Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 HDI - Regulator ciśnienia paliwa i problem z odpalaniem

pepe150 23 Kwi 2015 00:31 10107 3
  • #1 23 Kwi 2015 00:31
    pepe150
    Poziom 34  

    Witam

    Mój Peugeot sprawił dzisiaj niespodziankę. 306 2.0 HDi - RHY 90 KM system Bosch
    Otóż po "zgaszeniu" czyli przekręceniu kluczyka w zasilanie silnik jeszcze pracował przez jakieś 3-5 sekund.
    Typowa usterka regulator ciśnienia paliwa.

    Po odpaleniu ponownie samochód jedzie ale nie osiąga większych obrotów jak 2,5 tys.
    W trakcie dojeżdżania do świateł zgasł i już nie chciał odpalić...
    Pod komputerem (ELM 327 - na szybko nie mam nic innego :/) zgłasza błąd P0230 - błąd pierwotnego obwodu pompy paliwa, lub coś takiego.
    Po odpięciu z klemy i podłączeniu znów, odpali ale za jakieś 30 sek zgaśnie i znów nie odpali.
    Jakieś 1-2 miesiące temu zgłosił mi błąd czujnika wysokiego ciśnienia na listwie wtryskowej. Po skasowaniu ten błąd się nie pojawił ponownie.
    tydzień temu wyświetliło błąd P0230 - ale po skasowaniu znów się nie pojawił aż do dzisiaj.
    Wczoraj dobrałem się do przekaźnika podwójnego i jego złącze było czyste, nie jest też pęknięty. Wtyczka na pompie paliwa w zbiorniku także czysta.

    Po awarii dobrałem się do pompy paliwa i w zbiorniku jest czysta, nie jest zapchany smok.
    Dobrałem się także do tego regulatora ale po wyjęciu dziwnie jest on zużyty.
    Zdjęcia dodaję.
    Z jakiego powodu regulator jest w takim stanie?
    Pompa nigdy nie była naprawiana, auto ma przejechane 241 tys. (realny przebieg), filtr paliwa wymieniany 4 miesiące temu i nie było żadnych opiłków.

    Liczę się z wymianą tego regulatora, ale dlaczego auto nie chciało odpalić wcześniej?

    0 3
  • #2 23 Kwi 2015 07:38
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Czyste to, czyste tam to.... A buda tez czysta?

    Podaj jakies konkrety? Cisnienie paliwa jakie widzi i jakie jest? Przed filtrem i pompy wtryskowej? Wtryski na powrotach jakie?

    1
  • #3 23 Kwi 2015 09:46
    pepe150
    Poziom 34  

    Ciśnienia paliwa nie podam, bo nie mam PP2000 lub Diagboxa do tego (co podaje komputer).
    Dzisiaj popołudniu sprawdzę jakie ciśnienie mam przed filtrem paliwa.

    Może coś podpowiesz na temat tego znaku na regulatorze?

    3
  • #4 03 Maj 2015 12:58
    pepe150
    Poziom 34  

    Pompa wysokiego ciśnienia (CR) do naprawy.
    Opiłki koloru srebrnego (brązowe od pompy w zbiorniku), po wymianie na nowy regulator znów zapchane sitko.

    2