Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Bora 1.6 SR - problemy z odpalaniem + branie oleju

barmic 24 Apr 2015 11:00 2550 16
  • #1
    barmic
    Level 2  
    Witam

    posiadam VW Borę 1.6 SR 8v 99r., z instalacją gazową STAG

    od jakiegoś czasu borykam się z problemami przy odpalaniu, jednak problem nie występuje regularnie, czasem pojawi się raz na tydzień, czasem kilka razy w tygodniu.
    Wczoraj np. pod blokiem odpalił od razu, podjechałem na stację, zatankowałem, próbuję odpalić i nic - kręcił ale nie odpalał. Udało się dopiero za 6 czy 7 razem..



    gdzieś wyczytałem, że problemem może być mikrostyk zamka przednich drzwi kierowcy - u mnie rzeczywiście on nie działa, bo nie działa sygnalizacja zostawionych świateł, nie zapala się także światło we wnętrzu po otwarciu drzwi.
    Mikrostyk do odpalania ma ponoć tyle, że po otwarciu drzwi ma się włączać pompa paliwowa, niektórzy jednak pisali że pompa włącza się po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem u siebie - po otwarciu drzwi nic, po włączeniu zapłonu 1-2 sekundowy dźwięk dochodzący z tyłu samochodu (może to pompa?)

    Czy to mikrostyk może być problemem w moim przypadku? Dodam że akumulator wymieniany kilka miesięcy temu. Świece wymieniane jakieś 10 000 temu (bosh).

    Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - na 2500 km ostatnio auto wzięło jakieś 0,7 l oleju. czy może być to spowodowane długimi trasami - jednorazowo jakieś 500 km?

    Pozdrawiam
  • #2
    Mer_86
    Level 15  
    Kolego, a masz może odczyt błędów z diagnostyki? Warto byłoby to sprawdzić, żeby nie szukać po omacku. Jak na mój gust, problem będzie leżał w elektryce, możliwe nawet, że w samej skrzynce bezpieczników.

    W takim samym aucie, też z instalacją LPG przerabiałem dość podobny problem. Po otwarciu drzwi nie działało oświetlenie wnętrza, VAG wskazywał na sporo błędów w module komfortu i centralnego zamka. W efekcie m.in. brak oświetlenia wnętrza i trzaskający jeden z przekaźników pod kolumną kierownicy po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu. Dopiero jak auto odpaliło trzaskanie przekaźnika ustawało. Też wyczytałem, że mikrostyk w drzwiach może być problemem, rozebrałem drzwi kierowcy, pasażera i niczego niewłaściwego nie znalazłem. Ostatecznie okazało się, że jeden z tych najmniejszych bezpieczników, które są w skrzynce bezpieczników (bodaj od oświetlenia wnętrza) był zaśniedziały i powodował spore zwarcie w instalacji. Po wyczyszczeniu problem oczywiście ustąpił, błędy centralnego zamka i modułu komfortu udało się skasować.

    Natomiast co do odpalania, przerabiałem problem z brakiem ssania na zimnym silniku (1.6, 8V, AKL), obroty strasznie falowały, auto gasło, chyba że trzymało się je na półgazie. Uspokajały się dopiero jak silnik się zagrzał. Problem polegał na nieszczelnym kolektorze dolotowym - są tam 4 okrągłe gumowe uszczelki, które wymienia się podczas demontażu kolektora, np. przy wymianie świec, o czym pisałeś. Po uszczelnieniu kolektora silnik zaczął pracować w pełni sprawnie.

    Co do brania oleju, owszem, po dłuższej trasie poziom może spaść. Obserwuj co jakiś czas stan oleju, jeśli braki będą się często pojawiały i nie będą spowodowane długimi trasami i większym obciążeniem silnika, to możesz zacząć się zastanawiać dlaczego ubywa;)
  • #3
    barmic
    Level 2  
    Jeśli chodzi o moduł komfortu, wydaję mi się że to będzie jednak jakiś problem z zamkiem, bo wyskakiwał błąd na podpiętym kompie. niestety sprawdzane to było kawałek temu i sam nie pamiętam, ale w najbliższym czasie znów będę miał możliwość podpięcia, także sprawdzę o który dokładnie element chodziło.

    jeśli chodzi o trasy to z 500 km jakieś 400 jest robione autostradą, prędkość 140-150 obroty ponad 4k. no nic, poobserwuje ile oleju schodzi przy miastowej jeździe.

    dzięki za odpowiedź
    pozdrawiam
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    barmic wrote:

    Wczoraj np. pod blokiem odpalił od razu, podjechałem na stację, zatankowałem, próbuję odpalić i nic - kręcił ale nie odpalał. Udało się dopiero za 6 czy 7 razem..
    A brakuje wtedy iskry czy paliwa?
    Quote:

    gdzieś wyczytałem, że problemem może być mikrostyk zamka przednich drzwi kierowcy - u mnie rzeczywiście on nie działa, bo nie działa sygnalizacja zostawionych świateł, nie zapala się także światło we wnętrzu po otwarciu drzwi.
    Więc w czym problem sprawdzić? Psuły się nagminnie.
    Quote:

    Mikrostyk do odpalania ma ponoć tyle, że po otwarciu drzwi ma się włączać pompa paliwowa,
    Bzdura.
    Quote:
    niektórzy jednak pisali że pompa włącza się po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem u siebie - po otwarciu drzwi nic, po włączeniu zapłonu 1-2 sekundowy dźwięk dochodzący z tyłu samochodu (może to pompa?)
    I tak właśnie ma być.
    Quote:

    Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - na 2500 km ostatnio auto wzięło jakieś 0,7 l oleju. czy może być to spowodowane długimi trasami - jednorazowo jakieś 500 km?

    Zużycie silnika. Nie ma się jeszcze czym przejmować.
  • #5
    barmic
    Level 2  
    robokop wrote:
    Więc w czym problem sprawdzić? Psuły się nagminnie.


    żeby się tam dostać trzeba rozkręcać drzwi, to trochę roboty jest ;)

    przy okazji zapytam jeszcze o jedną rzecz
    otwieranie tylnych szyb działa za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy, natomiast nie działają oba przyciski w tylnych drzwiach. jaki może być powód?
  • #6
    Mer_86
    Level 15  
    barmic wrote:
    jeśli chodzi o trasy to z 500 km jakieś 400 jest robione autostradą, prędkość 140-150 obroty ponad 4k.


    Masz odpowiedź na zużycie oleju. Tak jak pisał ropokop, na razie nie ma się jeszcze czym przejmować.

    Daj znać, co konkretnie wyskoczy po diagnostyce i nie zawężaj poszukiwań tylko do centralnego zamka, choć wadliwego mikrostyku oczywiście nie kwestionuję;) Z tymi opiniami, że po otwarciu drzwi włącza się pompa paliwa, to rzeczywiście jakieś jaja:D

    Dodano po 2 [minuty]:

    barmic wrote:
    żeby się tam dostać trzeba rozkręcać drzwi, to trochę roboty jest


    Skombinuj jakiś tutorial albo poszukaj na forum VW jak rozebrać boczek, żeby nie pourywać zaczepów i nie uszkodzić podpórki podłokietnika. Faktycznie jest trochę zabawy, ale jak będziesz wiedział jak się do tego zabrać, to nie powinno być większych kłopotów.
  • #8
    Mer_86
    Level 15  
    barmic wrote:
    otwieranie tylnych szyb działa za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy, natomiast nie działają oba przyciski w tylnych drzwiach. jaki może być powód?


    Nie pamiętam jak to jest rozwiązane. Nie jest to w jakiś sposób powiązane z ryglowaniem drzwi z pozycji fotela kierowcy? Może poprzedni właściciel woził z tyłu gromadkę rozbrykanych dzieci i wolał, żeby nie poucinały sobie paluchów;)
    Po mojemu najpierw diagnostyka, a jak niczego nie zauważysz odnośnie sterowania szybami, to miernik elektryczny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Swoją drogą, jak rozwiążesz pierwsze dwa z opisanych przez Ciebie problemów, to ten może naprawi się sam. U mnie zwarcie na bezpieczniku powodowało cały szereg sprzężonych ze sobą usterek.
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    barmic wrote:

    otwieranie tylnych szyb działa za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy, natomiast nie działają oba przyciski w tylnych drzwiach. jaki może być powód?

    W panelu sterowania szyb po stronie kierowcy masz taki szeroki guzik - najszerszy z narysowanym ludzikiem w kółku. Jest to blokada sterowania tylnych szyb z przycisków w tylnych drzwiach.
    Naciśnij go i zobacz czy wtedy zacznie działać sterowanie z tylnych drzwi.
  • #10
    Mer_86
    Level 15  
    grala1 wrote:
    szeroki guzik - najszerszy z narysowanym ludzikiem w kółku


    O to właśnie mi chodziło:) Kolego barmic, a długo już jeździsz tą Borą?
  • #11
    belkott
    Level 8  
    A jest takie auto co mu się pompa włącza po otwarciu drzwi? I po co niby by miała za każdym razem się włączać nie zawsze przecież odpalasz auto??
    A kolego a to spalanie oliwy też jest nienormalne ja mam auto z przebiegiem 400tys km 20 letnie a pali oleju 0,7l na te 15tys km i wydaje mi się to sporo. A 0,7 na 2,5tys to jest bardzo dużo.
    A prędkości i te 200km/h jakbym suną autostradą to nie ubędzie mi oleju.
  • #12
    Mer_86
    Level 15  
    belkott wrote:
    A kolego a to spalanie oliwy też jest nienormalne ja mam auto z przebiegiem 400tys km 20 letnie a pali oleju 0,7l na te 15tys km i wydaje mi się to sporo. A 0,7 na 2,5tys to jest bardzo dużo.


    Kolego belkott, zdaje się, że jeździsz innym autem, a przynajmniej masz w nim inny silnik, więc nie ma co porównywać. Mieliśmy w pracy Astrę H z silnikiem 1.4, która według norm ASO mogła brać 1l oleju na 1000km i było to dopuszczalne. Mało, dużo? No pewnie, że dużo, ale 0,7l na 2,5 tys. przy silniku 1.6 w VW nie jest raczej tragedią, która wymaga natychmiastowego remontu silnika;)
  • #13
    belkott
    Level 8  
    1l 1000km nigdy chyba nie jest normalne w żadnym aucie . Co wy gadacie to nie jest normalne spalanie. 1l na 10tys można uznać za ok ale nie na tys.
  • #14
    psilos1
    Level 32  
    robokop wrote:

    Mikrostyk do odpalania ma ponoć tyle, że po otwarciu drzwi ma się włączać pompa paliwowa,
    Bzdura.
    Niekoniecznie bzdura... przy otwarciu drzwi kierowcy na 2-3 sekundy pompa uruchamia się podbijajac ciśnienie na listwie,ułatwiając zapłon
  • #15
    belkott
    Level 8  
    Nie każde otwarcie drzwi jest równoznaczne z odpaleniem
  • #16
    psilos1
    Level 32  
    belkott wrote:
    Nie każde otwarcie drzwi jest równoznaczne z odpaleniem

    Owszem i dlatego nie uruchamia sie za każdym razem ale po dłuższym postoju

    Dodano po 19 [minuty]:

    Co do oleju...winne są wadliwe trzyczęściowe pierścienie(zapiekają się)-zjawisko rzadko spotykane w samochodach jezdzonych na syntetyku...po wymianie na zwykle jednoczesciowe(plus oczywiscie uszczelniacze zaworowe)traci apetyt na olej.
  • #17
    grala1
    VAG group specialist
    psilos1 wrote:
    Co do oleju...winne są wadliwe trzyczęściowe pierścienie(zapiekają się)

    Zawsze gdzie robiłem silnik z takimi pierścieniami to przyczyna było przegrzanie silnika.
    Żaden wyczyn przegrzać pierścień grubości 1,5mm który później przestaje spełniać swoje zadanie.
    Później wychodzą takie teorie że to wada fabryczna.