Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II Sport - Wypadanie zapłonu-nie cewki,świece ale sterownik..

29 Kwi 2015 20:49 8064 35
  • Poziom 7  
    Witam ślicznie wszystkich forumowiczów-jestem tutaj nowy i mam nadzieje że na tym forum znajdę odpowiedź na moja usterkę którą przeleciało już sporo elektro speców oraz salon renault i nic:)
    napiszę w skrócie bo całość zajęła by książkę:)
    Kupiłem megane 2006 rok 2.0 turbo 224KM
    Od początku mam wypadanie zapłonu pyrkanie z rury-myślałem że cewka
    Lecz po obejrzeniu kilka razy i podmianie świec, cewek, instalacji każdy twierdzi że to uszkodzony sterownik zresztą po podpięciu kompa,clipa wychodził problem z połączeniem z ecu.Sprawdzona kompresja,sonda wszystko jednym słowem i nic.
    Ok kupiłem sterownik o tych samych numerach z tego samego auta ale pewnie o innym sofcie i po odpaleniu auta efekt był słaby-z rury pyrkało rzadziej ale obroty falowały po prze gazowaniu i zapaleniu auta.Wiec postawiliśmy przegrać także eprom i zrobić klona efekt uwaga taki sam jak na tamtym sterowniku nawet gorzej:) sterownik sagem s3000
    Pozostało zrobić z tego sterownika virgin tzw dziewice aby auto samo się do stroiło ale tez lipa.
    Efekt końcowy jest taki- jeźdzę na starym oryginalnym sterowniku gdzie jest chip ale i na serii i na chipie pyrka tak samo.jest także gaz i na gazie tez zapłon wypada.
    A co najlepsze jak auto zapale to przez około 7-10 sekund nic nie pyrka i nagle się zaczyna zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku.
    Abstrakcja jakaś-tak jak by soft był zły ale aktualizowałem go w salonie.
    Czy kolega źle zrobił mi klona??? jest to możliwe??
    Czy może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł???
    Auto jeździ super ma moc itd ale to pyrkanie i wywalanie błędu wypadanie zapłonu mnie dobija
    Ciężki temat panowie ale może ktoś ma o tym pojęcie gdzieś z moich okolic i bardziej nie zrobi tego dla kasy bo ja dłubałem tydzień i nic tylko z ciekawości co to może być.
    Każdy elektryk u którego byłem powiedział nie widziałem takiego przypadku i już takiego nie chce mieć.
    Ktoś chętny???:)
    Czekam na wasze opinie i jakiegoś magika:)
    Z góry dziękuje olek
  • Moderator Samochody
    Koła zmiennych faz występuje? Rozrząd sprawdzony na blokadach?
  • Poziom 26  
    Proponuję wymienić świece lub sprawdzić odstęp elektrod. Powinien być 0,8...1mm.
  • Poziom 7  
    tez myślałem o rozrządzie ale podobno meganki są czułe bardzo na rozrząd i jak by było coś nie tak rozciągnięty łańcuch nawet to ponoć wywala błąd zaraz więc rozrząd raczej wykluczam..a z tego co wiem ten silnik ma zmienne fazy rozrządu.
    Mi cały czas siedzi w głowie czemu przez kilka sekund chodzi dobrze i nagle zaczyna pyrkać...
  • Moderator Samochody
    onthefloor napisał:
    Mi cały czas siedzi w głowie czemu przez kilka sekund chodzi dobrze i nagle zaczyna pyrkać...


    To akurat może być proste.

    Minie kilka sekund, zanim ciśnienie oleju dotrze do koła zmiennych faz.
  • Poziom 7  
    Świece są nówki sztuki odstep prawidlowy świece bosch katalogowe. Sugerujecie sprawdzic rozrząd czy co dokładnie? ?
  • Poziom 18  
    onthefloor napisał:
    ten silnik ma zmienne fazy rozrządu.
    ciekawe rzeczy opowiadasz
    Podaj VIN
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Syrius, chyba się mylisz - nie każdy 16V ma fazator.
    Chyba że mówisz o jakiejś konkretnej pojemności silnika.
    1.4 na 100% nie ma.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Czyli mam rozebrać rozrząd? ?czy od czego zaczac Panowie bo słabo znam sie więc po ludzku poproszę 😄dzięki wogóle za podpowiedzi.co do sporta na pewno ma zmienne fazy i łańcuch

    Dodano po 17 [minuty]:

    A może to czujnik spalania stukowego,choć wyszlo by to na clipie..a moze wtryski tylko co z lpg bo tez zapłon wypada na lpg???...
  • Poziom 10  
    W meganie ii sport siedzi F4Rt ktory jest na pasku, a nie na łańcuchu. Sam mam ten silnik, ale w CC, więc zestrojony na 165KM. W moim silniku nie ma VVT (zmienne fazy rozrzadu), nie wiem jak u Ciebie. Podaj VIN to mozna sprawdzić.
    Co do przyczyny.. Jesteś w stanie wrzucić loga podstawowych przebiegów jazdy i biegu jałowego z CLIPa?
    Olej, filtry wymienione? Jakieś mody w aucie? Gaz? Szczelność dolotu sprawdzona? Jaki błąd wywala i na jakim sprzęcie?
    Wrzuć też film z jak to prycha.

    Niech ktoś wytłumaczy co to "fazator" oraz "wariator" bo ktoś tutaj encyklopedie sam tworzy...
  • Poziom 18  
    onthefloor napisał:
    i łańcuch
    Szkoda w ogóle pisać
  • Poziom 7  
    Panowie mi kazdy mowi ze mam lancuch.dzis wrzuce film i postaram sie wrzucic jakies testy ale z clioa takze wychodzi wszkoda ok.jest gaz jest mod pisalem o tym wyzej.

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Vin dam za godzine wiec dajcie znac co mam bo juz zgkupialem hihi

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    Nrvin
    VF1BM0M0635846324

    Dodano po 8 [minuty]:

    Błędy na każdym sprzęcie to P313

    Dodano po 5 [godziny] 7 [minuty]:

    syrius32 napisał:
    wikia55 napisał:
    ciekawe rzeczy opowiadasz
    \
    Co w tym dziwnego, na ssącym siedzi wariator jak w większości 16V Renault.
    Domex32 podał dobry trop, identycznie zachowuje się ośmiozaworówka(z mechanicznym luzem) z podpartymi zaworami przez źle zestrojoną gazownię.


    Jesli chodzi wam o KZFR to wiem ze jak sie psuje to slychac je przy zapalaniu silnika a u mnie jest cisza.czego szukac w tym rozrzadzie rozbierac go całego czy sciagnac chyba jednak pasek faktycznie i sprawdAc luzy???

    Zapomnialem dodać także że zazwyczaj na lpg czasem zapala sie kolejno sprawdz wtrysk potem przechodzi w usterka esp i auto kreci tylko do 2.5tys obrotw i szarpie.po zgaszeniu auta wszystko jest ok.nie wiem czy ma to zwiazek z wyoadaniem zaplonow ale moim zdaniem tak
  • Poziom 18  
    onthefloor napisał:
    P313
    Zrób to clipem nie kalkulatorem
    onthefloor napisał:
    chodzi wam o KZFR
    którego nie masz!!!
    Sprawdź cewki
  • Poziom 7  
    wikia55 napisał:
    onthefloor napisał:
    P313
    Zrób to clipem nie kalkulatorem
    onthefloor napisał:
    chodzi wam o KZFR
    którego nie masz!!!
    Sprawdź cewki

    Nie ktorzy nie czytają postów problemów i chca pomóc
    Cewki wymienialem dwa razy kolego.na clipie ten sam blad wypadanie zaplonów...podalen nr vin czy ktos powie mi co tam ja mam a czego nie mam😄po każdy ma rozne dziwne teorie-pasek,łańcuch, mam kzfr czy nie mam,wariator czy fazator.Czy ktos zna dobrze to auto z tym silnikiem??

    Dodano po 53 [sekundy]:

    wazzabii napisał:
    W meganie ii sport siedzi F4Rt ktory jest na pasku, a nie na łańcuchu. Sam mam ten silnik, ale w CC, więc zestrojony na 165KM. W moim silniku nie ma VVT (zmienne fazy rozrzadu), nie wiem jak u Ciebie. Podaj VIN to mozna sprawdzić.
    Co do przyczyny.. Jesteś w stanie wrzucić loga podstawowych przebiegów jazdy i biegu jałowego z CLIPa?
    Olej, filtry wymienione? Jakieś mody w aucie? Gaz? Szczelność dolotu sprawdzona? Jaki błąd wywala i na jakim sprzęcie?
    Wrzuć też film z jak to prycha.

    Niech ktoś wytłumaczy co to "fazator" oraz "wariator" bo ktoś tutaj encyklopedie sam tworzy...

    Czekam na twoj wynik z vin,u😄

    Dodano po 36 [minuty]:

    http://www.youtube.com/watch?v=xSnNOKHBEPY&feature=youtu.be

    tak wygląda a raczej tak słychać pyrkanie po kilku sekundach
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Zazwyczaj tylko ten jeden blad wyrzuca ale jak zapali sie trn wtrysk a pozniej usterka esp wywala inny cos chodzi komunikacja ecu ze skrzynka chyba.zaraz sprawdze i dam znac

    Dodano po 2 [godziny] 29 [minuty]:

    Na moim super sprzecie p 0313 i p 0313* mam elma wiec szalu nie ma
    Natomiast clip i inne dobre sprzety pokazuja to samo i czasem blad jakis polaczenia ecu symbolu nie pamietam niestety
  • Poziom 7  
    Panowie wiec jakie pomysly macie???czy myslicie ze jak rozrzad przeskoczyl to sa objawy wypadania zaplonu??ale zdrugiej strony czy to nie ma wplywu na silnik??doradzcie cos bo juz nie wiem co robic
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 7  
    Wypadanie zaplonu
  • Poziom 7  
    Na roznych co chwila niestety.a powiedzcie mi ktos rzucil haslo czy sprawdzilem uklad dolotowy??to minalem co nalezy dokładnie do ukladu dolotowego moze faktycznie jakad nieszczelnosc jest...

    Dodano po 3 [minuty]:

    wazzabii napisał:

    Olej, filtry wymienione? Jakieś mody w aucie? Gaz? Szczelność dolotu sprawdzona? Jaki błąd wywala i na jakim sprzęcie?
  • Poziom 7  
    Ok sprawdze dzieki
  • Poziom 7  
    Oddaje auto do autoreno w Katowicach mysle ze panowie ogarna temat😄
  • Poziom 43  
    Po mojemu sonda fałszuje pomiar auto wchodzi w CL i zaczyna przebierać. Częsty przypadek w reniach. Podglądnij na skanerze nawet OBD kiedy zmienia sie OL na CL i czy wtedy zaczyna sie cyrk.
  • Poziom 7  
    andrzej20001 napisał:
    Po mojemu sonda fałszuje pomiar auto wchodzi w CL i zaczyna przebierać. Częsty przypadek w reniach. Podglądnij na skanerze nawet OBD kiedy zmienia sie OL na CL i czy wtedy zaczyna sie cyrk.

    Dziekuje batdzo kolego za podpowiedz tylko ze nie wiem o cxym mowisz tzn piszesz bo albo sie na tym znam.nie wiem co to Cl i OL.jesli mozesz poprosze jasniej
  • Poziom 7  
    Nie ma nic po polsku??😄

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ok juz wiem petla otwarta i zamkieta tylko ze wedlug clipa wskazania sondy sa ok