Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 - Pobor pradu 0,22 ampera .

tomasz sadowski 29 Kwi 2015 23:17 1539 14
  • #1 29 Kwi 2015 23:17
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Passat 1998 rok diesel 1.9 cos zabiera prad 0,22 ampera . Taka wartosc jest po zamknieciu drzwi i uzbrojeniu fabrycznego alarmu . Do tej pory wykluczylem drzwi , klapy , alternator , rozrusznik , modul komfortu , radio . Prosze o podpowiedzi co jeszcze moge sprawdzic . Wyciagalem rowniez po kolei wszystkie bezpieczniki ( pod kierownica i te obok komputera )bez zmian. Jutro odlacze komputer oraz liczniki bo ktos z kolegow mial taki przypadek Prosze o Wasze sugestie . Pozdrawiam

  • #3 30 Kwi 2015 06:05
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Nie , tam jeszcze nie patrzalem . Zerkne .

  • #4 30 Kwi 2015 19:07
    Staszek49
    Poziom 33  

    Sprawdzenie to wykonuj po "uspokojeniu się" elektroniki tj. po ok. 20 min. od wyłączenia zapłonu. Czy auto ma podłączone jakieś dodatkowe urządzenia np. dokładany alarm, ładowarkę telefonu lub GPS-u itp.. Sprawdź poprawność działania światła w bagażniku i lusterek wewnętrznych (kierowcy i pasażera) oraz schowka.

  • #5 30 Kwi 2015 22:30
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Dzis kolejne testy i nadal brak winowajcy . Tak robilem jak odpowiadasz kolego . Poczekalem az spadnie na 0,22 ampera ,drzwi zamkniete z klucza i zaimitowane zamkniecie poprzez wcisniecie rygli w zamkach . Pod kierownica wszystkie przekazniki i bezpieczniki byly po kolei wyciagane i nadal 0,22 ampera . Jeszcze raz postanowilem sprawdzic drzwi bo poprzednio robilem bez uzbrojonego alarmu i nie wiem czy miernik mnie oszukiwal czy ja jakos po cajmesku sprawdzalem . Dzis po odpieciu 3 drzwi spada na 0,01- 0,02 ampera . Wartosc pozadana ale i tu najciekawsze ze obojetnie ktore odlacze ( 2 x tyl i przod lub 2x przod i tyl ) spada do min . Jezeli bylo by cos zle to w konkretnych drzwiach . Tu losowo odlaczam 3 drzwi i jak pisalem spada . Wyciagalem bezpieczniki przeciez od centralnego i nie uzyskalem takiej wartosci . Nie wiem juz czego szukac wiec moze Koledzy maja jakies uwagi i podejrzenia .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie ma dodatkowych bajerow jak gps lub inne podobne , nie widac rowniez dzikich przewodow czy przerobek .

  • #6 30 Kwi 2015 22:51
    autoas
    Poziom 41  

    A moduł pod nogami i wiązka nie są zgnite

  • #7 30 Kwi 2015 22:58
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Tak kostka miala pourywane czesc pinow zostala zastapiona nowymi przewodami i kostka .

  • #8 30 Kwi 2015 23:02
    Oprysk Stonki
    Poziom 28  

    0,22A to jak nic niefabryczne radio, ACC razem z B+ i radio w trybie STby na ON;; prąd żłopie końcówka mocy. 0,36A to świeci się lampka bagażnika, 0,11A to załączony jakiś przekaźnik.

  • #9 30 Kwi 2015 23:32
    Jurek220
    Poziom 27  

    tomasz sadowski napisał:
    Dzis po odpieciu 3 drzwi spada na 0,01- 0,02 ampera . Wartosc pozadana ale i tu najciekawsze ze obojetnie ktore odlacze ( 2 x tyl i przod lub 2x przod i tyl ) spada do min . Jezeli bylo by cos zle to w konkretnych drzwiach . Tu losowo odlaczam 3 drzwi i jak pisalem spada . Wyciagalem bezpieczniki przeciez od centralnego i nie uzyskalem takiej wartosci . Nie wiem juz czego szukac wiec moze Koledzy maja jakies uwagi i podejrzenia .

    W takim razie śmiem twierdzić że kabelki nie posprawdzałeś do końca.
    Odczytaj błędy z Modułu 46
    Pozdr.

  • #10 30 Kwi 2015 23:37
    Oprysk Stonki
    Poziom 28  

    A co ma moduł komfortu do tego? Ja nic będzie błąd zespół zamka kierowcy nieprawidłowe działnie, co jest standardem w B5, ale to nie wyżre prądu z aku.

  • #11 01 Maj 2015 00:52
    wasylek112233
    Poziom 18  

    poczekałeś az spadnie do 0,22A... czyli ile czasu czekałeś?? określ się bo to ważne.
    wyglada jak by poprostu moduły jeszcze nie wygasły.

  • #12 26 Maj 2015 22:41
    Oprysk Stonki
    Poziom 28  

    konradx napisał:
    Czy w drzwiach znajdują się zamontowane głośniki? Napisałeś, że jak odepniesz troje drzwi to prąd spada. Wygląda na nieprawidłowo działającą instalację audio lub radio. Analizuję czy przyczyną nie może być przetarta izolacja od któregoś z kabli od głośników,

    Śmiech, po prosty komedia. Głośniki nie mają nic do tego. Jezeli pobór prądu ustaje po odłączeniu drzwi to albo tworzy go któryś moduł przy silniku podnośnika szyb albo czujnik zamknięcia drzwi.
    Bardzo chętnie zobaczył bym jakie jest kodowanie w CMK, bo tak się może dziać, jak samochód ma tylne szyby na korbkę a w CMK jest kodowanie, że wszystkie szyby są w elektryce.

  • #13 26 Maj 2015 23:49
    Zbyszek K.
    Poziom 12  

    Witaj!
    1.Radia rozumiem, że juz tam nie ma -:)
    2.SprawdzaŁeś rączka pod nogami czy jest sucho??Lampą dobrze poświeć i ocen czy zielonego jakiegos osadu na izolacjach zewn. nie widac jak widac rozwin i oceń. Tam siedzi komfort i moze byc migracja wody przez rozszczelnione i zapchane osadami otoczenie puszki sterownika siln. na podszybiu i zdaża się przy dluższych opadach, że pŁynie woda po grodzi przedniej wewnątrz auta i zbiera się pod nogami trwale pustosząc wiązkę wŁaśnie komfortu, która Łączy wszystkie sterowniki drzwi/szyb i są tam zakucia masy, ale też B+ na zasil ster drzwi i szyb - albo tam , albo któreś z drzwi mają migracje w zamkach centralnych , możesz wypiąc wszystkie wtyczki z modulu komfortu i sprawdzać czy nie znika po samym wypięciu i pózniej analizowac ze schematem anomalie pomiedzy lewą a prawa stroną.
    GŁówna batalia , to zlokalizowanie które drzwi dają w kość, o ile w ogóle to drzwi,
    a nie nieusypiający komfort razem wsio z drzwiami
    *************************************************************
    Jeszcze Jedno -wypnij kostkę zasilającą ze stacyjki -caŁą po prostu i sprawdż monitorując równocześnie pobór -możesz się zdziwić-jak zniknie to
    - WYMIEŃ .
    UpŁyw z B+ do +15 , lub styku B+ na styk S-kontakt np na radio i chyba tez licznik i komfort nie daje pospać któremuś moduŁowi , albo wszystkim.
    ***************************************************************
    Warto zmierzyć wartość napięcia na przewodach po stacyjce czy nie ma szczątkowego na poziomie +2-7 volt, a ma go nie być tam w ogóle.
    ale 0,220 A to taki w sam raz na dwa przekażniki +coś, co auto bierze normalnie.
    -powodzenia.
    SkoŁuj schemat komfortu swojej b5 i pomyśl gdzie mierzyć pobór czy moduŁy uspiają czy nie , a usypiają zaraz po wylączeniu stacyjki i wyjsciu z auta +zamknięcie oczywiście (podtrzymanie aktywnosci wyl szyb dopóki nie otworzymy i zamkniemy drzwi dziaŁa przez kilka minut ) do max 5 minut ma byc nominaŁ nie większy niz 20-30 mA caŁe auto, a nie jak koledzy pisza 30 minut to nie ten model(chyba ze navi fabryczna z pŁytą w środku i w garażu bez satelit żre prawie do godziny 100 mA (Audi A4 moja tak miaŁa ,a byŁa sprawna )
    Z tym kodowaniem to może być, ale ma chyba 4 szyby pisze że po odlącz. 3 -ej szyby... no to... ?,
    ech miesiąc ciszy a ja się produkuję.
    ZK.

  • #14 27 Maj 2015 00:14
    domex32
    Moderator Samochody

    Jak odepniesz moduł komfortu pobór nie spada? Nie masz w komforcie błędu komunikacji w trybie jednoprzewodowym?

  • #15 27 Maj 2015 05:19
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Rozwiązanie trafione przez przypadek . Poprzedni właściciel miał zamontowany GPS w bagażniku głęboko pod tapicerką . Przy naprawie modułu haka wyszła usterka poboru prądu . Dziękuję za wszelkie podpowiedzi . Pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo