Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I 2000 1,9TDI - napęd szybkościomierza

Zielony KIA 03 Maj 2015 11:49 2511 12
  • #1 03 Maj 2015 11:49
    Zielony KIA
    Poziom 11  

    Witam
    Jaki jest sposób diagnozy niesprawnego działania napędu / impulsatora/
    szybkościomierza w Skoda octavia I lifting po 2000r
    czy możne być przyczyną braku wskazań prędkości . Kabel posiada zakończenie wtyczką 3 pinową gdzie wskazane są +,-i A/ czy na pinach powinno wystąpić napięcie . Proszę o poradę .Janusz

    1 12
  • #2 03 Maj 2015 12:37
    taxidriver1
    Poziom 13  

    Tak już zdjagnozowałeś . Nie będziesz miał wskazań prędkości lub będzie skakała mniej więcej przy jeździe 40km/h, może pokazywać 200km/h. Generalnie do wymiany chyba że masz ochotę lutować i grzebać a i tak padnie po 2-3 dniach lub tygodniach. Są dwa sposoby naprawy
    1 wymiana
    2 przekodowanie sygnału z abs-u .

    2
  • #3 03 Maj 2015 22:27
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    taxidriver1 napisał:
    Tak już zdjagnozowałeś . Nie będziesz miał wskazań prędkości lub będzie skakała mniej więcej przy jeździe 40km/h, może pokazywać 200km/h. Generalnie do wymiany chyba że masz ochotę lutować i grzebać a i tak padnie po 2-3 dniach lub tygodniach. Są dwa sposoby naprawy
    1 wymiana
    2 przekodowanie sygnału z abs-u .


    Możesz rozwinąć punkt drugi?

    0
  • #4 04 Maj 2015 08:23
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie rozwinie bo nie ma czegoś takiego w tym modelu.
    Sprawdź czy na wtyczce impulsatora masz napięcie po włączeniu zapłonu. Podłącz tam żarówkę 5W. Poruszaj wiązką przewodów i zobacz czy żarówka nie zgaśnie.
    Do sprawdzenia przewód sygnałowy wychodzący z impulsatora i idący do skrzynki na podszybiu.
    Można też sprawdzić impulsator podpinając do niego diodę LED z rezystorem - powinna migać podczas poruszania się autem.

    0
  • #5 04 Maj 2015 08:42
    taxidriver1
    Poziom 13  

    Generalnie jak masz abs to możesz przekodować w Vcd-s czy Vag i sygnał na prędkościomierz podać, ale się nie upieram ja wymieniłem u siebie impulsator 4 dyszki z angola i po sprawie . Co do tego czy się da czy nie nie będę się upierał. podaj nr części czy to któryś z tych :
    1H0919149A
    1H0 919 149A
    FEBI 37472
    jeśli tak kup i wymień na aledrogo 26 pln pasuje to samo co do golfa .
    Kolego Grala po co diodę podpinać i pchać autko przewody raczej nie pękły to nie przelotka w drzwiach że się tym ciąga i porusza raczej statycznie siedzą w komorze silnika..;)

    0
  • #6 04 Maj 2015 08:47
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie ma w tym aucie opcji przekodowania licznika na pobieranie prędkości z ABS więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    Nawet nie wiesz czy w tym aucie jest już licznik na CAN czy bez a piszesz że może sobie przekodować.

    taxidriver1 napisał:

    Kolego Grala po co diodę podpinać i pchać autko przewody raczej nie pękły to nie przelotka w drzwiach że się tym ciąga i porusza raczej statycznie siedzą w komorze silnika..;)

    Po to żeby sprawdzić a nie na pałę kupować a później płacz że nowy czujnik i dalej to samo.
    To nie przelotka w drzwiach ale przewody się łamią.
    To tylko przewody a auto ma 15 lat. Przewody pod maską robią się sztywne.
    W nie jednym takim aucie miałem połamane przewody wchodzące do wiązki głównej od impulsatora.
    Statycznie siedzą w komorze silnika a silnik się rusza.

    0
  • #7 04 Maj 2015 08:55
    taxidriver1
    Poziom 13  

    Ok masz racje silnik się rusza . A w oktawce 2000 były liczniki z can-em i bez co prawda tych z canem było sporo mniej. Jak chcesz podam ci nammiary na pana Adama z Lublina co zakłada taxometry i powie ci w jakim procencie trafiają się liczniki z can-em i ile chce za podzielnik do sygnału z abs-u kilku znam co prawie płakali.;)

    0
  • #8 04 Maj 2015 09:10
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Dział z bajkami chyba jest gdzie indziej.
    Jak ktoś nie ma pojęcia to pisze głupoty.
    W autach grypy VAG jest coś takiego jak sygnał Galla.
    Wystarczy podpiąć się pod złącze radia by mieć sygnał prędkości i nie ważne czy to licznik z CANem czy bez.

    0
  • #9 04 Maj 2015 14:20
    Zielony KIA
    Poziom 11  

    Witam ponownie, wracając do tematu
    Dziękuję za zainteresowanie
    Napięcie sprawdzałem, nawet na całym odcinku przewodów elektrycznych wchodzących w peszlu do instalacji czujnika temperatury- kable całe nieuszkodzone, wtyczka cała - niestety brak napięcia próbowałem multimetrem, i totalne ZERO
    Koledzy mam licznik o symbolu 1U0 920 810 F 47H
    skoda octavia 1 rok 2000r wersja modelowa 2001 kombi wersja Elegance
    silnik 1,9 TDI 110km na pompie - przebieg ponad 328tyskm
    i jak z diagnozy sonduje to najprawdopodobniej sprawa licznika... a nie impulsometru
    Próbowałem go wymienić na używkę- sam impulsometr- i efekt ten sam 0 napędu
    >>>- wskazań szybkościomierza..
    Samo rozebranie licznika i sprawdzanie połączeń lutowanych tez nic nie dało
    wszystko jest tak małe i połączenia lutowane widać wszędzie sa takie same
    silniki krokowe na wskaźnikach zegarowych też sa sprawne po po podłączeniu
    wtyku zasilania powracają do stanu początkowego
    Obecnie oprócz pływającego paliwowskazu który na zakrętach włącza sygnał REZERWY , braku wskazań prędkości dodatkowo zaśieciła sie sygnał AIR BAG prosze o dalsze porady

    1
  • #11 05 Maj 2015 09:00
    Zielony KIA
    Poziom 11  

    Witam ponownie w tym temacie
    Brak napięcia na wtyczce sprawdziłem przy wyłączonej i włączonej stacyjce
    nie podczas próby jazdy.
    Wobec tego gdzie szukać przyczyny braku zasilania?
    na wtyku jest masa , bo próba połączenia z biegunem + akumulatora daje sygnał
    świetlny, wobec tego gdzie podziało się zasilanie + na wtyczce ...
    czy któryś z kolegów będzie w tym temacie coś pomóc?
    i zasugerować jakieś konstruktywne rozwiązanie...
    Z góry dziekuję

    0
  • #12 05 Maj 2015 10:01
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #13 06 Maj 2015 22:15
    Zielony KIA
    Poziom 11  

    Witam wszystkich czytających i pomagających dziękuje za sugestie i pomoc
    Problem rozwiązałem samodzielnie- na zasadzie szukajcie i znajdziecie .
    Wszystkie przejrzane przewody zasilania impulsometru okazały się całe i nieuszkodzone.... izolacje całe,
    Poszukując ewentualnego źródła zasilania zdecydowałem się na przewód
    sterowania + z włącznika świateł cofania... ma zasilanie + pochodzące ze stacyjki i jest dodatkowo zabezpieczone bezpiecznikiem....
    i tu też bomba- brak napięcia + na wtyku dwupinowym...z niedowierzania sprawdzałem 2 razy - na włączonej stacyjce i przy włączonym wstecznym biegu-
    przyczyna- spalony włącznik świateł cofania- spalił bezpiecznik zabezpieczenia
    w skrzynce bezpieczników/ nr 7- 10A/
    po wymianie bezpiecznika- szybkościomierz odzyskał życie- wskazuje prędkość
    licznik zlicza przejechane kilometry i ustabilizował się pływający wskaźnik paliwa...
    Żadna dostępna instrukcja - i schemat instalacji elektrycznej tego nie pokazuje.zasilanie licznika i szybkościomierza następuje ze złącza 32 stykowego zielonego z pinów 2 i 17.......
    Tak więc polecam tą informację i wskazówki diagnostyczno- naprawcze wszystkim z podobnym problemem i awarią.
    Licznik jak się okazuje - to twardy zawodnik i nie tak łatwo go uszkodzić, chociaż przy okazji sprawdzania rozebrałem i złożyłem go z 3 razy aby poprawnie ustalić wskazania wskazówek i sprawdzić działanie silniczków krokowych .

    0
  Szukaj w 5mln produktów