Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy HOMENTRY działa w jedną stronę

04 Maj 2015 11:26 2328 16
  • Poziom 12  
    Witam!

    Mam zamontowany napęd do bramy garażowej HOMENTRY 60. Nagle brama przestała się otwierać,więc po rozblokowaniu mechanicznym, i wejściu do garażu zaobserwowałem,że napęd załącza się buczy kilka sek.,ale nie jedzie do tył, jest zatrzymany na ograniczniku(przykręconym z boku szyny). Po zdemontowaniu silnika, podłączeniu bez łańcucha, silnik działa w obu kierunkach. W jedną stronę kręci się normalnie bez przerwy w drugą po 10sekundach się rozłącza. Teraz nie mam pojęcia, czy coś się uszkodziło w napędzie, czy wyłącznik krańcowe się uszkodziły. Po powtórnym zamontowaniu w garażu napęd jedzie do ogranicznika,a z powrotem nie chce już wrócić. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić? Co sprawdzić? Sam napęd obraca się w jedną i drugą stronę. Dzięki za pomoc.
  • Poziom 32  
    Rozblokuj bramę , zdemontuj silnik, sprawdż czy chodzi w obu kierunkach, zmierz napięcie na silniku/oba kierunki/. W czasie ruchu silnika naciśnij krańcówkę/żeby się zatrzymał/ w obu kierunkach. Opisz co się działo.
  • Poziom 12  
    Tak jak napisałem, bramę rozblokowałem, zdjąłem silnik, sprawdziłem chodzi w obie strony, w jedną stronę kręci się normalnie bez przerwy w drugą po 10sekundach się rozłącza.Napecia nie mierzyłem. Krańcówki nie dam rady nacisnąć, bo nie jest mechaniczna tylko magnetyczna. Problem w tym jak napęd zatrzyma się na zamknięciu na krańcówce, to w drugą stronę nie chce ruszyć. Buczy, żarówka przygasa,ale nie rusza. Kolega mi podpowiedział, żebym wymienił krańcówkę, ale narazie nie wiem czy ta krańcówka musi mieć jakieś parametry, czy obojetne jaka by była magnetyczna.
  • Poziom 32  
    Zasil silnik z akumulatora lun zasilacza, sprawdż czy nie blokuje na końcu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Nie ma możliwości zamiany krańcowej, bo jedna ma przewód 2m, a druga 0,4m...zreszta przez 4 lata napęd funkcjonował bez zarzutu, więc póki co skorzystam z porady kolegi, ktory napisał,ze muszę wymienić krańcówkę. Jutro podejdę do sklepu, kupie lub zamówię i zobaczymy czy to coś zmieni. Krańcówka juz ucięta,wiec zaczynam od tej porady.
  • Poziom 32  
    A dlaczego nie spróbowałeś zasilić silnika tak jak sugerowałem?
  • Poziom 12  
    Silnika nie zasiliłem, bo wcześniej maiłem informację o tym kontaktronie, którego szybko uciąłem. Zacząłem od tego, jeżeli to nie pomoże będę oczywiście zasilał silnik z akumulatora. Wcześniej zdemontowałem napęd i zasilałem go z sieci, bez łańcucha, wszystko działało, nic się nie blokowało.
  • Poziom 12  
    Niestety w mojej miejscowości brak takiego kontraktrona. Musze coś poszukać w necie. Symbol który odczytałem ze starego to: REV 093C0302 AW2, nie bardzo mogę znaleźć zamiennik. Wiecie może jak szukać zamiennik?
  • Poziom 32  
    Zobacz jak zachowuje się ten kontaktron, zmierz oporność styków z magnesem i bez magnesu.
  • Poziom 12  
    Zmierzyłem kontaktron tak jak napisałeś i wygląda,że jest dobry. Pomiary: bez magnesu 0 Om, z magnesem 0,2 Om. Dodatkowo włączyłem w mierniku dzwonek i po przyłożeniu magnesu dzwoni,więc jest przejście czyli kontaktron zwiera. W takim razie muszę go przylutować :). On na końcu się nie blokuje, bo jak przesunę kontaktron to jedzie dalej tylko nie wraca. Zasilić go z akumulatora? co dalej sprawdzać?
  • Poziom 32  
    Przejedż pełny zakres przesuwu na akumulatorze z zasprzęgloną bramą.
  • Poziom 12  
    Ok, pewno dopiero będę miał czas na weekendzie. Rozumiem,że muszę rozebrać napęd i wpiąć się za transformatorem bezpośrednio do silnika?
    Ciekawy jestem czy jak podepnę akumulator czy wróci się brama.
    Czyli rozumiem,ze kontaktron jest dobry, nie?
  • Poziom 32  
    Kontaktron chyba tak. Trzeba wykluczyć opory mechaniczne.
  • Poziom 12  
    Zrobiłem jak pisałeś, rozebralem obudowę, podpiąłem zasilanie z akumulatora brama sie otwiera i zamyka. Zasilanie podpiąłem na styki silnika, potem na styki zasilania z trafo na płytkę. Ale teraz to juz jest ciekawa sprawa, żaden kontaktron nie działa. Brama jedzie w jedna i druga stronę i kontaktrony nic nie rozłączają. Jeździ tez na zasilaniu z sieci. Jak sie zamknie odwracam styki silnika i jedzie w druga stronę. Tyle ze, nie rozłącza ja nic i przy przeciążeniu sie wylancza. Teraz to juz nie wiem co jest. Nie działał jeden kontaktron, teraz nie działają dwa. Kupic nowy napęd czy jeszcze coś z tym podziałać?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Zasilanie płytki z akumulatora nic nie da bo jest na 24 V i się będzie gubić.
    Podsumowując - napęd złożony jak z fabryki teraz nie reaguje na żadną krańcówkę?
    Spróbuj ( bez kombinacji z przełaczaniem kabli silnikowych w napędzie czyli w konfiguracji fabrycznej) odłączyć krańcówki i pojeździć napędem wpiętym w bramę sterujęc go z pilota w obie strony ( oczywiście nie do końca) i sprawdź czy napęd nie staje na powrocie po 10 sek. jak na początku. Jeśli chodzi dobrze - sprawdź jeszcze raz krańcówki (swoją drogą napisałeś wyżej że z magnesem ma 0.2 ohm a bez 0 ohm- bez magnesu krańcówka powinna być rozwarta a nie 0 onm czyli zwarcie - popularne mierniki pokazują wtedy 1 z lewej). Możesz też przetestować zwykłym magnesem - w momencie przybliżenia magnesu silnik powinien stanąć.

    Jeszcze jedno, czy wcześniej próbowałeś uruchomić procedurę wykrywania siły? Może napęd na powrocie po prostu miał ciężej niż przy pierwszej instalacji i wykrywanie obciążenia skrzydła reagowało? Ale żeby teraz to zrobić, krańcówki muszą poprawnie działać.

    PS. Ten napęd to to samo co Chamberlain ML500, a krańcówki to nie żadne czujniki halla tylko zwykłe szklane kontaktrony oblane plastikiem. Jakby zaszła konieczność wymiany to kup szklane, rurkowe kontaktrony, przylutuj do kabli a obudowy uformuj np z gluta na gorąco, na siłe można uchwyty uformować z taśmy izolacyjnej nawiniętej na grubo i spłaszczonej.
  • Poziom 12  
    Dzięki za wszystkie porady, napęd sprzedałem na części. Nic nie pomogło nadal nie działał prawidłowo.