Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator LI-ion 36V - zastępcza ładowarka nie działa

maciejjmac 28 Kwi 2015 14:27 4203 5
  • #1 28 Kwi 2015 14:27
    maciejjmac
    Poziom 2  

    Witam serdecznie, posiadam rower elektryczny z akumulatorem 36V, niestety nie posiadam oryginalnej ładowarki. Zakupiłem na allegro (z uwagi na koszty oryg.) zamiennik ładowarki, oto parametry:
    Akku LI-ion - 36V 12Ah, piny:
    1) Charge monitoring, presumably by temperature.
    2) Negative (-)
    3) Battery Meter.
    4) Charging Positive (+)
    5) Output Positive (+)
    Ładowarka 42V 1,5A, wyjście chinch.
    Niestety, po podłączeniu ładowania pod pin 2 i 3 nic nie ładuje, czyżby potrzebne jest również sterowanie lub coś w tym stylu?
    Oryginalna ładowarka - stacja dokująca a jej koszt to ponad 200 euro, staram się uniknąć dodatkowych wydatkow.

    Proszę o pomoc.

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Pisownię tytułu i postu poprawiłem. https://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php - p.3.1.13.

    0 5
  • Elmark
  • #2 28 Kwi 2015 14:44
    goldi74
    Poziom 43  

    Z opisu wynika, że do ładowania służy pin 4 a nie 3.

    2
  • Elmark
  • #3 29 Kwi 2015 01:45
    maciejjmac
    Poziom 2  

    Tak oczywiście przepraszam pin 4 mój błąd, ale w każdym bądź razie nie ładuje.
    Mogę też dodać że bateria nie była używana przez dłuższy czas (około pół roku),
    ale wydaje mi się że nie powinno mieć to znaczenia. W sytuacji gdy jest "w rowerze" i po przejechaniu
    kilku km. widać lekkie oznaki podładowania, oczywiście znikome.

    1
  • #4 15 Cze 2015 11:47
    pawnol
    Poziom 9  

    Mam identyczny problem, jedyna różnica w akumulatorze (24V) .
    Przy zamienniku ładowarki również brak reakcji na jakiekolwiek ładowanie.
    Sama bateria i jej elektronika raczej sprawna, gdyż rower był zakupiony z baterią częściowo naładowaną, i do jej rozładowania działał jak należy, przez co samo podanie napięcia na styki zasilania 2 i 4 wydaje się za mało .
    Może ktoś na podstawie dodatkowego zdjęcia elektroniki z wnętrza będzie w stanie podać jak obejść układ? albo obejść cała elektronikę i napięcie podać bezpośrednio na ogniwa?

    0
  • #5 26 Lip 2015 23:27
    wibi
    Poziom 20  

    Opisane wyżej baterie są w stanie "stand by" i należy je aktywować to znaczy na pin oznaczony "S" (z pierwszego postu autora) podać dwa impulsy napięcia o wartości ok.3V , jeśli bateria nie jest uszkodzona (ma sprawne cele z ogniw Litowych łączonych równolegle) powinna otworzyć "klucze" w torze ładowania i wyjścia.

    0
  • #6 20 Lis 2015 19:57
    tv2000
    Poziom 11  

    Witam , w większości tego typu akumulatorów pomaga podanie na punkt S napięcia z plusa ładowarki poprzez rezystor 100 -150 kiloomów i akumulator przechodzi w stan ładowania , zdarzają się jednak aku które po jednym rozładowaniu nie dają się powtórnie naładować , najprawdopodobniej nie wpisują w wewnętrznej pamięci procesora ostatniego stanu naładowania, oryginalne ładowarki do tego typu baterii są mocno rozbudowane . Ładowanie baterii rowerowych to bardzo rozległy temat na który nie wiele jest danych w necie a oryginalne ładowarki często mają usunięte napisy z układów scalonych.
    Przydał by się oddzielny dział na portalu związany tylko z tą tematyką .

    0