Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa b 1.4 44 kw falujące obroty między 900 /950

25 Kwi 2015 14:33 1377 9
  • Poziom 9  
    Witam forumowiczów jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość.
    Problem mój dotyczy tak jak w tytule, obroty corsa b.
    Samochodzik działa dobrze ale po przejechaniu około 6 km jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni, To obroty na jałowym biegu falują jest 950 po czym spada na 900 i znów na 950 nie przeszkadza to w jeździe jednak jest niepokojące .
    Mechanik powiedział ze trzeba wymienić czujnik halla.
    Wymieniłem ten czujnik a właściwie cały aparat zapłonowy razem z palcem, kopułką, kablami i świecami.
    Po wymianie okazało się ze problem dalej występuje jadę w czwartek do mechanika żeby szukał dalej uszkodzenia, ale chciałbym go na coś naprowadzić żeby znów nie narażać się na nie potrzebne koszty .
    Dodam jeszcze ze zauważyłem dość dziwną zależność po wyjęciu przewodu podciśnienia nie mam pojęcia do czego on służy jest to cienki i krótki przewód z brązową końcówką jest on wpięty kolo silnika krokowego, po jego odłączeniu silnik wraca trochę do normy przewód na pewno jest drożny i szczelny .
    Proszę o szybką odpowiedź do czego on służy i jak mogę naprawić problem z obrotami
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedź a możesz powiedzieć jak
  • Poziom 9  
    Silnik wyczyszczenie nic nie dało a co do mechanika to właśnie dziwne bo mechanik naprawia mi auto od kilku lat oraz. Jeszcze kilku znajomym i nigdy nie było problemu a mój auto to chyba jedyna ma tyle lat głównie robi nowe auta i jest od elektroniki wiec mnie dość dziwi zła diagnoza
  • Poziom 9  
    A ktoś może mi powiedzieć do czego jest wezyk który po odłączeniu sprawia że auto wraca do normy

    Bo silniczek tak jak napisałem jest sprawny i wiem ze nie sprawny daje inne obawy ale dla świętego spokoju go oczysciłem
  • Poziom 16  
    Może jakieś zdjęcie .Bo bez tego trochę trudno Ci pomóc
  • Poziom 9  
    Zdjęcia nie ma ponieważ to jednak błędny trop , po odłączeniu rurki silnik wraca do normy ale tylko na chwilę okazało się ze jest ona do sterowania jakie powietrze ma dostawac silnik czy ciepłe czy zimne .
    Wracając do tropu który zdjagnozował mechanik czyli cujnika halla
    Czy jest możliwe żeby był on uszkodzony częściowo to znaczy żeby dawał błędne odczyty np omijał co któryś impuls lub żeby dawał impuls za słaby ? dla sterownika
  • Poziom 23  
    robokop napisał:
    stan napisał:
    Coś podobnego:
    http://klubcorsa.pl/forum/viewtopic.php?t=398

    BTW: Słaby ten mechanior który kazał wymieniać halla

    Idź gdzie indziej idiotyzmy wypisywać.
    Prawdopodobnie nieszczelny układ przewietrzania EVAP. Obroty ±50 wcale nie muszą być regulowane silniczkiem krokowym. To nie jedyna metoda regulacji.


    Oczywiście że mogą być regulowane silniczkiem krokowym. Przyczyną może być jeszcze np. zacinający się zawór EGR, uszkodzony sterownik, czujnik temp. silnika, uszkodzona instalacja no i oczywiście nieszczelność w dolocie. Wszystkie przypadki z doświadczenia