Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Zgasł i nie odpala. Brak iskry. Cewka? Sterownik?....

elektryk_siedlce 01 May 2015 14:08 3372 15
  • #1
    elektryk_siedlce
    User under supervision
    Witam serdecznie.
    Posiadam Fiata uno 1.1 FIRE z roku 2002.
    Otóż po pewnym czasie zauważyłem,że światła przygasają czasami na 10sekund po czym robią się jaśniejsze lecz to chyba nie ma wspólnego nic z tym tematem. Dzisiaj odpaliłem auto bo chciałem je przestawić lecz tuż po odpaleniu zgasło. Od tamtej pory kręci silnikiem lecz nie odpala. W pierwszej kolejności padło podejrzenie na cewkę dlatego postanowiliśmy sprawdzić iskrę i jak się okazało to takowej nie ma. Napięcie do cewki jakieś tam dochodzi (12.97V) po przekręceniu stacyjki lecz niestety nie odpala.
    Proszę o podpowiedzi co powinienem sprawdzić.
    Dodam,że jest nowszy samochód i w zapłonie posiada jedynie cewkę zapłonową oraz komputer(sterownik).
    Z góry dziękuję za jaką kolwiek pomoc.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    wasylek112233
    Level 18  
    na początek sprawdz bezpieczniki....:) ma ten wynalazek immo??
  • #3
    elektryk_siedlce
    User under supervision
    Bezpieczniki te pod kierownicą zostały sprawdzone i wszystko jest 100% sprawne.
    Jedyne co ten bubel posiada to taką cewkę zapłonową ---> Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Zgasł i nie odpala. Brak iskry. Cewka? Sterownik?.... <--- oraz taki komputer czyli sterownik ---> Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Zgasł i nie odpala. Brak iskry. Cewka? Sterownik?.... <--- i nic więcej typu jakieś kondensatory, moduły rozruchowe nie znalazłem.
  • #4
    wasylek112233
    Level 18  
    a nie masz czasem obok pedału sprzęgła włącznika bezpieczenstwa?? odcina zasilanie pompy i wysterowanie cewki. może wystarczy tylko wcisnąć spowrotem guzik:)


    Moderated By T5:

    Tydzień urlopu za notoryczną fatalną pisownię.
    Jak zaczynamy zdanie??
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Czujnik połozenia wału sprawdź.
  • #6
    elektryk_siedlce
    User under supervision
    Witam serdecznie.
    Przy pedale sprzęgła nie posiadam żadnych guziczków i tym podobne.
    Postanowiłem szukać usterki gdzie indziej i znalazłem ją w sterowniku znajdującym się z prawej strony silnika(przy lampie). Udało mi się go rozebrać i dwa duże układy (przykręcane do radiatora) były uszkodzone(spalone). Dodam,że bezpiecznik w obudowie ze znaczkiem wysokiego napięcia był spalony lecz go zaraz wymienię.
    Proszę o podpowiedź w jaki sposób można sprawdzić czujnik położenia wału.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Omomierzem sprawdzisz .Jak coś się zjarało w sterowniku i przygasły / rozjaśniały sie światła może być problem z alternatorem lub masą silnika/budy.
  • #8
    Szczeart
    Level 2  
    A może warto sprawdzić stan akumulatora i w ogóle czy w ogóle instalacja elektryczna nie ma zwarcia. Kiedyś bardzo długo była w moim Fiacie UNO poszukiwana przyczyna nieodpalania po kilku dniach postoju. I okazało się (po 12 godzinnym pomiarze w warsztacie), że załączona instalacja alarmu ma zwarcie powodujące upływy.
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    @Szczeart Upływ "na boki" nie ma związku ze spaleniem elementów elektronicznych
  • #10
    Szczeart
    Level 2  
    andrzej20001 wrote:
    @Szczeart Upływ "na boki" nie ma związku ze spaleniem elementów elektronicznych


    W pierwotnym zapytaniu nie było mowy o spaleniu się jakichkolwiek elementów
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    @Szczeart Post nr.6 czytaj całość i potem pisz kolego.
  • #12
    Szczeart
    Level 2  
    andrzej20001 wrote:
    @Szczeart Post nr.6 czytaj całość i potem pisz kolego.


    Rzeczywiście - nie zauważyłem
    Jednak ze względu na swoje doświadczenia, chciałem przekazać, że takie rzeczy jak opisane wcześniej przeze mnie zdarzają się. Fiat UNO jest mały. Elementy są dość ciasno upakowane i wtedy o zwarcie nietrudno. A mechanicy powodów rozładowywania akumulatora szukali dość długo. W opisanym przypadku też na początku mogło być zwarcie. Stąd duży prąd i spalenie cewki.
  • #13
    elektryk_siedlce
    User under supervision
    Witam ponownie.
    Otóż po kilku godzinach namysłu postanowiłem,że wymienię 3 rzeczy przez które fiacik może nie odpalać. Pierwszą z tych rzeczy jest sterownik taki jak na tym foto ----> Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Zgasł i nie odpala. Brak iskry. Cewka? Sterownik?.... <---- drugą rzeczą jaką wymieniłem jest cewka zapłonowa do której dochodziły 3 przewody ----> Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Zgasł i nie odpala. Brak iskry. Cewka? Sterownik?.... no i jeszcze oprócz tego wymieniłem czujnik położenia wału taki ---> Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Zgasł i nie odpala. Brak iskry. Cewka? Sterownik?.... <--- lecz niestety jak auto nie odpalało tak odpalić nie chce a iskry nadal brak. Dodam,że części wziąłem używane z które 2 dni temu było jeszcze na chodzie bo jeździło.
    Doczytałem się na internecie,że uszkodzona może być stacyjka która nie daje napięcia na moduł i cewkę zapłonową lecz po odnalezieniu schematu z internetu sprawdziłem stacyjkę i jest sprawna.
    Napięcie do cewki zapłonowej(ze stacyjki) dochodzi kabelkiem pomarańczowym.
    Moje pytanie więc brzmi czy moduł zapłonowy jest zintegrowany ze sterownikiem?? A może jest zamontowany gdzieś? Jak go mogę sprawdzić?
    Czekam na podpowiedź.
  • #14
    grala1
    VAG group specialist
    W życiu tego auta nie odpalisz.
    Zakładaj stary sterownik i zobacz czy odpali.
    Tam masz immo więc z nowym sterownikiem nie odpalisz bo nie jest dopisany do auta.
    Trzeba sprawdzić czy cewka ma sterowanie i czy czujnik podaje sygnał do ECU.
    Najlepiej podłączyć komputer i zobaczyć czy widzi obroty silnika - można też np sprawdzając czy przekaźnik pompy paliwa jest zwarty podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem.
  • #15
    elektryk_siedlce
    User under supervision
    Witam serdecznie.
    Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory.
    No ale troszkę z innej beczki...
    Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem podjechać pod garaż i sprawdzić alternator który był cały gorący(poparzyłem sobie ręke). Po sprawdzeniu miernikiem alternator robi zwarcie od obudowy(masa) do punktu D+ (wzbudzenie alternatora). Oporność wykazana przez miernik to 004om.
    Za chwilkę zamontuje stary i dam znać.
  • #16
    elektryk_siedlce
    User under supervision
    Przepraszam,ze tak długo nie udzielałem się na tym forum ale niestety nie miałem czasu za bardzo. Alternator wyciągnąłem a guwienko zwane regulatorem napięcia (czyli tam gdzie są szczotki i sygnał D+) zostało wymienione na nowe firmy MAGNERELLI. Pozostało jeszcze mi wymienić rozrusznik ponieważ niestety po męczeniu go rozsypały się w nim szczotki oraz ten cały wirnik. Za pewne zrobię to dziś wieczorkiem.
    Tym czasem proszę o jakieś podpowiedzi dotyczące tego sterownika. Czy jeśli bym naprawił stary sterownik to jest szansa odpalenia auta?? Jeśli nie to w jaki sposób mam odpalić to auto??
    Pod kierownicą z lewej strony znajduje się czerwona dioda. Po przekręceniu kluczyka dioda się leciutko świeci a po przekręceniu na rozruch dioda się świeci normalnie. Czy jest to dioda od alarmu? :)

    Ciąg dalszy :)
    Alarm odłączyłem a był to malutki alarm lecz narobił kupę bagna ;) Nie będę się na jego temat rozpisywał ponieważ wszystko jest pod tym tematem -->https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3030106.html <--- założonym prze ze mnie.
    Niestety po odpięciu alarmu oraz zwarciu dwóch kabelków(grubych z boku) odpowiedzialnych za zapłon auto dalej nie odpala mimo,że dobrze kręci.
    Próbę odpalania przeprowadzałem na odłączonym liczniku ponieważ rozmontowaliśmy cały kokpit aby znaleźć ten cały alarm. Moje pytanie więc brzmi Gdzie mogę szukać usterki??
    Czy licznik ma coś wspólnego z zapłonem?