Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vvaro 1.9DTI 04r - kontrolka świec żarowych

arhyn58 25 Apr 2015 21:01 1008 11
  • #1
    arhyn58
    Level 8  
    Witam,mam problem z vivarem,w czasie jazdy zapaliła się kontrolka świec żarowych i auto straciło moc(około 30proc.)wymieniłem czujnik sterowania ten na jedno podcisnienie i kostka 3pinowa oraz drugi czujnik z dwoma podciśnieniami i dwoma pinami.Auto jedzie do około 100-110km/h po przekroczeniu tej prędkości zapalają
    się świece i auto znowu traci moc.Po zatrzymaniu,wyłączeniu i ponownym odpaleniu jest oki do momentu przekroczenia tej predkości.
    Co moze być przyczyną(auto ma najechane 370tyś.a od wymiany do wymiany bierze niecały litr oleju
  • #3
    marek1772
    Level 16  
    Komputer odcina prace turbiny z powodu *nie* lub *prze*ładowania.Masz problemy z turbem.Może to być wina również przepływomierza.Najlepsza w tym przypadku diagnostyka komputerowa.Ta kontrolka oznacza problem z układem dolotowym powietrza.Napisz coś więcej jak podłączysz kompa
  • #4
    arhyn58
    Level 8  
    Tak była i wyszło przed wymianą-te dwa sterowniki i pompa podcisnienia ale ona dziala, przy hamowaniu kilkukrotnie naciskajac hamulec dalej dziala(nie robi się twardy)więc wymieniłem te dwa sterowniki poprawa jest bo przed wymiana auto bylo cały czas słabe i kontrolka sie swieciła ,nie pomagało wyłaczanie silnika.
    Co do turbiny ciągnie dopiero od 1800 a przy 2100 czuć turbo dziure.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomniałem napisać ze przepływka i zawór EGR wymieniłem na nowe oryginalne w kwietniu 2015
  • #6
    arhyn58
    Level 8  
    Jutro umówie sie z komputerowcem i zobaczymy co dalej,dam znac po diagnostyce,dzięki za zainteresowanie,pozdrawiam
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    Może lepiej umówić się z osobą która ma pojęcie w temacie bo jak widać ani Ty ani ten komputerowiec nie macie pojęcia.
    Szkoda kasy na to.
    Widać że komputerowiec potrafi tylko odczytać błędy a nie potrafi zrobić diagnozy.
    Znajdź taką osobę która będzie wiedziała co robi a nie taką po której musisz szukać rozwiązania problemu na forach.
  • #8
    arhyn58
    Level 8  
    Mówiac o komputerowcu miałem na myśli gościa z serwisu renault a fora są po to aby dowiedzieć sie od kogoś czegoś co miał taki sam przypadek kolego!!
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    To umów się z kimś kto tam robi diagnozy a nie podaje klucze.
    Jak widać więcej wiedzy od tego komputerowca mają osoby które odpowiedziały Ci w temacie.
    Wymieniłeś czujniki które nawet nie wiesz jak się nazywają ani do czego służą.
    Te czujniki kazał Ci wymieniać komputerowiec?
    Wiesz o tym że ten drugi element który wymieniłeś to nie żaden czujnik?
    Wiesz o tym że objaw będzie taki sam a przyczyn może być dziesięć?
    Chcesz wymieniać w ciemno?
    Jak tak to wymień elektrozawór sterowania turbiny, turbinę, gruszkę, wężyki, czujnik ciśnienia itd.
    Robiłeś diagnozę u kolesia który nic nie wie - ślepo wierzysz w to że jak ktoś robi w serwisie to wie co robi.
    Ludzie studia kończą a mądrzejsi od nich siedzą w parku na ławce.
  • #10
    arhyn58
    Level 8  
    Do grala1
    Dzięki bardzo za rady ale nie przydały się,pozdrawiam,miłego wieczoru.
  • #11
    autoas
    Level 42  
    arhyn58 wrote:
    a fora są po to aby dowiedzieć sie od kogoś czegoś co miał taki sam przypadek kolego!!

    Miałem i turbina poszła do regeneracji, wyciągaj ty też swoją...
  • #12
    arhyn58
    Level 8  
    Witam,umówiłem sie na srode zobaczymy jaka bedzie diagnoza,dzieki za podpowiedz od autoas,mam do ciebie oytanie czy po odpaleniu samochodu i ruszeniu tez sie wieszał na obrotach po wcisnieciu sprzegła?