Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód do 22.000PLN na małe trasy i dojazdy do pracy?

santricity 24 Kwi 2015 13:17 2175 31
  • #1 24 Kwi 2015 13:17
    santricity
    Poziom 9  

    Drodzy Państwo,

    Jaki samochód używany wybrać do max 22.000PLN dla małżonki na:
    - dojazdy do pracy - 15km w jedną stronę z miasteczka do miasteczka z prędkością 90km/h, 2xsygnalizacja świetlna po drodze
    - krzątanie się po małym miasteczku
    - czasem na krótkie (max 300km autostradą) wyjazdy we dwoje

    Zastanawialiśmy się nad ClioIII w 1.5dci 86KM, mamy już Lagunę III 2.0dci z przebiegiem 160.000 i tylko tankujemy i regularnie serwisujemy co 15k km. Zero problemów. Co do 1.5dci to boję się o obracające panewki, trochę negatywnych opinii o tych silnikach jest, ale też nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy np silniki po 2008r będą bardziej wytrzymałe.

    Jeśli nie Clio, to co? Zależy nam oczywiście na niskim spalaniu, trwałości i wyciszeniu wnętrza zwłaszcza w trasie.

    Samochód będzie kupiony i użytkowany w Belgii.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!

    0 29
  • #2 24 Kwi 2015 14:34
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 24 Kwi 2015 14:40
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Bierz Jazz 2008> 1.4 vtec 100KM , mam i jest zajebiste.Poszukasz pukniętego ,części blacharskie tanie.

    0
  • #5 24 Kwi 2015 14:55
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Diesla nie bierz bo na olej nie zarobisz (DPF) i zajedziesz szybko silnik i turbinę. Benzynki spali ci 5-7l/100

    0
  • #6 24 Kwi 2015 14:59
    santricity
    Poziom 9  

    Fiestę mk7 w dieslu sprzedałem rok temu, miała 70k przebiegu i niestety ciągłe problemy z FAPem (mimo licznych wycieczek) oraz układem chłodzenia. Pewnie miałem pecha, ale żona nie chce wracać do Forda, mimo że przyjemnie się to prowadziło.

    Szczerze mówiąc rozważałem Jazza zwłaszcza, że już jeden jest u teściowej. Bardzo sprytne autko, tylko nie wiem jak z blachą w dłuższej perspektywie. Samochód nie będzie garażowany.

    0
  • #7 24 Kwi 2015 15:01
    andrzej20001
    Poziom 42  

    6 puszek bolla, 2 z wężykami do progów i drzwi i kanał plus kompresor i godzina roboty plus zgrzewka piwa. Po wstępnych oględzinach jak wyglada podłoga.

    0
  • #8 24 Kwi 2015 15:04
    santricity
    Poziom 9  

    Cytat:
    po co wam Ropniak?


    Jestem otwarty na wszystkie propozycje, może oczywiście być benzyna.

    0
  • #9 24 Kwi 2015 15:32
    belkott
    Poziom 6  

    A to obecnie w dieslach ten filtr jest dużym problemem jeśli np robimy trasy po mieście od 0,5 do 2km?

    0
  • #10 24 Kwi 2015 15:38
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 24 Kwi 2015 15:40
    belkott
    Poziom 6  

    Ale takie auto można użytkować tak jak benzynkę czyli np codziennie po bułki 1,5 km i gaszenie i tak cały czas? Benzynę na sekwencji tak użytkuje od 7lat i spoko.

    0
  • #12 24 Kwi 2015 15:42
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 24 Kwi 2015 15:45
    belkott
    Poziom 6  

    Przegonić to co masz na myśli ? A czemu nie można tego zrobić na postoju? Np na 1500-2000 i tak czekać z 15minut?

    0
  • #14 24 Kwi 2015 15:49
    Bartez101
    Poziom 13  

    Suzuki swift IV 1.2 94KM benzyna spalanie ok. 6,5 (w automacie). Tani w eksploatacji,silnik euro-5, ładny , przyjemne wnętrze.

    1
  • #15 24 Kwi 2015 16:42
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 24 Kwi 2015 17:18
    belkott
    Poziom 6  

    To ok a 4tys na postoju? Bo chyba auto samo nie wie czy stoi czy jedzie?

    0
  • #17 24 Kwi 2015 17:19
    tolo
    Poziom 33  

    A może Toyota Corolla e12, autko bardzo mało awaryjne.

    0
  • #18 24 Kwi 2015 17:20
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 24 Kwi 2015 17:30
    andrzej20001
    Poziom 42  

    belkott napisał:
    A czemu nie można tego zrobić na postoju? Np na 1500-2000 i tak czekać z 15minut?


    :0 :) Jaja se robisz? A ecu to nie musi "widzieć" jazdy ? To może auto na rolkach postawisz :) O temperaturze podzespołów przy wypalaniu nie wspomnę.

    0
  • #20 24 Kwi 2015 17:37
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 24 Kwi 2015 17:52
    belkott
    Poziom 6  

    A układ chłodzenia od czego jest? To Twoim zdaniem zostawiajac auto odpalone na 1 godzinę go przegrzewam?

    0
  • #23 24 Kwi 2015 18:02
    kortyleski
    Poziom 41  

    Długo by pisać ale nie bierz diesla. Dpf, turbina,dwumas, wtryski i pompa. To rzeczy które psują się w dieslu. Wybierz sobie auto i podejrzyj ceny wymienionych przezemnie części.

    0
  • #24 24 Kwi 2015 18:07
    zed71
    Poziom 22  

    przy takich przebiegach to ... tylko benzyna (nawet lpg nie ma co zakładać). coś z małym silnikiem - do 1200:
    citroen c1 i c3
    fiat panda, grande punto
    chevrolet spark i aveo
    ford fiesta
    honda jazz
    Hyundai i10 i i20
    Vw polo
    opel agila i corsa

    1
  • #25 24 Kwi 2015 18:18
    Bartez101
    Poziom 13  

    Może niech się wypowie autor postu, co sądzi o propozycjach.

    0
  • #26 24 Kwi 2015 19:20
    my41s
    Poziom 32  

    zed71 napisał:
    opel agila i corsa

    Ja osobiście rozważyłbym z Opli Merivę. Bardzo fajne, wygodne autko. Podobnie Honda Jazz (+ benzyna 1.4)
    Fiestą Mk7 jeździłem jakiś czas i na pewno odradzam silnik 1.25 - pali dużo i zupełnie nie idzie (nawet w mocniejszej wersji), natomiast problemów z nim nikt nie miał, a sam samochód przyjemny w użytkowaniu.
    A może Mitsubishi Colt?

    0
  • #27 24 Kwi 2015 20:21
    tzok
    Moderator Samochody

    Ja użytkuję Grande Punto z silnikiem 1.3 MultiJet 90HP, niestety obecnie sprzedawane wersje (95HP S&S) mają już DPF. Niemniej przy opisywanym sposobie eksploatacji DPF nie powinien sprawiać problemów, a spalanie powinno się mieścić poniżej 4,5l/100km. Alternatywą jest Corsa D z tym samym silnikiem (w większości to to samo auto, ale Corsa jest nieco droższa i ponoć gorzej się prowadzi).

    Colt to też ciekawa opcja.

    0
  • #28 24 Kwi 2015 20:22
    santricity
    Poziom 9  

    Najbardziej skłaniam się ku Hondzie Jazz 1.4, nie raz już nią jeździłem. Nie wiem tylko jak z blachą w tym samochodzie, ta w rodzinie ma dopiero ~3 lata. Podobają nam się też Clio III, jeździłem kolegi 1.6 w automacie (dużo pali) i 1.5dci, nie wiem jak spalanie w innych silnikach benzynowych. Meriva ciekawie wygląda na zdjęciach, muszę zobaczyć na żywo. Fiesta jak już wspomniałem trochę mnie zawiodła, ale to był diesel (testowałem kiedyś silniki benzynowe i słabiutko było).

    Co do nowoczesnych diesli, to wiem mniej więcej jakie koszta w przypadku awarii (mam też Lagune III 2.0dci 150k km, z czego zrobiłem ~60k). Wiem też, że prawidłowo użytkowany może przejechać bez problemów całkiem sporo (sprzedałem kilka lat temu LII 1.9dci 270k km, z czego przejechałem 170 i wymieniłem tylko alternator i akumulator + zwykła eksploatacja, klocki tarcze itp). Niestety poprzednio posiadana od nowości Fiesta z silnikiem chyba od Citroena nie była już tak bezproblemowa, mimo przeglądów co 15k km.

    0
  • #29 24 Kwi 2015 20:47
    tzok
    Moderator Samochody

    Meriva, jak dla mnie, wygląda pokracznie - wąskie, krótkie, a wysokie. Na każdym szybciej pokonywanym łuku czy zakręcie wrażenie jakby zaraz miało "wydachować".

    0
  • #30 24 Kwi 2015 22:34
    kriss0506
    Poziom 11  

    Dobre auta to robili do 2000 roku. Ja osobiście preferuje japońskie auta, wolę starszy rocznik i włożyć w doprowadzenie do bdb. stanu niż kupić auto w którym nie poradzę sobie z wymianą żarówki. Teraz poluję na dobrą mazdę premancy bo rodzina mi się powiększa a podoba mi się rozmiar bagażnika i wygląd tego autka głównie w pakiecie stylistycznym sport, są to dobre auta w niskiej cenie . Ostatnio miałem mitsubishi galant w benzynie, powiem krótko - sprzęt nie do zdarcia i bardzo niedoceniane auto, bardzo wygodne i szybkie, za wersją avance ludzie oglądają się na ulicy .Możesz pomyśleć nad astrą 2.0 w turbo benzyna ,albo signum .Jest bardzo dużo dobrych aut , ja preferuje benzynę , bo nie znoszę dźwięku dizla

    0