Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 b5 1.8 - zbyt bogata mieszanka paliwa..

28 Kwi 2015 10:38 4896 10
  • Poziom 8  
    Witam, od jakiegoś czasu mój silnik APT zaczął nierówno pracować, sprawdziłem błędy i wyszło"P-1593 adaptacja wysokości" , wymieniłem czujnik temp.,przepływomierz (zamiennik) i zawór doprowadzający opary z baku paliwa. Auto trochę lepiej chodzi ale na wolnych obrotach czasami faluje a czasami w ogóle na światłach zgaśnie, ogólnie trochę go muli i jak zapali rano na zimnym silniku to prycha, myłem przepustnicę i była robiona adaptacja. Nie ma teraz będów poza tym że jest zbyt bogata mieszanka. Jaka może być przyczyna tego problemu ? Nie można tak jeździć bo przez to że są problemy z benzyną to i na gazie silnik źle prazcuje. Dzięki z góry za jakieś sugestie.
  • Poziom 17  
    Hi,

    Powiedz mi dlaczego zacząłeś naprawę od wymiany czujnika temperatury i przepływki ? czy te elementy diagnozowałeś VAG czy to było raczej na zasadzie : " a może to jest to" ?

    Wg tego co tak na szybko znalazłem w necie problemem może być przepustnica a w szczególności czujniki położenia przepustnicy które przekazują do ECU informacje o aktualnym jej położeniu. Trzeba by to rozebrać i zobaczyć co tam się dzieje.

    Pozdro
    M.
  • Poziom 8  
    Czujniki wymieniłem bo wskazywał na to kod błędu
  • Poziom 17  
    Ok,

    Proponuje Ci jeszcze dokładnie obejrzeć, czy nie masz gdzies dziury w dolocie, może jakiś wężyk lub gdzieś nadpęknieta obudowa.
    Zajrzyj tez do tej przepustnicy jak wspominałem wcześniej.

    Pozdro
    M
  • Poziom 8  
    Pojeżdżę jeszcze do poniedziałku i sprawdzimy jakie będy się pojawiły jak dalej będzie info o zbyt bogatej mieszance to trzeba będzie szukać. Dziwne jest to że na zimnym silniku tak strzela w kolektorze dolotowym, potem już w ciągu dnia nie strzela tylko falują obroty i czasami gaśnie na światłach.
  • Poziom 17  
    Być może masz gdzieś nieszczelność w dolocie

    Weź plaka i popsikaj w okolice dolotu (złączki, itp.) i zobacz czy chwilo obroty się nie zwiększają. Jeśli tak jest to masz gdzies dziure.

    Drugi sposób jaki możesz zrobić to odlaczaj po kolei wszystkie podciśnienia które wychodzą na zewnątrz tj. do serva itp (pozalepiaj je oczywiście), być może tam jest jakaś nieszczelność.

    pozdro
    M
  • Poziom 8  
    A może być np. dziura w membramie serwa ?
  • Poziom 17  
    Wlaśnie miałem się Ciebie tez zapytać, czy nie masz/miałeś problemów z hamulcami :))
    Oczywiście, ze tak, może to być przyczyna ..działanie serwa w dużej mierze opiera się na podciśnieniu ..jeśli masz w serwie jakakolwiek nieszczelność to efekt może być taki jak piszesz.

    Najszybciej to sprawdzisz jak odepniesz wężyk podciśnienia (wężyk również do sprawdzenia) z serwa, zaślepisz go i wtedy zobaczysz czy cos się zmieniło ..a być może jest tak ze oprócz serwa masz gdzieś jeszcze dziurę :)))

    Działaj

    Pozdro
    M
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Przepustnicy nie ruszaj.
    Jak przepływomierz oszukuje to może być zła mieszanka.
    Zacznij od sprawdzenia całego układu dolotowego czy jest szczelny - przy dziurawym dolocie ECU zaleje silnik benzyną.
    Co pokazuje lambda na wolnych obrotach, co pokazuje wtedy przepływomierz oraz jaki czas wtrysku?
  • Poziom 8  
    Sonda cały czas sonduje, czasy wtrysku długie, przepływomierz kupiłem zamiennik więc może oszukiwać ale jak go zamieniłem to na starym nic nie lepiej z hamulcami nie miałem problemów ale pedał czasami wydaje mi się za twardy pewnie wtedy jak faluje na obrotach to i podciśnienie małe. W poniedziałek dopiero będę miał możliwość podpiąć pod VAG-a to zobaczymy co z tą mieszanką i czy są inne błędy.
  • Poziom 8  
    Zapomniałem napisać co było przyczyną problemu, po prostu to przepływomierz. Zakładając nowy (zamiennik) nie przyszło mi do głowy że może on być niesprawny. Kupiłem na szrocie używany oryginał i auto lata jak nowe. Pozdrawiam wszystkich.