym chlapaniem olejem, czy to norma, bo jeśli nie to tylko pierścionki. Może mi ktoś kumaty coś doradzić? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 1  
  • Level 7  
    Maszyn to nie ludzie, bo wcale nie chorowała.
  • Level 43  
    To przenośnia, która nie zmienia faktu, że mówiąc profesjonalnie, z opisu wynika, że silnik zepsuł się w sposób wykluczający opłacalność jego naprawy. Niebieski dym (zwróć uwagę czy ma gryzący zapach) to olej w komorze spalania. Sugeruje to też mocno zabrudzona świeca. Można jeszcze sprawdzić jedną rzecz - po zatrzymaniu silnika szybko odkręć wlew oleju i zobacz czy wydobywa się dym (możesz też sprawdzić nie ma dymu z odmy). Jak jest dym to masz przedmuchy, możliwe, że pierścienie. Piszesz o metalicznym stukocie - silnik należy rozebrać (nie wyjmuj narazie tłoka, pierścienie - jeśli jeszcze nie pękły, mogą tego nie wytrzymać) i sprawdź czy nie ma opiłków w misce olejowej.
    Należy też wykluczyć zalanie olejem z powodu przechyłu lub nadmiaru oleju - w takim wypadku przyduszanie i dym, dopóki nie spali oleju, to norma.
    Chlapanie oleju z odkręconego wlewu podczas pracy akurat może być normalne z racji konstrukcji układu smarowania - tam powinna być prosta, tłokowa pompa oleju która smaruje rozbryzgowo, albo zębatka rozbryzgująca. Z samej zasady podczas pracy będzie chlapać.
  • Level 7  
    Postaram się jutro do niej zajrzeć i napiszę co zastałem w środku.
  • Level 7  
    No i rozebrałem silnik a pierścionki całe. Gładź cylindra trochę zrysowana, tak samo tłok. Nie wiem czy wymieniać pierścienie, czy dać sobie spokój. Może ktoś wie jaka jest grubość nowych pierścieni, bo cudów nie ma i coś musiało porysować cylinder i być może ich zużycie powoduje kantowanie tłoka. A może ktoś ma lepsze pomysły.
  • Level 1  
  • Level 7  
    Olej miał -stan, nie widać śladów przegrzania(odbarwień), pewnie zrobię jak radzisz, ale i tak nie daje mi spokoju to że nie wiem co było przyczyną.
  • Level 1  
  • Level 7  
    A jednak. Wymieniłem pirścienie (nowe są o 0.5mm grubsze), wstawiłem nową membranę i uszczelkę pod głowicą. (koszt 75zł) Przepracowała już 6 godz.,pali z pierwszego, puściła dymka tylko przy pierwszym uruchomieniu i już nie dymi i nie bierze oleju. Ciekawe jak długo, bo dalej nie widzę przyczyny jej zapaści.