Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A8 D4 2011 - 3.0tdi, silnik CDTA, auto start/stop nie dziala

gotman25 28 Kwi 2015 12:01 2235 8
  • #1 28 Kwi 2015 12:01
    gotman25
    Poziom 9  

    Witam.
    Samochod ograniety.

    Jedno co mi nie dziala to auto start /stop silnika- gaszenie silnika na swiatlach itp.

    Mam tylko 2 bledy, ktore domniemam sa powiazane ze soba. Pojawily sie jednoczesnie pierwszy raz przy 36tys km za czasow pierwszego wlasciciela. Mysle ze start stop mu nie dzialal od tego czasu.

    Jak wykasuje bledy to start/stop zaczyna dzialac i wszystko dziala tak jak powinno.

    Gdy zgasze samochod, wylacze zaplon i zamkne samochod to po powrocie bledy wyskakuja ponownie i start/stop znowu nie dziala.
    Wystarczy wykacowac tylko blad na Can i juz dziala.
    Tak jakby samochod robil wstepne sprawdzenie systemow po wlaczeniu zaplonu i wywala bledy.

    Bezpieczniki wszystkie sprawdzone miernikiem i sa OK.

    Mysle ze blad na Ecu silnika powoduje blad w na CAN. Moze sie myle.

    Pytanie od czego teraz zaczac.
    Ma ktos schemat pinow do ECU silnika?.
    Od czego ten pin30 jest. Co on kontorluje.
    Moze powinno byc stale 12v? A moze Pin 30 to jakies polaczenie miedzy ECU silnika a CAC gateway?

    Ma ktos schemat elektryczne ECU i CAN? Chcialbym wiedziec ktore wiazki przesledzic.
    Musze znalesc jakis punkt zaczepienia.

    Address 01: Engine Labels: None
    Control Module Part Number: 4H0 907 401 HW: 4G0 907 401
    Component and/or Version: 3.0TDI EDC17 H37 0004
    Software Coding: 0A2A4012052601020800
    Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
    ASAM Dataset: EV_ECM30TDI0114H0907401 001010 (AU64)
    VCID: E1C33B5DF0520B1
    1 Fault Found:

    8169 - Terminal 30
    U140A 00 [047] - Open Circuit
    Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 90936 km
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:00:00

    Address 19: CAN Gateway Labels: None
    Control Module Part Number: 4H0 907 468 F HW: 4H0 907 468 C
    Component and/or Version: J533--Gateway H08 0213
    Software Coding: 00CD077D00
    Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
    ASAM Dataset: EV_GatewUDS 001025 (AU64)
    VCID: 346D02099F204E9
    1 Fault Found:

    4224 - No Communication with Engine Control Module (SAE
    U0100 00 [008] - ECM/PCM)
    Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 172
    Mileage: 90936 km
    Date: 2015.04.25
    Time: 12:02:22

    Za wszelkie sugestie i pomoc bede bardzo wdzieczny.

    0 8
  • #2 29 Kwi 2015 20:44
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Bramka logiczna CAN GATEWAY nie widzi ECU. Być może brak jakiegoś zasilania na sterowniku. Zaraz poszukam Ci schematu.

    0
  • #3 29 Kwi 2015 21:03
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Dokładany alarm masz zamontowany ?

    1
  • #5 30 Kwi 2015 08:31
    gotman25
    Poziom 9  

    Dzieki za schematy.

    Mam juz etke i tez je znalazlem.
    W weekend bede siedzial i sprawdzal.

    Przepraszam za pytania z piewrszego posta na temat terminalu 30.
    Troche poczytalem i zaczynam wiecej rozumiec.

    Narazie mam troche problemow ze znalezieniem co jest gdzie w samochodzie.
    Jak np relay J317 od terminal 30

    Mysle ze pierwsze co to zaczne od ECM czy dostaje napiecie. Jesli tak to jak dobrze rozumiem cos bedzie z ECM. Jesli nie ma zaczne sie cofac po wiazce w strone akumulatora.

    Nic nie bylo dokladane. Alarm jest fabryczny. Zadnych modyfikacji z samochodem

    0
  • #6 30 Kwi 2015 21:57
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 02 Maj 2015 10:17
    gotman25
    Poziom 9  

    Witam. Pogoda nie jest za specjalna ale zaczne dzisiaj przegladac wiazki.

    Teraz co zauwazylem.

    Pewnie pare osob by tak chcialo miec zeby start/stop nie zawsze dzialal.

    Nie musze kasowac bledow zeby start/stop dzialal.
    Te 2 bledy ciagle mam i nie wykasowalem bo ciagle powracaja.

    1.
    Jak wejde do samochodu, wlacze zaplon, odpale ssamochod start/stop nie dziala.

    2. Druga mozliwosc
    Wchodzimy do samochodu, wlaczamy zaplon, wylaczamy zaplon, wlaczamy zaplon po raz drugi i odpalamy samochod. Start/stop dziala prawidlowo.
    Bledow nie kasuje oczywiscie.

    Moze jakas madra glowa wymysli, wpadnie na pomysl gdzie szukac przyczyny.
    Bo cos mi sie wydaje, ze nie bedzie latwo znalesc.

    0
  • #8 02 Maj 2015 22:22
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 03 Maj 2015 09:24
    gotman25
    Poziom 9  

    zeby uscislic.

    Jak pisze, ze nie dziala start/stop to pisze o sytaucji ze wywala na FIS(wyswietlaczu) awaria systemu i start/stop nie dziala nic a nic.

    Wiem ze musza byc spelnione warunki(temp silnika, zapiete pasy, stan akumulatora, dmuchawy, skret kol itd itd) zeby system zgasil silnik.

    Jezeli system dziala a warunki sa niespelnione na wyswietlaczu przy zatrzymaniu pojawia sie ikonka szare A przekreslone i silnik nie gasnie, jak warunki sa spelnione silnik gasnie i na wyswietlaczu zielone A.

    W moim przypadku przy pierwszym wlaczeniu zaplonu system nie dziala. Jak wlaczymy zaplon drugi raz system dziala. Warunki sie nie zmienily w ciagu 2 sek? Silnik sie nie nagrzal jak by zimny na przyklad.

    TERAZ TAK.
    Troche posprawdzalem ale pogoda dziadoska.

    1. Na poczatku nie ma napiecia na J317 (przekaznik terminal 30)
    2. wlaczam zaplon (pojawia sie napiecie) J317 zalacza obwod, pojawia sie napiecie na wszystkich bezpiecznikach.
    3. Jesli teraz odpalimy samochod to start stop nie bedzie dzialal.
    4. Wylaczam zaplon i J317 jeszcze ma napiecie i trzyma obwod zamkniety przez okolo 10 sek.
    5. To jest czas na ponowne wlaczenie zaplonu i wtedy start/stop dziala za kazdym razem na 100%

    0