Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka

theprolukasz 28 Kwi 2015 10:55 6507 10
  • #1 28 Kwi 2015 10:55
    theprolukasz
    Poziom 4  

    Witam, mianowicie do iskrownika wsadziłem dwie cewki 42W co z kolei daje mi 84W
    60/55W idzie na żarówkę H4 z przodu z reszta idzie na ładowanie akumulatora, podłączałem według różnych schematów i nadal coś nietrybi gdyż nie ma świateł i ładowania, podłączyłem także według tego schematu

    Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka

    Światła były ładne lecz na ładowaniu akumulatora miałem na najwyższych obrotach 5/6V

    a według budowy i działania tego regulatora na akumulator powinno odcinać czy 14,4V lecz u mnie tak się nie dzieje.

    Podłączałem także według tego
    Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka

    Lecz na tym to nic niebyło.

    Nie wiem czy to ja coś źle podłączam, schematy nie takie czy może regulator jest dupny.

    Pozdrawiam i czekam na propozycje rozwiązania problemu.

    0 10
  • #2 28 Kwi 2015 11:08
    arturavs
    Poziom 38  

    Z tego co pamiętam nt. Simsona, to cewka oświetlenia nie była połączona z cewką ładowania.
    Miały oddzielnie wyprowadzone przewody. Poszukaj schematu oryginalnego połączenia i zamieść.

    1
  • #3 28 Kwi 2015 11:25
    theprolukasz
    Poziom 4  

    Nie nie, to są dwie cewki świetlne połączone ze sobą równolegle dając 84W na wyjściu kabli, 60W ma zabierać lampa a 24W idzie na akumulator

    Dwie nowe cewki

    Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka

    Wydaje mi się że to regulator jest do dupy gdyż jest on powypadkowy, dziś zamówiłem nowy regulator taki jak z drugiego schematu co umieściłem post wyżej, zobaczymy czy na tym będzie śmigał, mimo to proszę o jakieś porady możliwe że problem tkwi w innej rzeczy.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 28 Kwi 2015 15:39
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Po pierwsze patent z dwoma cewkami oświetleniowymi działa tylko w przypadku zapłonu z przerywaczem. W elektroniku to nie działa, bo cewki nie są równo rozłożone względem pól magnetycznych koła magnesowego i zamiast zyskać moc, tracisz ją.
    Regulator z rysunku ma odwrócony pinout, podłączając do akumulatora robisz zwarcie, zostało tam to opisane.

    theprolukasz napisał:
    Światła były ładne lecz na ładowaniu akumulatora miałem na najwyższych obrotach 5/6V

    Jedno drugiemu przeczy. Mierzyłeś napięcie stałe czy przemienne? Jakim miernikiem?

    0
  • #5 28 Kwi 2015 23:05
    theprolukasz
    Poziom 4  

    Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach

    + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ?

    edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko o to głownie mi chodzi by dobrze podłączyć a najwyżej potem będę się bawił ze zmianą statora.

    Dodano po 5 [godziny] 37 [minuty]:

    Jeszcze mam pytanie czy w razie wymiany zapłonu, opłaca mi sie przeróbka na platynki (stator, cewka iskry, cewka butelkowa, magneto) czy może zapłon DE ?

    0
  • #6 29 Kwi 2015 15:57
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Od kiedy uzwojenie alternatora wytwarza prąd stały?

    theprolukasz napisał:
    oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach

    Oryginalnej? Nie wydaje mi się.
    theprolukasz napisał:
    + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ?

    Przyjrzyj się uważnie, porównując z innymi.
    theprolukasz napisał:
    poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać

    Zależy co.
    Regulatory od skuterów ograniczają napięcie na światłach typowo 12-13Vrms, w Twoim przypadku ładowanie akumulatora przy mocnej żarówce i takim regulatorze może okazać się niewystarczające. W tym rozwiązaniu układowym napięcie na oświetleniu musi być dość wysokie (koło 14-15Vrms) przy niskich obrotach. aby ładowanie akumulatora było wydajne i dobiło do tych "14.4V".

    Dodano po 1 [minuty]:

    theprolukasz napisał:
    Jeszcze mam pytanie czy w razie wymiany zapłonu, opłaca mi sie przeróbka na platynki (stator, cewka iskry, cewka butelkowa, magneto) czy może zapłon DE ?

    Wymiana na DE lub LK, nie ma sensu pójścia w gorszy zapłon.

    1
  • #7 29 Kwi 2015 22:34
    theprolukasz
    Poziom 4  

    Dobra, doszedłem do wniosku że podłącze światła na jedną cewke 12V 42W i pod regulator, a drugą cewke 12V 42W pod ładowanie akumulatora. I teraz zastosuję Twój schemat

    Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka


    Mógłbyś mi odpowiedzieć na pytanie czy musze znowu kupować kolejną cewke 12V 21W ładowania tą normalną czy te 42W mogę zostawić? Czy może jakoś obciążyć tą cewke czymś? Lecz za bardzo nie będe miał czym bo wszystko na LED'ach robię a pobór ich jest znikomy w porówaniu do zwykłych żarówek.

    0
  • #8 30 Kwi 2015 15:59
    theprolukasz
    Poziom 4  

    Mianowicie, mam regulator jeden taki

    Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka

    a drugi taki

    Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka

    zastanawia mnie jeszcze podłączenie według schematu dokładne

    Dodano po 18 [minuty]:

    Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka


    zastanawia mnie mianowicie podłączenie tych kabli gdyż wchodzi kabel do wtyku regulatora i z niego wychodzi na oświetlenie i jeszcze z kolejnego wtyki wychodzi do tego kabla podłączenie (jest to zaznaczone na schemacie) ten z napisem "GE"

    0
  • #10 02 Maj 2015 15:30
    theprolukasz
    Poziom 4  

    Po podłączeniu według schematu światła świecą, muszę zmienić H4 z 60W na 35W by ładnie cewka wytrzymywała i rozświetlała w pełni halogen.
    mianowicie po podłączeniu według schematu ładowania, akumulator jest nieładowany, na mierniku ustawione ACV 700 chyba i wyświetla się cyfra 3 (podłączenie czarny do masy a + do wtyczki od cewki) po podłączeniu DCV na mierniku zaledwie 2V.

    Mam zmienić wtyczkę, czy mam ten odwrócony pinout ?
    Spróbuję zamienić regulatory i dam znać.

    0
  • #11 04 Maj 2015 22:58
    theprolukasz
    Poziom 4  

    Na cewkach na ustawieniu na multimetrze ACV 200 wykazuje 3.0 / 4.7

    A z tego co mi powiedziano powinno wynosić 80V na jednej.
    co jest tego przyczyną?
    Słabe magnesy na magnecie? lub felerne cewki?

    Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka Simson S51 - (podłączenie)Regulator napięcia od chińskiego skuterka

    1