Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1.9 dti - Megane dti 2002r, sterowanie silnikiem.

B-RAD 27 Kwi 2015 01:33 1464 19
  • #1 27 Kwi 2015 01:33
    B-RAD
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z meganą 1.9dti 80km 2002r. Otóż jest troszkę słabe, szarpie przy dodawaniu i hamowaniu silnikiem (wrażenie urwanej poduszki - lecz dolny łącznik jest nowy a reszta ok). Nie ma miękkiego dodawania i odejmowania gazu... Od kiedy auto kupiłem tak właśnie się dzieje. Mam jeszcze dwa auta do dyspozycji z tym silnikiem - jednym z nich jest kangoo 1.9dti 80km oraz clio 2001r 1.9dti 80km i tam jest ok. Po dodaniu gazu sterownik zwiększa dawkę z minimalnym opóźnieniem przez co silnik delikatnie napina się na poduszkach a nie ma takie jebut jak u mnie.

    Taki sam objaw (wraz ze spadkiem mocy) był w kangoo gdy padł czujnik prędkości od licznika (jest w skrzyni pomimo, że posiada abs.) lecz nie działał również licznik.

    Jak doczytałem, u mnie w megane skoro mam abs to takiego czujnika w skrzyni być nie musi - no i nie ma.

    Teraz mam dylemat za co się złapać?? Przewaliłem sterownik z kangoo do megane ale nie zatrybił. Pozdrawiam.

    0 19
  • #3 27 Kwi 2015 08:44
    B-RAD
    Poziom 9  

    Brak jakichkolwiek błędów, wskazania wszystkich czujników temp. przepływka, ok. Sprawny czujnik hamulca i sprzęgła. Wyczyszczony nastawnik w pompie wtryskowej (bosch vp 37). Abs również działa tak jak powinien.

    0
  • #5 27 Kwi 2015 16:50
    B-RAD
    Poziom 9  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    B-RAD napisał:
    Otóż jest troszkę słabe, szarpie przy dodawaniu i hamowaniu silnikiem (wrażenie urwanej poduszki


    Skoro jest słabe to zobacz kiedy, i zobacz gdzie są luzy w układzie napędowym skoro szarpie.
    A muszą być skoro szarpie. Nawet w skrzyni mogą być.


    kiedy jest słabe ? cały czas... A co mają luzy wspólnego z brakiem mocy ?

    Szarpanie jest ewidentnie przez złe wysterowanie pompy wtryskowej.

    0
  • #7 27 Kwi 2015 19:52
    B-RAD
    Poziom 9  

    Sterownik tzn ecu przekładałem z kangoo i nie podejdzie. Mogę ewentualnie nastawniki przełożyć o ile da to jakikolwiek efekt. Bo nie ma sensu ruszać dołu pompy skoro steruje nim nastawnik i tak.

    0
  • #9 27 Kwi 2015 21:45
    robi1214
    Poziom 31  

    Nastawnik poprawnie ustawiony?

    0
  • #10 27 Kwi 2015 22:44
    B-RAD
    Poziom 9  

    Hmm, nastawnik czyściłem sam, wiadomo w tdi można podpiąć pod vaga i ustawić odpowiednio czujnik położenia dawki czyli 0.800v przeważnie. Niestety dostęp mam tylko do testera delphi, ale z doświadczenia wiem, że inne ustawienie tego czujnika niż prawidłowe powoduje wyrzuceniem checka. Z resztą to nie pierwszy nastawnik który czyściłem, a było ich ponad 10 i każdy zakończony sukcesem. Niestety problem ten też był przed czyszczeniem.

    Każde auto którym jeździłem czy to tdi czy dti, po naciśnięciu gwałtownie pedału gazu nie dodaje go od razu na full, tylko jest opóźnienie(1-2sek) i stopniowe dodawanie.... To takie łopatologiczne tłumaczenie ale tak jest. W megane mojej niestety po dodaniu od razu jest dosłownie szarpnięcie.

    0
  • #11 28 Kwi 2015 22:47
    111lisu
    Poziom 16  

    Odepnij na próbę przepływomierz i zobacz jaka będzie reakcja,
    a najlepiej to podmień na inny. Skoro czyścisz nastawniki w TDI
    to pewnie sprężynki i sprężyny sprawdziłeś?

    0
  • #12 30 Kwi 2015 15:07
    B-RAD
    Poziom 9  

    Jeżeli chodzi o sprężynki w nastawniku to są ok, Przyszla jeszcze dziś nowa poduszka od strony rozrządu no i jest minimalnie lepiej, Problem nadal tkwi w sterowaniu pompą... Podmienic czujnik temp. ? Zrobię dziś jeszcze rundkę bez przepływki.

    0
  • #13 30 Kwi 2015 15:34
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jaka jest dawka paliwa na wolnych obrotach, na rozgrzanym silniku?

    0
  • #14 30 Kwi 2015 16:01
    B-RAD
    Poziom 9  

    Nie mam czym tego zdiagnozować, clipa nie posiadam, mam tester delphi oraz mogę jechać na kts'a bądź g-scana. Ale obojętnie jak nastawnik ustawię zawsze jest to samo.

    0
  • #15 30 Kwi 2015 16:13
    domex32
    Moderator na urlopie...

    To bez diagnozy się nie da.

    Kluczowa jest dawka paliwa na wolnych i masa powietrza, doładowanie pod obciążeniem.

    0
  • #16 30 Kwi 2015 17:58
    B-RAD
    Poziom 9  

    To auto nie ma czujnika doładowania jak i zaworu n75 sterującego turbiną, to jeszcze dość stary silnik.

    Przepływka na wolnych w granicach 300mg na obrotach przebija 1000.

    Przepływkę wykluczam, przekładałem z innego i to samo. Przekładałem też pedał gazu, egr i całą resztę. Jedyne co wg. mnie zostaje to czujnik hamulca i czujnik temp. cieczy....

    0
  • #17 30 Kwi 2015 18:02
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Przepływka ok. Zostaje dawka paliwa, ustawienie nastawnika oraz początek otwarcia wtrysku.

    Dla wszelkiej pewności wtrysk pilotujacy przydało by się podmienić.

    0
  • #18 30 Kwi 2015 18:56
    B-RAD
    Poziom 9  

    Nastawnik jakby nie był ustawiony to zawsze to samo. Wszystkie temp. paliwa powietrza płynu itd. jak powinno byc. Obstawiam teraz kąt. Odpiąłem wtrysk ster. to zaczął tragicznie chodzić, jeszcze słabszy, jeszcze bardziej szarpie przy dodawaniu u puszczaniu gazu.

    0
  • #19 30 Kwi 2015 20:26
    domex32
    Moderator na urlopie...

    B-RAD napisał:
    Nastawnik jakby nie był ustawiony to zawsze to samo.


    To masz sprężyny w pompie pęknięte, albo pompa zwyczajnie nie ma siły "przebicia" wtryskiwaczy.

    Podaj tę dawkę paliwa.

    0
  • #20 30 Kwi 2015 23:56
    B-RAD
    Poziom 9  

    Czym podłączyć aby było widać dawkę ??KTS?

    Pisząc o nastawniku miałem na myśli, że zawsze szarpie. Po za tym to oczywiście zmieniają się obroty, dawka, oraz moc przestawiając nastawnik.

    1