Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito 115 CDI 2008r - Odpowietrzenie silnika

27 Kwi 2015 20:58 2970 15
  • Poziom 8  
    Cześć. Mam mały problem z moim vito, zmieniłem uszczelkę pod klawiaturą i nie mogę go odpowietrzy. Luzowałem przewody przy wtryskach i raz sika paliwo a raz lecą bulki tak ok 2godzin z przerwami dla rozrusznika i nawet nie załapał, zdjąłem tez przewód z intelkulera i psiukałem Plakiem ale nie reagował.

    Możliwe żeby wróciło paliwo do zbiornika z filtra ?
  • Poziom 10  
    Żeby odpowietrzyć układ to jest taki zaworek a paliwa z filtra do zbiornika raczej samo nie wróci.
  • Poziom 8  
    Gdzie szukać tego zaworka? Jak on wygląda?
  • Poziom 10  
    wygląda jak zaworek od koła przynajmniej u mnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A czy auto przed naprawą chodziło sprawnie, bez zarzutów?
  • Poziom 18  
    kup sobie ręczną pompke. albo popiłuj go na plaku po 2-3 minutach na plaku powinien już zassać paliwo

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Po raz ostatni proszę o przestrzeganie zasad pisowni! Jeszcze raz i będzie kolejne ostrzeżenie.

  • Poziom 10  
    a przypadkiem nie ma tam ręcznej pompki gdzieś przy pompie albo filtrze paliwa.
  • Poziom 39  
    laick95 napisał:
    a przypadkiem nie ma tam ręcznej pompki gdzieś przy pompie albo filtrze paliwa.
    Widzę sami fachowcy dorwali się do porad.
  • Poziom 8  
    Auto normalnie jeździło, odpalało. Nie widzę tam żadnej pompki, a raczej czegoś co by mi ja przypominało.
  • Spec od Mercedesów
    W układzie nie ma żadnej dodatkowej pompki ani zaworka odpowietrzającego. Wystarczy na czas odpowietrzania zamontować na przewodzie ręczną pompkę i "przelać" układ świeżym paliwem. To powinno wystarczyć. Jeżeli cały czas leci powietrze, to zastanów się skąd ono może się brać. Gdzieś jest nieszczelność albo zawężony przepływ i można to sobie wykryć sprawdzając pompką poszczególne elementy układu zasilania. Po pierwsze zapnij pompkę bezpośrednio na przewód dopływowy z baku i umieść drugi koniec pompki w naczyniu - paliwo powinno lecieć silnym strumieniem, bez specjalnego oporu i pęcherzyków powietrza. Potem wepnij pomiędzy filtr i pompę - jeżeli poleci powietrze to przepatrz wszystkie króćce na filtrze i ich uszczelnienia. Ile paliwa jest w baku? Pamiętam, że w pierwszej generacji Vito silnik potrafił w niekorzystnych dla siebie warunkach zasysać paliwo przez powrót i stamtąd mogło pojawiać się powietrze. Zaworek który jest w Vito 639 przy filtrze paliwa nie służy do odpowietrzania, tylko do spuszczania wody z filtra.
  • Poziom 8  
    Wypsiukałem juz prawie całego plaka, nie reaguje na niego. W filtrze paliwa jest pełno. Pompa dajaca ciśnienie na listwe wtryskowa podaje paliwo ale jakoś słabo leci jak dla mnie (nie sika tak na sały silnik tylko się jakby sączyło) po przykreceniu przewodu ---pompa cisnienia a listwa wtryskowa z przewodu nie leci paliwo.

    aaaa, jeszcze po zdjeciu przewodów powrotnych paliwa, leci nimi paliwo po przekreceniu kluczyka. W układ paliwowy nie pchałem wcześniej rąk.
  • Poziom 18  
    jak na plaka nie odpala to coś mechanicznie jest nie halo. moze rozrząd. jak ty wpsikujesz tego plaka?
  • Poziom 8  
    zdjołem rure przed kolektorem dolotowym
  • Poziom 18  
    Za filtrem i druga osoba psikała, a ty kręciłeś?
  • Poziom 8  
    za filtrem 10cm od kolektora w cale nie reaguje, dziwnie chodzi jakby na jeden gar.....
  • Poziom 18  
    jesli poprawnie go plakujesz a nie ma reakcji, to nie ma kompresji ... po temacie.
  • Poziom 8  
    Nie ma kompresji już to wiem. Jest problem z paliwem. Najpierw jednak taka ciekawostka znalazłem z kolegą spalony bezpiecznik "7.5" założyliśmy nowy i odcieło całkiem zapłon nie grzeje świec, nie kręci rozrusznikie, i nie da się wywykasowac błędu o jakimś spalonym bezpieczniku rozruchowym "50. Natomiast jak wyjmiemy ten bezpiecznik "7.5" i kompem wykasujemy błędy jest ok kręci i grzeje świece tylko nie ma odpowiedniej kkompresji.