Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Micra K11 - Pierwszy cylinder niepracuje

wkrentak5 03 May 2015 21:40 2208 6
  • #1
    wkrentak5
    Level 9  
    Witam, posiadam Nissana Micrę K11 1.0 16v na wielopunktowym wtrysku, tylko benzyna. Dzisiaj kiedy uruchomiłem auto, silnik nie pracuje na pierwszym cylindrze. Wykręciłem świecę, była mokra- wymieniłem, zmieniłem przewody wysokiego napięcia, do kopułki jeszcze nie zaglądałem. Iskra jest, sprawdzałem. Podpowiedzcie co może być przyczyną? Z góry dziękuje i pozdrawiam
  • #2
    baton.e30
    Level 24  
    Świeca robi zwarcie, albo kopułka uszkodzona




    Moderated By T5:

    Super porada.
    Ostrzeżenie.
    Regulamin
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    wkrentak5 wrote:
    Podpowiedzcie co może być przyczyną? Z góry dziękuje i pozdrawiam


    Układ zapłonowy, lecz jeśli jest ok, należy dokonać pomiaru ciśnienia sprężania.
  • #4
    gimak
    Level 40  
    wkrentak5 wrote:
    Wykręciłem świecę, była mokra- wymieniłem, zmieniłem przewody wysokiego napięcia, do kopułki jeszcze nie zaglądałem. Iskra jest, sprawdzałem.

    Zakładam, że sprawdzana iskra jest na tym pierwszym cylindrze, jest na zewnątrz, ale w warunkach panujących wewnątrz cylindra już jej może nie być. Zmniejsz na tej świecy odstęp miedzy elektrodami na 0.6-0.7mm. Jak cylinder podejmie pracę, to oznacza, że gdzieś, po drodze do tego cylindra jest osłabiona izolacja i tam iskra (prąd) ucieka. Może to być sama świeca, kopułka na niej, przewód WN, rozdzielacz zapłonu (jeżeli jest) lub cewka zapłonowa obsługująca pierwszy cylinder. Piszę ogólnie bo nie znam tego silnika.
  • #5
    wkrentak5
    Level 9  
    Panowie, przeprowadziłem małą diagnostykę autka i wyszło mi na to, że nie chodzą cylindry 1 i 2. Układ zapłonowy jest sprawny. odłączyłem akumulator, odpiąłem wtyczkę od komputera sterującego silnikiem (schowany pod środkiem deski rozdzielczej pod radiem- piszę na "zaś" bo sam nie mogłem go znaleźć :D ) i zmierzyłem rezystancję na zaciskach 101, 110, 103 i 112 a 46 wtyczki sterownika silnika. Na zaciskach 103 i 112 rezystancja wynosiła 12,5 i 13 omów (wg. książki inż. Poźniaka "Nissan Micra" WKiL powinno wynosić 11,52 ale mam najtańszy miernik, stąd różnice) a na zaciskach 101-46 i 110-46 wynosiła odpowiednio 96 omów i 1. (czyli przerwa w obwodzie lub uszkodzony element). Tak więc podejrzewam wtryskiwacze 1 i 2 cylindra. Tak czy inaczej dziękuje wszystkim za podpowiedzi i czas poświęcony na ten post. Jednak mam jeszcze jedno zapytanie: przy wymianie wtryskiwaczy przy tym aucie, jak zabrać się do ich odpowietrzenia?
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Włączasz zapłon, odpalasz silnik i tyle odpowietrzania ☺
  • #7
    wkrentak5
    Level 9  
    Dzisiaj wymieniłem całą listwę z wtryskiwaczami, odpaliłem i działa :D Z początku z wydechy szedł niebieskawy dym rodem z dwu suwa i silnik nie równo pracował, ale po "małym przepaleniu" chodzi jak szwajcarski zegarek. Jeszcze raz dziękuje za pomoc i odpowiedzi. A moderatora proszę o zamknięcie tematu :)