Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 308 sw 1,6 16v - Błąd antipollution brak mocy / brak przyśpieszenia

Muti1987 04 Aug 2015 13:28 41211 64
  • Helpful post
    #31
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #32
    SKkiller
    Level 2  
    Witam. Dołączam do dyskusji z podobnym problemem. Mianowicie zaczęło się od nieprzyjemnych problemów przy zapalaniu tylko na zimnym silniku (z rana). Zapalał ale spadały obroty co czasem powodowało gaśnięcie auta, a po kilkunastu sekundach było już ok. I tak przez cały dzień bez problemów. Aż w końcu stracił zupełnie moc. Wyjazd pod małą górkę tylko na jedynce. Jest zupełnie pozbawiony mocy. V max 40-50. Oddałem do speca od Peugeot i stwierdził że przestawił się rozrząd i należy go wymienić. Auto ma 100 tyś przebiegu i jak dla mnie to trochę dziwna sprawa, ale podobno silniki EP6 tak mają. Jak tylko będę wiedział więcej dam znać. Pozdrawiam.
  • #33
    Muti1987
    Level 12  
    Auto dzisiaj odebrane wszystko działa jak należy wina była po stronie zaworka ( zaworu ) Podczas plantowania głowicy za pierwszym razem delikatnie się przekrzywił. Dlatego na zimnym silniku było ok ale jak doszła temperatura to czujniki wykrywały że jest coś nie tak i wyłączały pierwszy zawór. Tak mi to wyjaśnił mechanik najlepiej jak umiał. Jeśli chodzi o rozrząd był on sprawdzony na '' drogim'' sprzęcie i jest wszystko ustawione. Na weekend mam w planie zrobić trasę koło 300 km dam znać jak by coś było nie tak. Pozdrawiam dzięki za wszelką pomoc i powodzenia tym co walczą dalej
  • #34
    SKkiller
    Level 2  
    Możesz powiedzieć czy ten zawór to była przyczyna złej pracy silnika(problemy na zimnym silniku, słaba moc itp.)? Czy jednak trzeba było tez plantować głowicę i wymieniać rozrząd? Z tego co pisałeś nic to nie dało.. Piszę ponieważ mam dziwny przypadek z moim specem od Peugeota jak już pisałem, mianowicie jak już samochód stracił moc to zawiozłem go do niego. Stwierdził, że rozrząd do wymiany, ale że nie był w stanie zrobić tego od ręki tylko co najmniej kilka dni, postanowiłem odebrać samochód gdyż miałem umówionego mechanika z samochodem zastępczym(bo w moim przypadku bez auta ciężko). Więc mój spec co jest najdziwniejsze odstawił mi samochód i autko normalnie jeździ i odpala… Do końca nie chciał powiedzieć co zrobił, ale stwierdził też że nie wie ile auto pojeździ, może parę dni może tydzień… Nie mam zielonego pojęcia co mam dalej robić. W tej chwili auto nie ma żadnych błędów i jeździ jak trzeba. Robić ten rozrząd czy nie robić?:) Pozdrawiam.
  • #35
    elmoy
    Level 12  
    Muti1987 wrote:
    Auto dzisiaj odebrane wszystko działa jak należy wina była po stronie zaworka ( zaworu ) Podczas plantowania głowicy za pierwszym razem delikatnie się przekrzywił. Dlatego na zimnym silniku było ok ale jak doszła temperatura to czujniki wykrywały że jest coś nie tak i wyłączały pierwszy zawór. Tak mi to wyjaśnił mechanik najlepiej jak umiał. Jeśli chodzi o rozrząd był on sprawdzony na '' drogim'' sprzęcie i jest wszystko ustawione. Na weekend mam w planie zrobić trasę koło 300 km dam znać jak by coś było nie tak. Pozdrawiam dzięki za wszelką pomoc i powodzenia tym co walczą dalej


    Szczerze gratuluję kolego sprawnego auta! Niestety ja jeszcze walczę. A możesz mi napisać co dokładnie teraz zrobił Twój mechanik? Wymienił Ci głowicę, czy ją zregenerował? I jeśli możesz to daj znać z jakim to się kosztem wiązało. Bo już mnei trafia...
  • #36
    Muti1987
    Level 12  
    Mocy brakowało na ciepłym silniku, wina była w źle splantowanej głowicy za pierwszym razem. Rozrządu nie trzeba było wymieniać.

    *SKkiller - po moich przeżyciach z tym autem proponuje podjechać do profesjonalnego warsztatu tam ci sprawdzą ustawienie rozrządu i będziesz wiedział dokładnie, szukanie na ślepo tak jak ja to robiłem mija się z celem.

    * elmoy Poza splantowaniem głowicy wymienił jakąś pompę przy chłodnicy ( dokładnie nie pamiętam, w domu mam szczegółową fakturę ) przeprowadził całkowity przegląd silnika i jak już był rozebrany to powymieniał wszelkie uszczelki jakie tylko mógł ( na fakturze troszkę ich jest ) za całość zapłaciłem 3200 zł ale część pieniędzy zwrócił pierwszy mechanik no i mam na wszystko gwarancję.
  • #37
    elmoy
    Level 12  
    Muti1987 melduj jak coś czy wszystko z autem po trasie ok, ja wyjeżdżam na ponad tydzień na urlop i nie myślę o 308-ce. Jak wrócę to się nią zajmę i niewykluczone, że będę Ci jeszcze zadawał pytania, więc jak coś to zajrzyj czasem na wątek :) I liczę, że tą usterkę masz na zawsze wyeliminowaną.
    Pozdrawiam.
  • #38
    elmoy
    Level 12  
    Muti 1987 i jak tam maszyna? Zrobiłeś już te kilkaset km i wszystko ok?
    Potwierdź czy naprawa głowicy definitywnie rozwiązała problem?
    Pozdrawiam.
  • #39
    Muti1987
    Level 12  
    aktualizacja: znowu się posypało
  • #40
    elmoy
    Level 12  
    Muti1987 na maila mi przyszło, że napisałeś "aktualizacja: Kilometry lecą w upalne dni, wszystko jest ok. Pozdrawiam" a na forum widzę, piszesz, że znowu się posypało. Jak jest w istocie?
  • #41
    Muti1987
    Level 12  
    Złośliwość rzeczy martwych. Robiłęm porządek z @ i pomyślałem, że wejdę na forum i napisze aktualizację. Po czym po 10 min dostałem tel, że auto stało w mega korku i znowu wyskoczył błąd. Oddane na gwarancję ... czekam
  • #42
    elmoy
    Level 12  
    Przykro mi, że ciągle się z tym bujasz. Daj znać, co Ci powie po naprawie gwarancyjnej. I dopytaj mechanika, czy ten zawór, co Ci wymieniał to był zawór/czujnik/regulator Vanos, czy coś innego. Pozdrawiam i powodzenia
  • #43
    elmoy
    Level 12  
    Kolego Muti melduj co z Twoją 308ką. Naprawił Ci ją mechanik w ramach gwarancji? Jeśli tak to co było przyczyną?
  • #44
    polunio
    Level 11  
    Witam,
    Proponuje sprawdzić, wymienić czujnik położenia wałka rozrządu, znalazłem informację że może on być powodem misfire-a.

    Co do drogich blokad rozrządu, na allegro można znaleźć takie za kilka set zł, raczej przeciętna cena.

    Jakiś czas temu znalazłem temat o identycznym problemie:
    http://mhhauto.com/Thread-Peugeot-308-MEV17-4-P1337

    Konkluzja jednak nie jest optymistyczna, gościu wymienił wszystko co się dało i nic nie pomogło.
    Finalnie zdecydował się na wymianę silnika.

    Ja osobiście robiłem kilka tych silników głównie z problemami z łańcuchem. Działają i jezdzą.
    Pozdrawiam i dajcie znać jak skończyła sie wasza historia.
  • #45
    elmoy
    Level 12  
    Polunio dzięki za odpowiedź. Wymieniłem jeden z czujników położenia wałka rozrządu i nie pomogło (a są 2, zamieniałem też miejscami). Chociaż faktem jest, że jak w trakcie nierównej pracy silnika, zanim jeszcze wtrysk jest odcięty, jak się wywoła jakiś błąd np. wypięcie czujnika położenia wałka to zaczyna równo pracować na 4 cylindry, a jak się wepnie z powrotem to zaczyna nierówno pracować po czym odpinany jest wtrysk i chodzi na 3 cylindry. Usterka na pewno nie jest spowodowana dołem silnika, pierścienie korby, tłoki. Więc albo to jakiś defekt stricte elektroniczny albo coś z wariatorem albo sam już nie wiem z czym.
    Jeśli ma ktoś pomysły to proszę o info.
    Pozdrawiam
  • #46
    polunio
    Level 11  
    W momencie gdy wypniesz jeden z czujników położenia wałka silnik odłącza sterowanie zmiennymi fazami, wygląda na to ze problem powiązany jest z tym.
    Z ww postu na forum wynika że serwis psa w pierwszej kolejności sugeruje update ecu, można to zrobić posiadając diagbox, lub udać się do serwisu.

    Problem jest dosyć popularny, co najmniej kilka aut w miesiącu wystawione są na sprzedaż z podobną usterką w UK.
  • #47
    polunio
    Level 11  
    Witam,
    Coś sie ruszyło w temacie?
    Pozdrawiam
  • #48
    elmoy
    Level 12  
    Tak, ruszyło się :) Sprzedałem auto jako niesprawne, oczywiście stosownie obniżając cenę i informując kupującego o usterce. Pozdrawiam.
  • #49
    polunio
    Level 11  
    czyli zagadka pozostała nierozwiązana, troche szkoda ale cóż. Pozdr
  • #50
    elmoy
    Level 12  
    Tez zaluje, bo bardzo ciekawi mnie o co chodzilo. Ale finalnie 5 mechanikow nie bylo w stanie naprawic a sprawe konsultowalem z 7 mechanikami plus sporo osob z internetu. Ostatni mechanik jeszcze bardziej zepsul samochod, szkoda bylo isc w koszty jak nie bylo pomyslu. Prawdopodobnie wymiana silnika na uzywke pomoze i mniej wiecej o tyle obnizylem cene.
    Na anglojezycznych forach mechanicy pisali po koleji o wymianie prawie wszystkiego co przychodzi do glowy (kompletny rozrzad, elektrozawory, cewki, swiece, pierscienie, sterowniki itp) po czym ostatecznie zmieniali silnik na uzywke. Moze bylby cien nadziei przy wymianie sterownika, bo - jeden taki przypadek byl w necie, chociaz na niego bylo ze 4 ze wymiana sterownika tez nie pomogla. Caly czas nie wykluczam, ze to moze byc jakas pierdola na ktora nikt jeszcze nie wpadl. Zycze wszystkim powodzenia w boju i mam nadzieje, ze jak ktos dojdzie co i jak to sie tym pochwali na tym forum. Pozdrawiam.
  • #51
    polunio
    Level 11  
    Osatnio rozmawiałem telefonicznie z jednym handlarzem. Ma 308 44tys mil przebiegu, 2010 rok.
    ładne auto, sprzedawca zaznaczał że auto po przekroczeniu 70 mil/h wywala CEL.
    sprawdził praktycznie wszystko, rozrząd, cewki, świece, kompresję, elektrozawory, update ECU, okablowanie, wtryski, ECU zawsze to samo misfire na 4 cyl.

    Koniec offtopicu.
    Pozdrawiam
  • #52
    amberone
    Level 1  
    Witajcie!

    Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nie jestem mechanikiem i opieram się tylko i wyłącznie na własnych doświadczeniach.
    Peugeot to dokładniej samochód mojego Taty, jednak razem zgłębiamy wiedzę nt. tytułowych dolegliwości tegoż silnika (1.6 VTI 120 KM).
    Warte zaznaczenia jest że w 308'ce jest zainstalowane LPG.

    Objawy identycznie jak we wcześniejszych opisach:
    - wyskakujący błąd "antypollution faulty"
    - silnik szarpiący po odpaleniu, po przygazowaniu problem znikał
    - wentylator chłodnicy, chodzący dobre kilka minut po wyłączeniu silnika nawet po odpaleniu go na chwilkę w chłodny dzień
    - brak mocy / brak przyśpieszenia.

    Od jednego mechanika dowiedzieliśmy się, że do wymiany jest elektrozawór.
    Akcja została podjęta elektrozawór wymieniony, 700 zł wydane - efektu brak!
    Wciąż wyskakiwał błąd.
    Kolejna możliwość to rozrząd. Rozrząd wymieniany był jednak, max 30 K km temu.

    Po lekturze internetu, w tym również dyskusji na tym forum, ręce nam opadły. Samochód ciągle jeździł z pojawiającym się błędem. Od czasu do czasu tracił moc, jednak w ogólnym rozrachunku działał.
    Do czasu aż na dobre stracił moc, podjazd pod najmniejszą górkę redukcja, i opór. szarpanie i wentylator działający długo po wyłączeniu samochodu.

    Pierwsza diagnoza mechanika po podłączeniu kompa, problem na cylindrze nr 3 - cewka lub świece.
    Szybkie przekładanie świec wyeliminowało tą diagnozę.
    Kolejna to moduł BSM.
    Z tą informacją zostawiliśmy samochód.
    Na następny dzień dzwoni mechanik i mówi proszę przyjechać po autko wszystko działa, opowiem na miejscu.

    Na miejscu powiedział że przy każdym odpaleniu autka jest robiony "test" różnych układów jeśli kilka razy (chyba 5) się powtórzy ten sam błąd, komputer przechodzi w tryb ("awaryjny") błędu stałego. To powoduje np. bardzo długą prace wentylatora po wyłączeniu silnika, jak i różnych innych dziwnych rzeczy które mają "obronić" silnik przed nieznanym powtarzającym się błędem.

    Ostatecznie Okazało się że moduł BSM nie był do wymiany. Mechanik skasował wszystkie błędy wyłączył normalnym przełącznikiem z kabiny LPG, więc silnik chodzi teraz na Pb i ... działa.
    Stwierdził że walnięty jest wtryskiwacz LPG na 3 cylindrze.
    Autko przejechało od tamtej pory kilkaset km i chodzi normalnie nie szarpie, jest moc, wentylator załącza się tylko wtedy kiedy trzeba, generalnie wszystko OK.
    Samochód czeka na wizytę u gazownika.
    Zobaczymy co będzie dalej po wymianie wtryskiwaczy LPG.

    Może jest to jakiś pomysł na ten, wciąż nie rozwiązany problem.
    Tak jak pisałem na początku nie jestem mechanikiem, więc sorry z góry jeśli to jakaś głupota z mojej strony, ale może warto sprawdzić układ odpowiedzialny za dostarczanie paliwa do cylindrów zarówno jeśli to Pb czy LPG.
    Na wymianę rozrządu i innych grubych spraw jeszcze będzie czas.
    Zresztą niewykluczone (choć mam nadzieje że nie) i nas to czeka.

    Pozdrawiam
  • #53
    agran_gc
    Level 10  
    Witam
    Czy ktoś rozwiązał już powyższy problem.
    Niestety powyższy problem z vti dopadł i mnie po wymianie uszczelki pod głowicą. Muszę zaznaczyć, że przed wymianą uszczelki silnik pracował równo. Sprawdziłem już chyba wszystko co możliwe i już nie mam pomysłu. Nie aktualizowałem jeszcze oprogramowania ale czy błąd może być w oprogramowaniu jeżeli przed wymianą uszczelki silnik pracował równo?
    U mnie też jest instalacja LPG. Nie sprawdzałem też wtrysków ale czy błąd może być po stronie wtrysków jeżeli i na benzynie i na gazie zachowuje się tak samo?
    Początkowo nie generuje błędów ale po dłuższej nierównej pracy wyskakuje wypadanie zapłonu P1336, P1339, P1340 lub z tylko P1340 i załącza się wentylator.
    Proszę o jakieś wskazówki.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Zapomniałem dodać, że po wypięciu jakiegoś czujnika, np z wałka rozrządu gdy silnik przechodzi w tryb awaryjny silnik pracuje równo chociaż trochę głośno. Słychać jakby głośniej zawory od strony dolotu.
  • #54
    Muti1987
    Level 12  
    Przepraszam, że piszę dopiero teraz ale auto działa, ponownie oddałem auto do speca od francuzów ( gwarancja ) rozebrali cały silnik i poskładali od nowa do dnia dzisiejszego auto jest sprawne. Co było dokładną przyczyną ciężko powiedzieć, nałożyło się zbyt wiele dziwnych napraw i uszkodzeń. Jak odebrałem auto pogwarancyjne mechanik powiedział, że nie ma pojęcia co było przyczyną. Wiem, że ten komentarz nie jest pomocny ale dam dwie rady po 1 nie kupujcie Peugeota z tym silnikiem, po 2 jeśli już macie nie oszczędzajcie kasy i od razu proponuje jechać do zakładu specjalizującego się w Peugeotach. Na priv mogę dać namiar na adres zakładu z Wrocławia który podołał. Powodzenia
  • #55
    agran_gc
    Level 10  
    No to za dużo nie pomogłeś ;)
    Raczej kupię drugi silnik na podmianę. Czasami trafiają się te silniki z małym przebiegiem w dobrej cenie.
  • #56
    smkkk
    Level 2  
    Witam .

    Czy rozwiązał już ktoś może ten problem ???? bo mam identyczny i sam już nie wiem za co się zabrać .. z góry dzięki !
  • #57
    agran_gc
    Level 10  
    U mnie silnik był przegrzany. Pomierzyłem jeszcze raz ciśnienia na poszczególnych cylindrach innym testerem bo okazało się, że mój stary tester był zepsuty i pokazywał głupoty i wyszło, że na dwuch cylindrach ciśnienie było na granicy a na kolejnych dwuch o połowę mniej. Dziwne , że silnik wogóle odpalał. Alę przyczyn może być więcej. Opisz dokładne objawy i co już sprawdziłeś.
  • #58
    smkkk
    Level 2  
    Witam
    Dalej męczę się z tym problemem ... sprawa wygląda tak : po skasowaniu silnik chodzi idealnie po kilkunastu kilometrach lub jak pochodzi sobie na luzie zapala się check engine po chwili auto przechodzi w tryb awaryjny odcina paliwo od 4 cylindra wentylator wyje jak wściekły ..gaszę auto zapalam z powrotem auto chodzi z powrotem na 4 cylindry ale wentylator dalej wyje ...po jakimś czasie znowu wyskakuje błąd i odcina paliwo .
    Wymieniłem świece, cewkę, lambdę, wtryskiwacz i dalej to samo. brak pomysłów ...w aso powiedzieli że to może być głowica ale za zaglądniecie wystawili kosztorys na prawie 5000zł więc zrezygnowałem ... do tego pewni nie są ...Pozdrawiam proszę o odpowiedz kogoś kto sobie poradził z problemem.
  • #59
    agran_gc
    Level 10  
    Pojedź zrobić diagnostykę na pożądnym sprzęcie u dobrego fachowca bo przyczyn podobnych obiawów może być wiele. U mnie podobne obiawy jak już pisałem występowały przez nierówną pracę silnika spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem sprężania na dwóch cylindrach.
  • #60
    dziamber007
    Level 9  
    Odświeżam temat. Jakieś nowe wieści? Zmagam się z tym samym problemem, a mechanik twierdzi że gniazdo zaworowe jest spójne z głowicą i nie ma prawa wypaść. Drugi zaś obstawia wyciągnięty łańcuch rozrządu i przez to auto na zagrzanym silniku szarpie. Jak widać co mechanik to inna opinia więc fajnie jak ktoś przerobił ten temat z pozytywnym skutkiem..