Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault espace 3 2.0 16V- ładowanie akumulatora

03 Maj 2015 20:20 2445 22
  • Poziom 6  
    Witam i pozdrawiam. Posiadam Renault Espace 2000r. produkcji, silnik 2.0 16v. Kilka dni temu wymieniłem akumulator, niby nic założyć i w drogę, ale okazał się mały problem, podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "akumulator-stop" zawróciłem do domu ale zaczeły mi przygasać kontrolki i nawet nie pokazywało mi prędkości, a gdy się zatrzymałem na biegu jałowym to strasznie "wchodził na obroty" , ale najważniejsze, że dojechałem. Wziąłem miernik i sprawdziłem ładowani na obrotach-11,9v i spadało. teraz mam pytanie czy to regulator napięcia??? czy alternator, jeżeli regulator to gdzie się on znajduje???? Proszę o pomoc. POZDRAWIAM
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    W Espace może wyglądać bardzo NIE podobnie....
  • Poziom 14  
    machmichgut to nie ten typ regulatora ale masz racje znajduje się pod plastikową pokrywą a jeśli chodzi o to auto to regulator kosztuje około 150 zł :(
  • Poziom 6  
    Czyli mam szukać tak czy inaczej na alternatorze tak?
  • Poziom 14  
    sprawdź sobie pierścienie czy nie są wytarte i czy jest przejście między nimi.
  • Poziom 42  
    Z taką wiedzą, zalecam oddać do naprawy...po co narażać auto i siebie....
  • Poziom 6  
    na komutatorze?
  • Poziom 14  
    tak to się teoretycznie nazywa ale to są pierścienie
  • Poziom 6  
    a czy coś może być innego przyczyną tego problemu niż regulator napięcia??? ktoś napisał, że może to być przyczyna ECU czy coś takiego. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    różnica miedzy nimi jest tylko w cenie a zasada działania taka jak w każdym regulatorze.Jeśli masz jakiekolwiek pojecie to regulator tez można sprawdzić miernikiem
  • Poziom 42  
    bodek69 napisał:
    to regulator tez mozna sprawdzic miernikiem

    Troszeczkę cię poniosło chyba....
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Chyba nie,ale nie jesteśmy po to by.... Chcemy pomóc więc każdy dzieli się swoją wiedzą.

    Robię przy tym więc wiem co piszę a każdy ma swoje zdanie.
  • Poziom 42  
    Cały problem to, komu się pomaga...nie wszyscy musza się znać na silnikach samochodowych ti nie jest żadna ujma, po prostu oddaje się do naprawy...
    Takie sprawdzanie nie wiem dla kogo? Hobbysty?
    Jak już wyjmę alternator lub dobiorę się do niego to na pewno stary regulator nie wraca z powrotem jako część podlegająca i tak okresowej wymianie a alternator na maszynie się sprawdza....maszynie do alternatorów...
    Link jest może dla kogoś kto się dość dobrze zna elektryce, a nie dla kogoś kto tylko pisze na forum...
  • Poziom 18  
    moogliecbb791 napisał:
    ktoś napisał, że może to być przyczyna ECU
    nie
  • Poziom 6  
    wymieniłem regulator napięcia i pomogło tylko miałem mały problem bo do tego modelu i rocznika są cztery różne alternatory.
  • Poziom 42  
    moogliecbb791 napisał:
    wymieniłem regulator napięcia

    Napisz na jeszcze, jakiego typu miałeś alternator i jaki regulator...
  • Poziom 6  
    Problem okazał się banalny, wymiana regulatora napięcia pomogła, ale nie do końca ponieważ po wymianie regulatora napięcia znów spadło ładowanie akumulatora i co ....?? popalone diody na alternatorze.
    Koszt regulatora napięcia-100zł
    Wymiana diod na alternatorze+robocizna-100zł
    Całkowity koszt z robocizną=200zł