Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1.4 - Jakie mogą być skutki źle podłączonych biegunów do alterna

Troy Moran 03 Maj 2015 10:32 444 7
  • #1 03 Maj 2015 10:32
    Troy Moran
    Poziom 9  

    Witam.
    Kolega ma pewien problem se Sceniciem, oddał do mechanika, do naprawy alternator bo mu łożysko w środku padło, mechanik wymienił na inne, zadzwonił do kolegi, i ja z nim pojechałem na odbiór, i teraz po przekręceniu kluczyka w pozycję startu wszystkie wskaźniki szły w odwrotną stronę (czego nie było przed tą wymianą) to jeszcze nic, silnik odpalił i po chwili było coś słychać coś coś jak świst (przez chwile) i po kilku sekundach sprawdzania czy działa kolego zwyczajnie go zgasił, ale gdy raz jeszcze odpalił go by po prostu pojechać do domu, silnik działał przez również kilkadziesiąt sekund i zgasł na dobre, czyli - wygięło wszystkie zawory "TAK Wygięło wszystkie zawory" Mechanik stwierdził (że cytuje Miał Pecha) i że poluzowało się koło pasowe co spowodowało poluzowanie koło zębatego połączonego z wałem korbowym gdyż jest na ścisk a nie na klina.

    Moje pytanie: czy mogą być poważne skutki śle podłączonego lub złego alternatora ?

    Samochód to Renault Scenik z 2001 silnik 1.4 16V Benzyna

  • #3 03 Maj 2015 10:44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Troy Moran napisał:
    "TAK Wygięło wszystkie zawory" Mechanik stwierdził (że cytuje Miał Pecha) i że poluzowało się koło pasowe co spowodowało poluzowanie koło zębatego połączonego z wałem korbowym gdyż jest na ścisk a nie na klina.


    Rozrusznik w tym modelu jak i w każdym innym nie jest w stanie kręcić do tyłu silnikiem.


    Co dokładnie stało się z alternatorem i czy pasek alternatora jest cały?

  • #4 03 Maj 2015 11:03
    Troy Moran
    Poziom 9  

    W starym alternatorze był bardzo głośny odgłos jak by walnęło łożysko, dlatego kolego postanowił go zmienić lub naprawić, mechanik powiedział że padł na dobre , kupił inny na szrocie podobno sprawny i go założył.


    Podkreślę że rozrządu nie robili , był robiony był 30000km temu
    Mechanik twierdził że ktoś kto dokręcał koło pasowe nie posmarował śruby klejem i dlatego popuściła.

    Pasek Alternatora jest cały.

  • #5 03 Maj 2015 11:22
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Sprawa jest prosta , wymiana silnika ok 800zł + koszt wymiany.

    Nie ma co debatować.

  • #6 03 Maj 2015 15:17
    Troy Moran
    Poziom 9  

    Moje pytanie było proste ;) czy jest wstanie coś zepsuć i co , jeśli źle się podłączy biegunowość alternatora.

    Zmienić silnik to ja już wiem, ale to nie jest odpowiedź na moje główne pytanie.
    Chodzi o to czy wina może być ze strony Mechanika (czyli trzeba z tym iść do sądu) czy to jest najzwyczajniejszy PECH

  • #7 03 Maj 2015 15:44
    Dziarski Hank
    Poziom 25  

    Troy Moran napisał:
    , jeśli źle się podłączy biegunowość alternatora.


    Jak to w ogóle możliwe, skoro alternator zwykle ma wyprowadzenie na plusa a masa idzie po obudowie ?

  • #8 03 Maj 2015 16:01
    Troy Moran
    Poziom 9  

    Jest to możliwe nie piszę tu o grubym przewodzie tylko kostce która ma kilka przewodów, Jest to możliwe, dlatego też wskaźniki działają w drugą stronę, CZY KTOŚ W OGÓLE ROZUMIE MOJE PYTANIE I TEMAT ??

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME