Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha XJ600 - Wymiana kierunkowskazów na SMD - świecą wszystkie

wow 28 Kwi 2015 10:26 2343 14
  • #1 28 Kwi 2015 10:26
    wow
    Poziom 27  

    Witajcie :)

    Wymieniłem sobie oryginalne kierunkowskazy na kierunkowskazy z diodami SMD:
    Jeden kierunkowskaz ma 12 diód SMD 3528

    Po zamontowaniu całości wszystkie kierunkowskazy świecą łącznie (jak awaryjne).
    Miałem pod ręką 3 przerywacze z jakiś skuterów i nadal to samo.
    Wiem, że jest to wina oporności.
    Chciałem wstawić jakieś oporniki, mierząc oporność oryginalnej żarówki i tych nowych kierunkowskazów. Niestety multimetr nie pokazuje żadnej wartości na pomiarze tych nowych kierunkowskazów.

    Proszę o pomoc :)

    0 14
  • #2 28 Kwi 2015 10:43
    andrzej55
    Poziom 35  

    Jakiej mocy były te żarówki?

    0
  • Pomocny post
    #3 28 Kwi 2015 10:57
    cyborg39
    Poziom 24  

    Nieważne jakiej mocy. Jest to znany problem w motocyklach z jedną kontrolką do obydwu kierunkowskazów. Musisz przerobić nieco połączenia do tej kontrolki i wpiąć w obwód 2 diody półprzewodnikowe, wystarczą 1-amperowe. Spróbuję dorzucić jakiś schemacik ;)

    0
  • #4 28 Kwi 2015 11:20
    wow
    Poziom 27  

    Oryginalnie kierunkowskazy posiadały żarówki 21W.

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Kwi 2015 11:35
    cyborg39
    Poziom 24  

    Pisałem wyżej że nie ma to żadnego znaczenia jakiej mocy były żarówki (99% japońskich motocykli ma po 21W). Naszkicowałem na szybko w pracy poglądowy schemat jak jest połączona kontrolka teraz, a poniżej jak powinieneś przerobić jej podłączenie. W razie pytań pisz. Jeśli chcesz się przekonać przed przeróbką że tu jest przyczyna, to wyjmij na chwilę żarówkę kontrolki i wtedy włącz kierunkowskaz.. Yamaha XJ600 - Wymiana kierunkowskazów na SMD - świecą wszystkie

    0
  • #6 28 Kwi 2015 11:53
    wow
    Poziom 27  

    cyborg39 - tak mam jedną kontrolkę :)

    Dziękuję za schemat.

    No cóż, widzę, że będę musiał masę doprowadzić do tej kontrolki i podłączyć całość inaczej.
    Innej opcji nie ma? Bo tam w tych kontrolkach strasznie mało miejsca jest, spróbuję to łączyć gdzieś bliżej wiązki (w lampie).

    Wczoraj robiłem testy i podłączałem jeden kierunkowskaz stary i działała jedna strona dobrze.

    0
  • Pomocny post
    #7 28 Kwi 2015 12:13
    cyborg39
    Poziom 24  

    Nie ma innej opcji niestety. Nie tylko ty musiałeś to przerabiać więc da się ;) Ewentualnie możesz jeździć bez kontrolki ale to trochę niebezpieczne ;)

    0
  • #8 28 Kwi 2015 12:53
    wow
    Poziom 27  

    cyborg39 szperając w sieci znalazłem, żeby zamiast tej kontrolki dać kontrolkę, ale też SMD.
    Czy to może pomóc?

    0
  • #9 28 Kwi 2015 14:33
    cyborg39
    Poziom 24  

    Masz na myśli LED? Nic nie da, nadal nie będziesz miał minusa do jej zasilenia. Trochę dziwię się że masz proste rozwiązanie podane na talerzu a Ty nadal szukasz..

    0
  • #10 28 Kwi 2015 16:07
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Albo rozdzielenie obwodu kontrolki (dwie diody lub dwie kontrolki), albo dołączenie rezystorów mocy na obu stronach kierunkowskazów (sztuczne obciążenie).
    Poza tym przy LEDach pozostaje problem przerywacza kierunkowskazów i sygnalizacji niesprawności jednej z lamp.

    0
  • #11 28 Kwi 2015 18:57
    wow
    Poziom 27  

    cyborg39 napisał:
    Jeśli chcesz się przekonać przed przeróbką że tu jest przyczyna, to wyjmij na chwilę żarówkę kontrolki i wtedy włącz kierunkowskaz..


    I faktycznie, jest tak jak napisałeś :)
    Jutro kupuję diody i będę przerabiał tą kontrolkę.
    Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem :)

    0
  • #12 28 Kwi 2015 22:21
    cyborg39
    Poziom 24  

    Banan, ale co da w tej sytuacji dołączenie rezystorów?

    0
  • Pomocny post
    #13 29 Kwi 2015 15:38
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Sprawi, że napięcie po stronie nie włączonej będzie zbyt niskie aby lampy ledowe nie świeciły się niekontrolowanie. Poza tym obciążenie pozwala na pracę przerywacza, aczkolwiek w trybie przepalonej jednej żarówki, zależnie od typu przerywacza kierunkowskazów.

    0
  • #14 29 Kwi 2015 17:29
    cyborg39
    Poziom 24  

    BANANvanDYK napisał:
    Sprawi, że napięcie po stronie nie włączonej będzie zbyt niskie aby lampy ledowe nie świeciły się niekontrolowanie


    To fakt, dopiero to przemyślałem teraz. O wpinaniu żeby sztucznie obciążyć przerywacz wiem, ale uważam że to bez sensu jeśli bez problemu można kupić odpowiedni przerywacz. Z resztą w tym przypadku też myślę że to byłby półśrodek, lepiej przerobić kontrolkę i wszystko będzie jak trzeba

    0
  • #15 04 Maj 2015 20:48
    wow
    Poziom 27  

    A jakie rezystory musiałbym użyć, aby mi całość działała poprawnie?
    Te rezystory wczepić na każdy z kierunkowskazów?
    Nie ukrywam, że przerabianie kontrolki to trochę zabawy - jest tam mało miejsca i jeszcze muszę doprowadzić masę. Nie chce mi się wiązki rozwijać z oplotu :)

    0