Witam
posiadam VW Borę 1.6 SR 8v 99r., z instalacją gazową STAG
od jakiegoś czasu borykam się z problemami przy odpalaniu, jednak problem nie występuje regularnie, czasem pojawi się raz na tydzień, czasem kilka razy w tygodniu.
Wczoraj np. pod blokiem odpalił od razu, podjechałem na stację, zatankowałem, próbuję odpalić i nic - kręcił ale nie odpalał. Udało się dopiero za 6 czy 7 razem..
gdzieś wyczytałem, że problemem może być mikrostyk zamka przednich drzwi kierowcy - u mnie rzeczywiście on nie działa, bo nie działa sygnalizacja zostawionych świateł, nie zapala się także światło we wnętrzu po otwarciu drzwi.
Mikrostyk do odpalania ma ponoć tyle, że po otwarciu drzwi ma się włączać pompa paliwowa, niektórzy jednak pisali że pompa włącza się po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem u siebie - po otwarciu drzwi nic, po włączeniu zapłonu 1-2 sekundowy dźwięk dochodzący z tyłu samochodu (może to pompa?)
Czy to mikrostyk może być problemem w moim przypadku? Dodam że akumulator wymieniany kilka miesięcy temu. Świece wymieniane jakieś 10 000 temu (bosh).
Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - na 2500 km ostatnio auto wzięło jakieś 0,7 l oleju. czy może być to spowodowane długimi trasami - jednorazowo jakieś 500 km?
Pozdrawiam
posiadam VW Borę 1.6 SR 8v 99r., z instalacją gazową STAG
od jakiegoś czasu borykam się z problemami przy odpalaniu, jednak problem nie występuje regularnie, czasem pojawi się raz na tydzień, czasem kilka razy w tygodniu.
Wczoraj np. pod blokiem odpalił od razu, podjechałem na stację, zatankowałem, próbuję odpalić i nic - kręcił ale nie odpalał. Udało się dopiero za 6 czy 7 razem..
gdzieś wyczytałem, że problemem może być mikrostyk zamka przednich drzwi kierowcy - u mnie rzeczywiście on nie działa, bo nie działa sygnalizacja zostawionych świateł, nie zapala się także światło we wnętrzu po otwarciu drzwi.
Mikrostyk do odpalania ma ponoć tyle, że po otwarciu drzwi ma się włączać pompa paliwowa, niektórzy jednak pisali że pompa włącza się po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem u siebie - po otwarciu drzwi nic, po włączeniu zapłonu 1-2 sekundowy dźwięk dochodzący z tyłu samochodu (może to pompa?)
Czy to mikrostyk może być problemem w moim przypadku? Dodam że akumulator wymieniany kilka miesięcy temu. Świece wymieniane jakieś 10 000 temu (bosh).
Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - na 2500 km ostatnio auto wzięło jakieś 0,7 l oleju. czy może być to spowodowane długimi trasami - jednorazowo jakieś 500 km?
Pozdrawiam