Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat punto II 2003r - Czerwone kontrolki "kierownica" "Airbag&quo

grunek 26 Apr 2015 11:38 4182 9
  • #1
    grunek
    Level 12  
    Witam ostatnio byłem podpiąć auto pod komputer ponieważ zapaliła mi się tak z dnia na dzień czerwona kontrolka airbag i przy okazji zawsze od zakupu tj jakiś rok pali się kontrolka kierownicy ale wspomaganie ciągle jest, zwykłe i city. Przez ten rok uzytkowania 3 razy zabrakło wspomagania ale po ponownym uruchomieniu silnika było ok. Komputer wykazał ze jest błąd czuknika wałka skrętu, zwarcie i zerwany obwód przy bocznym airbag'u pasażera. Sprawdzałem dziś bezpieczniki o tych rzeczy i jest wszystko ok. Moje pytanie gdzie mogę szukać dalej czy lepiej odrazu oddać auto do elektronika?
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Lepiej oddaj do elektronika, z airbagami nie ma żartu, zapewne problem jest z kostą pod fotelem pasażera (nie łączy) trzeba poprawić styki lub polutować na stałe. Co do wspomagania trzeba sprawdzić jak wyglądają parametry czujnika skrętu podczas kręcenia kierownicą, być może jest uszkodzony a sterownik pracuje na wartości zastępczej.
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    grunek wrote:
    Sprawdzałem dziś bezpieczniki o tych rzeczy i jest wszystko ok.

    Gdzie znalazłeś bezpiecznik od poduszki bocznej?
    Widać że nie masz pojęcia o co chodzi więc raczej tam nie grzeb bo ze wspomaganiem sam rady nie dasz.
    Co do poduszek to kolega wyżej napisał w czym może być problem. Problem może być też w uszkodzonym przewodzie jeżeli to auto jest w wersji 3D a pewnie jest i chodzi o prawą poduszkę.
    Trzeba sprawdzić obwód tej poduszki a nie bezpieczniki które służą do czego innego.
    Bez posiadania diagnoskopu ciężko to samemu zrobić a szkoda płacić za diagnozę 10x zanim trafisz w przyczynę usterki.
  • #4
    grunek
    Level 12  
    Sprawdziłem bezpieczniki ogólnie odpowiadające za air bag i wspomaganie. Z poduszką sobie poradziłem, już się nie pali. Pomogło rozpięcie kostki i ponowne podłączenie a ze wspomaganiem to chyba oddam auto do autoryzowanego serwisu bo w tych czasach trudno o dobrego elektronika.
  • #5
    KarizmoGSM

    Level 27  
    przecież to standardowa usterka tego fiata, czujnik kąta skrętu do wymiany
  • #6
    autoas
    Level 42  
    grunek wrote:
    chyba oddam auto do autoryzowanego serwisu bo w tych czasach trudno o dobrego elektronika

    Zrobisz jak uważasz, ale uważam, że więcej jest lepszych elektroników poza tzw. autoryzowanym serwisem niż właśnie tam...
  • #7
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Jak zapłaci za cała kolumnę 2.067,78 PLN + wymiana to się zaraz nauczy
  • #8
    grunek
    Level 12  
    Czyli myślicie że jak wymienie czujnik kąta skrętu to będzie po kłopocie? Znalazłem czujnik firmy Era za 650 zł i zastanawiam sie czy wyciągnąć całą kolumnę kierowniczą i wysłać ją do firm które zajmują się naprawami wspomagań tego typu czy spróbować samemu wymienić tylko czujnik ale wyczytałem też z pewnego poradnika że konieczna będzie kalibracja .
  • #9
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Człowieku nie masz o tym pojęcia i jak nie chcesz żeby ci kierownice wyrwało to zastaw to PROFESJONALISTOM bo masz o tym tyle pojęcia co ja o strzyżeniu owiec !
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pomijam konieczność kalibracji i dobrania właściwego czujnika, niestety musisz oddać do fachowca, albo auto albo całość wspomagania. Możliwe, że nowy czujnik nic nie da i co wtedy? Nikt Ci zwrotu nie przyjmie.