Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1995 rok - Palące się ciągle kierunkowskazy

29 Kwi 2015 20:11 3210 15
  • Poziom 9  
    Witam. Auto po podłączeniu akumulatora, bez kluczyka w stacyjce, zaczęło świecić kierunkowskazami ( bez przerwy) na desce rozdzielczej wyświetlają się kontrolki świateł przeciwmgielnych i kierunkowskazu, po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu włączają się wycieraczki, których też nie można wyłączyć. Auto nie chce odpalić. Rozrusznik kręci ale nie zapala. Światełko od kontrolki imobilajzera jak i od gazu nie świeci. W czym może być przyczyna. Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jakieś zwarcie masz, cieżko powiedzieć oddaj auto do elektryka.
  • Poziom 28  
    Jeżeli chodzi o kierunki i wycieraczki no wina leży po stronie multimetru.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    MARIUSZ R napisał:
    Jeżeli chodzi o kierunki i wycieraczki no wina leży po stronie multimetru.

    Chyba włącznika zespolonego pod kierownicą - tylko że na wyłączonym zapłonie kierunki nie powinny świecić.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 28  
    grala1 napisał:
    MARIUSZ R napisał:
    Jeżeli chodzi o kierunki i wycieraczki no wina leży po stronie multimetru.

    Chyba włącznika zespolonego pod kierownicą - tylko że na wyłączonym zapłonie kierunki nie powinny świecić.

    Niestety ale nie masz racji.
    To typowe uszkodzenie w Vectrze B.
  • Poziom 9  
    Sorki zapomniałem jeszcze napisać, że kontrolka od podgrzewania tylnej szyby też się świeci i za nic jej nie idzie wyłączyć.
  • Poziom 28  
    Nie zalało Ci tej Vectry? Nie ma śladów wody po stronie kierowcy?
  • Poziom 42  
    Zaglądałeś pod maskę czy wszystko na akumulatorze ok...
    Masa na karoserię...
    Pod taką czarną a`la trójkątną pokrywką na lewym wewnętrznym błotniku blisko grodzi wszystko ok?
  • Poziom 9  
    Wcześniej nagrzewnica mi pękła i było sporo wody na gumowej wycieraczce pod nogami.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Akumulator nowy, masa ok.
  • Poziom 28  
    Proponuję wyjąć jednak multimetr i przyjrzeć mu się. Może jest zawilgocony.
  • Poziom 9  
    ok jutro spróbuję i dam znać czy coś pomogło :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ale gdyby ktoś miał jeszcze jakieś podpowiedzi z chęcią skorzystam.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    MARIUSZ R napisał:

    Niestety ale nie masz racji.
    To typowe uszkodzenie w Vectrze B.

    To wytłumacz mi skąd tam się bierze plus po stacyjce na zgaszonym aucie.
    Po pierwsze żeby kierunki działały to musi być plus po stacyjce, po drugie musi być przełączony przełącznik pod kierownicą na lewy lub prawy kierunek.
    Wątpię by wystąpiła taka usterka by te dwa warunki były spełnione jednocześnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Akumulator odwrotnie podłączony, rozłączony na włączonym zapłonie, odłączony w czasie pracy silnika, odpalanie z pomocą przewodów rozruchowych lub... brak masy na skrzynce.
  • Poziom 9  
    akumulator jest podłączony dobrze nie da się inaczej, mógł być rozłączony na włączonym zapłonie, nie był odłączony w czasie pracy silnika bo auto nie chciało mi zapalić ( samochód stał dwa tygodnie po tym jak normalnie zjechałem na parking, chciałem je odpalić, kontrolki po włożeniu kluczyka z początku ładnie świeciły, próbowałem przekręcić ale nie było mocy żeby nawet rozrusznik zaskoczył (akumulator nowy), po czym po chwili prawie całe przygasły) więc fakt próbowaliśmy odpalać za pomocą przewodów rozruchowych i też nic nie dało tak jakby cały prąd szedł gdzie indziej, co do masy na skrzynce ( chodzi o tą z bezpiecznikami) - nie sprawdzaliśmy - amatorzy jesteśmy ehhh :(

    Dodano po 25 [minuty]:

    Opiszę może krok po kroku jak do tego doszło i co robiliśmy do tej pory. Pech chciał, że nie zdążyłem na czas zlać zwykłej wody z chłodnicy i auto mi zamarzło, na szczęście poszła tylko nagrzewnica ( może tam jakieś kable idą ale wątpię żeby konstruktorzy puścili tamtędy jakieś przewody), nagrzewnica nadal jest nie wymieniona zrobiliśmy tylko na szybko obejście więc nie wiem czy tam są jakieś kable, zresztą jeździłem tak około dwóch tygodni i było ok. W końcu auto postawiłem na parkingu i tak stało następne dwa, gdy już miałem jechać wymienić nagrzewnicę auto nie chciało mi zapalić, tak jakby po przekręceniu kluczyka cały prąd nagle zniknął z akumulatora, no i zaczęły świecić te nieszczęsne kierunkowskazy i pracować w wycieraczki bez możliwości wyłączenia, oraz załączyło sie podgrzewanie tylnej szyby. Po ponownym naładowaniu akumulatora i próbie odpalenia samochodu poszedł mi dym z rozrusznika ( pewnie szczotki się skleiły czy jakoś tak bo już akumulator był za słaby - tak mi mechanik tłumaczył). Odłączyliśmy rozrusznik, alternator, wypinaliśmy po kolei ze skrzynki wszystkie możliwe przekaźniki i bezpieczniki bez zmian, odłączaliśmy stacyjkę wciąż to samo.Bezpośrednio za akumulatorem mam taką małą plastikową skrzyneczkę, wyjmowaliśmy po kolei bezpieczniki i gdy wyjęliśmy trzeci kierunki zgasły i wycieraczki przestały pracować ( bezpiecznik cały) po podłączeniu rozrusznika auto nadal nie odpalało. Nie wiem o co kaman chyba bez specjalisty w tej dziedzinie się nie obędzie. Dziwi mnie też dlaczego nie świeci się kontrolka od imobilajzera i przełącznika gazu ale pewnie jak gdzieś jest zwarcie, czy też tej masy nie ma to pewnie tak się będzie działo ehhh. Ciężki dla mnie laika temat.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    lordjim78 napisał:
    Nie wiem o co kaman chyba bez specjalisty w tej dziedzinie się nie obędzie.
    Bardzo słuszny wniosek. Ty już zrobiłeś co mogłeś. Na forum też więcej nie możemy pomóc.
  • Poziom 28  
    grala1 napisał:
    MARIUSZ R napisał:

    Niestety ale nie masz racji.
    To typowe uszkodzenie w Vectrze B.

    To wytłumacz mi skąd tam się bierze plus po stacyjce na zgaszonym aucie.
    Po pierwsze żeby kierunki działały to musi być plus po stacyjce, po drugie musi być przełączony przełącznik pod kierownicą na lewy lub prawy kierunek.
    Wątpię by wystąpiła taka usterka by te dwa warunki były spełnione jednocześnie.

    A awaryjne też włączasz po stacyjce? Tak się składa że mam taki samochód i też kiedyś dopadła mnie ta przypadłość. Proponuje poczytać co to jest multimetr w Vectrze B i za jakie funkcje odpowiada. Porównać z usterkami autora tematu. Potem możemy podyskutować, bo tej chwili poziom Twojej wiedzy w tym zakresie jest zerowy.
    lordjim78 teraz rzuciłeś trochę światła. Prawdopodobnie uszkodziłeś elektronikę podczas Twoich zmagań. Multimetr to nie wszystko, obawiam się że i także ECU.