Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat Seicento - nie odpala

shiza34 30 Apr 2015 17:29 11877 45
e-mierniki
  • #1
    shiza34
    Level 9  
    Witam nie znalazłem podobnego problemu wiec pisze nowy temat. Seicento 900 z instalacją lpg. Jadąc z pracy na światłach sejk zgasł bez wcześniejszych oznak. Myślałem że świece ale zmieniłem świece kable i cewkę iskra jest na każdej świecy. Odłączyłem przewód paliwa przekręciłem zapłon paliwo leci a auto nic co jakiś czas strzeli ale nie zapala. W lpg jest nowy reduktor i elektronika ale na gazie też nie odpala,za to na popych pali na gazie i benzynie tylko trzeba dodawać gazu żeby nie zgasł. Wszystkie masy sprawdziłem...odkręciłem wtrysk a tam mokro od paliwa. Ma ktoś może pomysł co jeszcze sprawdzić? Proszę o pomoc.
  • e-mierniki
  • #2
    natal22
    Level 10  
    Czujnik obrotów wału sprawdz przy pasku klinowym
  • #3
    shiza34
    Level 9  
    wypiąłem wtyczkę tego czujnika i kręciłem różnica taka że z wtyczką tak jak by auto zalewało a bez jak by na sucho kręcił i różnica jest wiec to wykluczyłem.
  • Helpful post
    #4
    sandamiano
    Level 29  
    Skoro pracuje na gazie to czujnik wału w porządku będzie. Może być wina silnika krokowego który stabilizuje pracę na jałowym biegu ale to tylko domysły. Także czujnik tzw MAP i jego połączenie przewodem podciśnieniowym z kolektorem ssącym ma bardzo duże znaczenie do pracy na benzynie. Bez diagnostyki komputerowej i podejrzeniu parametrów "na żywo" można gdybać i wymieniać po kolei czujnika aż się trafi na właściwy
    Wtryskiwacz podaje benzynę cyklicznie czy leje cały czas?
  • e-mierniki
  • #5
    shiza34
    Level 9  
    jeszcze nie podpatrzyłem odkręcę pokrywę i zobaczę tą mgiełke widać gołym okiem?
  • #6
    sandamiano
    Level 29  
    Tak będzie widać jak paliwo wtryskuje. Tak myślę że może to być też coś ze stacyjką skoro na pych odpala a kiedy kluczykiem dajesz na rozruch to może rozłączać w tym czasie chwilowo pozycję MAR. Jest to przewód pomarańczowy. Możesz sprawdzić go przy bezpieczniku 7.5A przy czarnym przekaźniku nad sterownikiem wtrysku - czy tam jest napięcie (plus) po przekręceniu kluczyka na MAR i powinno być także w czasie rozruchu.Posprawdzaj też i to
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    shiza34 wrote:
    Odłączyłem przewód paliwa przekręciłem zapłon paliwo leci a auto nic co jakiś czas strzeli ale nie zapala.


    To, że paliwo leci, nic nie mówi.

    Trzeba zmierzyć, jakie jest ciśnienie w układzie, bo osobiście stawiam na pompę lub regulator ciśnienia paliwa.
  • #8
    shiza34
    Level 9  
    a po wymianie silniczka krokowego trzeba jechać ustawiać go na kompie?i czy silniczek krokowy w 900 jest taki sam jak 1.1?wyglądają tak samo tylko przy 900 ma ostrzejszy grzybek.
  • #9
    sandamiano
    Level 29  
    Silnik krokowy jest inny w 900 i w 1.1 . Ten z 1.1 ma trzpień szerszy przez co nie będzie pasował do otworu obejściowego w przepustnicy 900. Jeśli wymienisz na inny z 900 to nie trzeba nic ustawiać ale przy pierwszym odpaleniu silnika do rozgrzania mogą obroty być niestabilne do czasu kiedy nowy silniczek zaadaptuje się do sterownika. Jeśli masz multimetr pomierz uzwojenia silniczka. Piny zewnętrzne jak i wewnętrzne powinny mieć około 50-55 omów. Nie powinny mieć zwarcia ani przerwy
  • #10
    shiza34
    Level 9  
    wymieniony cały monowtrysk i uszczelki.dalej auto nie odpala.słyszałem że może to być od rozrusznika?auto zapaliłem na po pych i już nie gaśnie na wolnych obrotach tylko dalej ni eodpala. czy jak mam rozrusznik 1KW to mogę dać słabszy 0,8 KW tylko takie widzę na allegro.
  • #12
    shiza34
    Level 9  
    no już sam nie wiem masy czyściłem każde styki kabelki sprawdzałem i no nic zmienię ten rozrusznik znalazłem taki sam jak był ELMOT C 329.
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    ...a może jakieś pomiary, np. pomiar napięcia akumulatora podczas pracy rozrusznika, czy lepiej napięcia na cewkach albo na ECU? Powiem też, że czyszczenie oczek na przewodach nic nie daje, bo przewody korodują na obsadkach tych oczek. Może też zwyczajnie padł akumulator i ma za mały prąd rozruchowy (Za dużą rezystancję).
  • #14
    shiza34
    Level 9  
    aku ładowałem i mam prawie nowy.zastanawia mnie jedno nie wiem czy to ma znaczenie przed tym jak auto zgasło na

    Dodano po 2 [minuty]:

    aku ładowałem i mam prawie nowy.zastanawia mnie jedno nie wiem czy to ma znaczenie przed tym jak auto zgasło na światłach jechałem 130 km/h po autostradzie po zjechaniu z autostrady pierwsze światła i koniec zgasło i nie odpaliło.
  • #16
    shiza34
    Level 9  
    tak wymieniłem monowtrysk i obroty są ok auto pracuje równo troche gorzej na gazie ale to ma mi gazownik ustawić.rozrusznik kreci przynajmniej coś tam pracuje.
  • #17
    shiza34
    Level 9  
    rozrusznik zmieniony dalej nic na gazie odpalił po długim kręceniu ale tak jak by jeden tłok chodził i zaraz zgasł.akumulator mam 52 Ah może jest za duży?przerobie dziś jeszcze masy może akurat;)
  • #18
    shiza34
    Level 9  
    masy zrobione na nowo ale nic dalej nie odpala.na gazie łapie ale trzeba cały gaz wcisnąć i po pięciu sekundach gaśnie.Na benzynie zero odzewu strzela co jakiś czas.chyba czas na podpięcie pod komputer...
  • #19
    sandamiano
    Level 29  
    Sprawdź drożność układu wydechowego. Jeśli zapchany to takie objawy mogą być.
  • #20
    shiza34
    Level 9  
    w układzie wydechowym robiłem ostatnio;uszczelkę przy kolektorze wymieniałem plecionkę i go troche przespawałem.A może sonda lambda jest problemem?
  • #21
    tzok
    Moderator of Cars
    shiza34 wrote:
    uszczelkę przy kolektorze wymieniałem plecionkę i go troche przespawałem.
    ...a do tego spawania odłączyłeś akumulator i sondę od komputera? Bo jak nie to prawdopodobnie możesz zacząć szukać nowego komputera.
  • #22
    shiza34
    Level 9  
    aku był odłączony ale sonda chyba nie...a czy komputer jak jest zepsuty to na po pych auto odpali?
  • #23
    sandamiano
    Level 29  
    Sondę odpuść . Na zimno sterownik pomija jej sygnał. Jak już odpali to sprawdź delikatnie czy układ wydechowy jest ciepły. Miałem tak samo w SC . Nie mógł odpalić ale jak już załapał to słabiutki był. Dojechałem do domu (25 km) i stwierdziłem zimny tłumik końcowy. Wata wygłuszająca i komory poobrywała się i powstała niedrożność
  • #24
    shiza34
    Level 9  
    Ok jutro sprawdzę.Mam pytanie jak się wymieni ten komputer który już jest bez immo to trzeba jechać coś ustawiać?
  • #25
    sandamiano
    Level 29  
    Odkręcasz sterownik (odepnij akumulator) i wymieniasz. Jeśli masz immo Fiat code to ja bym odpiął tą centralkę bo jest ość awaryjna , Sterownik będzie zawsze w stanie bez wczytanego kodu. Pierwsze odpalenie może skutkować wysoką prędkością biegu jałowego do czasu rozgrzania silnia. Następne odpalenie będzie już ok. Uszkodzenie sterownika przez spawanie mogło się zdarzyć (instrukcja podaje by odpinać) . Jednak miałem też dwa razy spawane migomatem i nic się nie uwaliło. Mechanik stwierdził że nic się nie stanie
  • #27
    shiza34
    Level 9  
    tłumik rozkręcony sonda odpięta i żadnych zmian dalej nie odpala.

    Dodano po 2 [godziny] 45 [minuty]:

    Chyba wymienie ten komputer bo mechanik też rozkłada ręce.jeśli dobrze zrozumiałem komputer nie musi mieć ściagniete immo?
  • #28
    tzok
    Moderator of Cars
    shiza34 wrote:
    jeśli dobrze zrozumiałem komputer nie musi mieć ściagniete immo?
    Musi, tylko możesz odciąć linię komunikacyjną z centralką CODE, żeby się nie zakodował.
  • #29
    shiza34
    Level 9  
    a myślicie że warto ryzykować ze zmianą komputera.gdzie ten kabel idzie seja mam dopiero 2 miesiąc i nie poznałem jeszcze jego tajników...
  • #30
    sandamiano
    Level 29  
    shiza34 wrote:
    gdzie ten kabel idzie seja mam dopiero 2 miesiąc i nie poznałem jeszcze jego tajników...

    Odkręć skrzynkę bezpieczników w kabinie (trzy wkręty na klucz 8mm) .Za skrzynką znajdziesz takie coś
    http://www.transpondery.pl/images/IMMOBILISER-DELPHI-CODE2-DORABIANIE-KLUCZY.jpg
    To centralka Fiat Code. Wypinasz Obie wtyczki (jedna od anteny w stacyjce druga od połączenia elektrycznego) i możesz podpinać czysty sterownik który nie wczyta kodu tej centralki.