Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA F 1993 brak mocy, kontrolka silnika, max. obroty 3000

24 Kwi 2015 07:34 1830 3
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich na forum :) Jestem szczęśliwym lub mniej szczęśliwym posiadaczem OPLA ASTRY F z 1993 roku w gazie. Problem występujący:
    1. Zaraz po włączeniu samochodu zapala mi się pomarańczowa kontrolka - układ elektroniczny silnika. Przed włączeniem samochód ma jakieś dziwne obroty, spada ponizej 1000 potem wzrasta, potrafi zgasnąć na skrzyżowaniu - ogólnie zero przyjemności z jazdy tylko strach przed zgaśnięciem. Natomiast po zapaleniu się lampki obroty wzrastają do 1500 i wtedy już samochód nie gaśnie. Odkąd kupiłem ten samochód to zapala mi się ta lampka.
    2. Podczas jazdy na tej lampce samochód traci moc, silnik 1.4 a samochód jest bardzo słaby tzn. pod góre pojedzie max. 50/60 km\h- nie wydaje mi się żeby to było normalne. Warto dodać, że samochód nie może przekroczyć 3000 obrotów na każdym biegu. Gdy dojdzie do 3000 obrotów dusi się, jakby miał mało gazu, a gdy prędkość samochodu dojdzie do 120 km\h (oczywiście z górki bo normalnie nie rozpędzi się do takiej prędkości) to rusza się drążek do zmiany biegów.

    Tak jak opisałem problem jest bardzo uciążliwy, jestem młodym kierowcą dlatego nie mam pieniedzy na inny, lepszy samochód. Mój mechanik powiedział, że "może" nie chodzi tłok na jednym cylindrze ale nie opłaca się tego robić w takim samochodzie. Czyli mam jezdzić na trybie awaryjnym.
    Proszę o szybką pomoc, ponieważ już nie wiem co mam zrobić, co to za problem ? Gdzie usterka, z czym związana? Koszty naprawy i gdzie się udać ? Elektryk ?

    z góry dziękuje za za pomoc i odpowiedzi. :)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Może warto zmienić tego "mechanika".
    Skoro zapala się ta lampeczka to oznacza że sterownik widzi jakiś problem.
    Poszukaj sobie w gogle coś takiego jak kody migowe czy kody błyskowe.
    Można to odczytać za pomocą spinacza więc będziesz sam w stanie to zrobić.
    Jak będziesz miał je odczytane to daj tutaj nr tych błędów to wtedy powiemy co trzeba dalej zrobić.
  • Poziom 5  
    Witam ponownie, co prawda nie sprawdziłem kodu błędu ale na 4 cylindrze samochod ma 8 barór zamiast 12.
    Chyba dlatego zapala się kontrolka silnika, prosze o pomoc co mam teraz zrobić:(
  • Poziom 24  
    Odczytaj te błędy jednak.Pomimo niskiej kompresji na tym jednym cylindrze nie powinno być problemu z przekroczeniem 50km/h.Jako ciekawostkę Ci powiem ,że kiedyś po zerwaniu paska rozrządu w astrze 1.4 na jednym z cylindrów miałem kompresję 0 bar a mimo to całkiem sprawnie pojechała sobie po inny silnik.Bynajmniej nie blokowała ruchu drogowego ;-).