Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana oleju na lepszy lub gorszy, czy mozna?

PchlaW81 25 Kwi 2015 20:29 858 2
  • #1 25 Kwi 2015 20:29
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Witam,

    Posiadam Tico 15sto letnie do którego od zawsze był lany Mobil 5w50.
    Od pięciu lat mam od nowości Hyundaia którego zawsze zalewałem zgodnie z instrukcją Mobil 5w30.
    Czy mogę zmienić Hyundaiowi olej z 5w30 na 5w50 bez zadnych złych konsekwencji?
    Do tica nadal chce lać syntetyk pomimo, że juz mi radzili mineralny, ale ja chce i tyle. To mi radzili znajomi. Natomiast na forach wyczytałem i wykminiłem, że lepiej Hyundaiowi zmienić na 5w50 z 30stki anizeli w tico zjechać z 50 do 5w30.
    Tico 170 000 km, Hyundai 30 000 km. Tico 0,8 silnik, Hyundai 1,2. Naturalnie zalezy mi zeby nie zaszkodzic Hyundaiowi. Cel jest taki, ze taniej by mnie wyszło kupować jeden i ten sam olej.

    0 2
  • #2 27 Kwi 2015 12:11
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Lej to co lejesz jak wszystko jest w porządku z samochodami. Można przedobrzyć. Leje sie to co zaleca producent w odpowiedniej klasie jakośći. Tico na full syntetyku od nowości będzie wieczne.Nie słuchaj głupot.

    1
  • #3 29 Kwi 2015 00:33
    rafal_rx
    Poziom 25  

    PchlaW81 napisał:
    Natomiast na forach wyczytałem i wykminiłem, że lepiej Hyundaiowi zmienić na 5w50 z 30stki anizeli w tico zjechać z 50 do 5w30.
    Po pierwsze, nie czytaj głupot w internecie pod tytułem ktoś kiedyś coś komuś to i tamto. Zobacz w instrukcji obsługi co trzeba wlewać i tego się trzymaj. Akurat 5w-30 to oleje o obniżonej lepkości, które powstały specjalnie pod specyficzne wymagania producentów.
    Mam Hyundai'a starszego niż Twój i do tego Diesla. Wg instrukcji 5w-30 można używać tylko do temperatur zewnętrznych +10°C i jazd po mieście, po autostradach już nie - w każdym razie można go używać mocno warunkowo - jest niezalecany. Natomiast jest już obojętne, czy będzie to C3, czy B4. Ale dla modelu z turbosprężarką VGT musi już być C3.
    Mam Fiata, też Diesla i wymaga oleju 5W-30 C2.
    Wniosek? Nie jest to tak zupełnie obojętne.
    Poszukaj sobie, jak powstają oleje syntetyczne (sprawa z USA Castrol versus Mobil) i jaką mają liczbę zasadową. Będziesz wiedział, jakich marek oleje kupować. A trzymaj się specyfikacji z instrukcji auta.

    0