Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Grande Punto - 1.3 Multijet po przekreceniu kluczyka cisza

Elmer89 30 Kwi 2015 22:51 2589 7
  • #1 30 Kwi 2015 22:51
    Elmer89
    Poziom 14  

    Witam
    Mam dość duży problem z Grande Punto 1.3 multijet 75KM 08r
    Chciałem odpalić auto 2 próby i cisza za 3 razem odpalił przejechałem kilka kilometrów postawiłem pod domem i juz nie odpalił.
    Mianowicie po przekreceniu kluczyka w celu odpalenia auta nie dzieje się nic(jedynie słychać przekaznik i jak by któryś wtrysk pykał)
    Rozrusznik nie kreci a pompa paliwa przestała pracować po kilku próbach.
    Odpaliłem ze spychu pięknie odpalił przejechałem 200m zaparkowalem i auto po chwili samo zgasło.

    Oczywiście sprawdziłem masę - poprowadziłem druga a dodatkowo sprawdzałem kablami rozruchowymi - bez rezultatu.
    Rozrusznik i pompa paliwa podmienione na inne i tez bez rezultatu.
    Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie są ok.
    Akumulator podmieniony i naładowany.
    Okolice stacyjki sprawdzone na oko, i wymacane kontrolka imobilaizera gaśnie.
    Oczywiście drugi kluczyk tez sprawdzony.
    Wyłącznik zderzeniowy sprawdzony.
    Jeszcze zamierzam sprawdzic skrzynkę bezpieczników , rozebrać ją i zobaczyć jak wygląda w środku.
    W przyszłym tygodniu zostanie pewnie podłączone pod komputer jednak wątpię aby wyświetliło jakieś błędy.


    Generalnie pomysłów mi juz braknie, co jeszcze sprawdzic, proszę o jakąś rade może ktoś ma jakiś pomysł.

    0 7
  • #2 01 Maj 2015 11:46
    kindlar
    Poziom 37  

    Jest iskra podczas próby odpalenia?

    ..ups przepraszam..

    -2
  • #3 01 Maj 2015 12:03
    autoas
    Poziom 42  

    kindlar napisał:
    Jest iskra podczas próby odpalenia?

    Może faktycznie by się przydała, jeśli zamiast ropy, benzyna została zatankowana...

    0
  • #4 01 Maj 2015 14:39
    sanfran
    Poziom 35  

    Z tego co zrozumiałem to nie kręci rozrusznik, prawda?
    Jeśli możesz to sprawdź, czy zasilanie na rozrusznik idzie ze stacyjki bezpośrednio czy przez immobilizer; w pierwszym przypadku obstawiałbym przepalone styki w kostce stacyjki, w drugim problem z modułem immo.

    1
  • #5 01 Maj 2015 14:53
    autoas
    Poziom 42  

    sanfran napisał:
    obstawiałbym przepalone styki w kostce stacyjki

    Następny...tam jest kostka "miękka" i nie ma co się przypalać....
    Oddać do warsztatu mechatronicznego i tyle....

    -1
  • #6 02 Maj 2015 10:20
    Elmer89
    Poziom 14  

    Ropa na pewno jest zatankowana, tankuje zawsze do pełna a wyjeździłem pół zbiornika i nic się nie działo.
    Tak, rozrusznik kompletnie nie kreci absolutna cisza,miałem już kiedyś podobnie jak miałem problem z masą.
    Najbardziej z tego wszystkiego martwi mnie cisza pompy paliwa w zbiorniku, która nastąpiła po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka.
    Czytałem gdzieś w necie taki sam przypadek jak mój i okazał się akumulator.
    Dostałem również wiadomość - wymień akumulator sprawdzałem na innym akumulatorze który wyjąłem z 1.9TDI parametrów nie pamiętam, ale z pewnością jest większy,mocniejszy od tego z Grande Punto jednak nic nie dało.
    Dziś rozbiorę skrzynkę bezpieczników napisze jak wygląda w środku,po weekendzie wsadzę inny nowy akumulator i zobaczymy czy jest jakaś różnica.

    0
  • #7 02 Maj 2015 10:51
    autoas
    Poziom 42  

    Jak potrafisz i masz warunki to sprawdź rozrusznik "na krótko"...

    0
  • #8 08 Maj 2015 13:25
    Elmer89
    Poziom 14  

    Witam,
    Dziś miałem dostęp o kanału i Problem rozwiązany - skrzynka bezpieczników sama w sobie była ok,
    problemów nałożyło się kilka tzn
    Wymieniłem kabel masowy okazał się przepalony w środku, raz była masa raz nie, mimo że założona była druga masa nie pomagało.
    Przeczyściłem styki przewodów idących do rozrusznika,poprawiłem przewód wzbudzenia.
    Padł przekaźnik pompy paliwa a dodatkowo, nowy rozrusznik który kupiłem był źle złożony(zregenerowany) mianowicie, blaszka która oddziela wirnik od trybów była odwrotnie założona, przez co rozrusznik dostawał zwarcia i nie kręcił - i to uważam za główną przyczynę
    Stary poprzedni rozrusznik po prostu padł, wypalone styki.
    Nowy rozrusznik rozebrałem przeczyściłem przesmarowałem tak jak być powinno, auto zaczęło lepiej odpalać, bo nowy rozrusznik lepiej kręci.
    Panowie może powiecie mi gdzie znajdę rozpiskę przekaźników do Grande Punto bo przekaźnik wsadzałem jak leci, po czyszczeni skrzynki tzn według zdjęcia które zrobiłem nr przekaźników takie same-wiec wsadzałem jak leci i pompa paliwa chodzi zaś przestały światła mijania i muszę ustalić który to przekaźnik.

    Przekaźnik Świateł nr 19

    1