Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf lf - co sadzicie o tym aucie

lotka215 04 Maj 2015 19:51 1341 14
  • #1 04 Maj 2015 19:51
    lotka215
    Poziom 6  

    Witam. Napewno na forum jest duzo ludzi co posiada DAFA LF 55.250 Interesuje mnie co o nim sadzicie ? czy warto takie kupic?

    0 14
  • Pomocny post
    #2 05 Maj 2015 20:30
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    zależy z którego roku ten samochód.W przypadku daf-a LF-a to wiek auta ma największy wpływ tz. wiele elementów psuje się wskutek korozji.
    Jeżeli to jest auto Euro 3 to pewnie będzie miał skrzynie biegów 6-biegową (6S 850) która nie należy do zbyt udanych.Ta w Euro 4 i nowszych już nie ma feleru łożyska wałka wejściowgo. Generalnie to jest to dość dobra jakość za dość rozsądne pieniadze.

    1
  • #3 06 Maj 2015 16:52
    lotka215
    Poziom 6  

    ten daf jest z 2001 euro3 silnik 5.8l a skrzynia 8 biegowa

    0
  • #4 06 Maj 2015 21:01
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    2001 rok to już trochę stary.Możesz mieć przygody typu przerdzewiała miska olejowa czy wycieki płynu wskutek korozji.Skrzynia 8-biegowa to jest Eaton a nie ZF a co oznacza że nie ma żadnych większych wad aczkolwiek jest droga w naprawie.

    1
  • #5 06 Maj 2015 21:43
    lotka215
    Poziom 6  

    tak ogolnie wszystko jest ok oprocz jednej rzeczy przy pompie wysokiego cisnienia jest zawor i tak jezeli odpale auto i pracuje ono ponizej 500 obrotow i uderzysz w ten zawor silnik pracuje prawidlowo ja (a nie znam sie az tak dobrze na tych sprawach) mysle ze to jego wina czy moga byc inne przyczyny takich objawow?

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Maj 2015 01:39
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Ten zaworek nazywa się M-prop valve.To jest elektrozaworek odpowiedzialny za regulację wysokiego ciśnienia paliwa w szynie.Ten zaworek warto wymienić bo jeżeli są już obecne symptomy jego nieprawidłowej pracy to tylko czekać jak zepsuje się do reszty.Zaworek jest nienaprawialny.Sterowany jest sygnałem PWM a nie żadnym analogowym napięciem.
    Przy odłączonej wtyczce zaworek otwiera się na maksymalne ciśnienie paliwa (siła elektromagnetyczna skierowana jest przeciwko sile sprężynki która pcha tłoczek w pozycję maksymalnego otwarcia).
    Przytrzymują go 3 wkręty M5 na torx T25 - trzeba mieć najlepiej końcówkę Torx-a o odpowiedniej dłogości- nie za długa i nie za krótka.Za długa nie wejdzie bo przeszkadzać będzie filtr paliwa a za krótka nie sięgnie do wkrętów. Przedmuchaj dokładnie gniazda torx we łepkach wkrętów bo jeżeli będzie trochę brudu lub farby wewnątrz gniazda torx to wówczas narzędzie wejdzie płytko i obróci się zanim polujuje wkręta.A wówczas tylko przecinak wchodzi w rachubę.Nowego elektrozaworka nie trzeba programować tylko po założeniu trzeba pozwolić popracować silnikowi co najmniej 5 minut aby mógł zsynchronizować się pomiędzy zadanym sygnałem sterującym PWM a ciśnieniem w szynie.

    2
  • #7 07 Maj 2015 18:22
    lotka215
    Poziom 6  

    dziekuje szczerze powiem ze o tym sygnale na ten zaworek slysze pierwszy raz od ciebie. czyli dopoki nie bedzie on wymieniony jazdy nie probowac tak. dzieki za ogromna pomoc w tym temacie jezeli bede mial jeszcze jakies problemy poprosze o pomoc (jesli moge) a tak z ciekawosci co mogloby sie stac gdybym wypiol kostke z zaworka?

    0
  • #8 07 Maj 2015 21:19
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Dobre pytanie.
    W momencie wypięcia kostki zaworek traci zasilanie sygnałem PWM i sprężynka otworzy go na maxymalny przepływ- czyli silnik zacznie pracować przy maxymalnym ciśnieniu paliwa w szynie a więc dla Euro 3 jest to 1650 bar.
    Objawi się to strasznym warczeniem silnika- wręcz dzwonieniem, będzie kopcił na szaro i oczywiście będzie miał czerwone engine warning light na desce.
    Wypięcie kostki z zaworka M-Prop valve było ( i chyba ciągle może być stosowane) jako test pomagający zweryfikować co powoduje że LF ciężko odpala lub nie chce wogóle odpalić.Jeżeli po odłączeniu wtyczki z zaworka M-Prop valve silnik zapala od razu- to problem jest z wtryskiwaczami lub połączeniem rurek wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy.
    Jeżeli dalej nie odpala - to problem leży gdzies indziej- np. w pompie albo w silniku.
    I teraz taka ciekawostka: Silniki Euro 3, w momencie jak chodzi na wolnych obrotach i odłączymy M-Prop valve, to w tym momencie silnik może zgasnąć.Odpali jak zakręcimy rozrusznikiem (będzie warczał i dzwonił), i dalej już będzie pracował.
    Silniki Euro 4 i Euro 5 nie zgasną- będzie kontynuował pracę aczkolwiek zacznie warczeć i oczywiście kopcić na szaro.
    Zmienili harakterystykę sterowania nadmiarem ciśnienia paliwa w zaworku upustowym w szynie co powoduje, że nie ma w Euro 4 i 5 gwałtownych skoków ciśnienia w szynie w momencie otwarcia zaworka nadciśnieniowego w szynie co owocuje tym, że Euro 3 mośże zgasnąć po odłączeniu zaworka M-Prop valve a Euro 4 i 5 już nie.

    1
  • #9 07 Maj 2015 22:02
    lotka215
    Poziom 6  

    tak takie objawy jak dzwonienie sa dzieje sie nieraz tak rowniez przy podlaczonej kostce podczas gdy na wolnych obrotach silnik pracuje rowno na moment przygasa potem chwile dzwoni i praca znowu jest rowna a czasami potrafi zgasnac.

    0
  • #10 08 Maj 2015 00:46
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    więc masz w tym aucie usterkę sterowania ciśnieniem paliwa.Albo jest to wiązka elektyczna, albo sam M-prov valve.Ja osobiście zgaduję (nie biorę odpowiedzialności za jakąkolwiek sugestię), że to M-prop valve.

    0
  • #11 08 Maj 2015 06:07
    gucio~1
    Poziom 21  

    Witam.
    Zwróć uwagę czy zbiornik paliwa nie jest zardzewiały na bocznych powierzchniach. Jest nietypowy i drogi. Tak samo elementy wydechu ,które w innych autach dostaniesz z zamiennika tutaj kupujesz w serwisie . Uszkodzenia (korozja) wieńca abs powodują konieczność wymiany tarczy hamulcowej. Znowu koszty!. Uważam, źe Man tgl jest tańszy w utrzymaniu w przypadku starszego auta niż LF

    0
  • #12 08 Maj 2015 17:21
    lotka215
    Poziom 6  

    jezeli chodzi o korozje to na szczescie jej brak(no na ramie pokazuja sie pecherze)ale to nic powarznego to auto pochodzi z niemiec moze dlatego a co do wariacji silnika bede trzymal sie tego zaworka bo jezeli silnik pracuje ponzej 500 obrotow i dostanie wstrzas czyms twardszym znowu powraca do normalnej pracy.

    0
  • #13 09 Maj 2015 15:37
    lotka215
    Poziom 6  

    jeszcze jedna sprawa chodzi o to ze podczas wymiany klockow hamolcowyczh cos poszlo nie tak i tak abs dziala dobrze ale wyswietla sie cały czasz komynikat o jego awarii czy jest taka mozliwosc zeby go wyłączyć do póki nie usune tej awarii. przy wlaczonym zaplonie moge bawic sie meni a gdy odpale widac tylko ten komunikat o awarii bo wiem ze w innych autach da sie tak zrobic a co z dafem

    0
  • #14 12 Maj 2015 07:17
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    niestety nie da sié wyłączyć komunikatu ABS

    0
  • #15 12 Maj 2015 18:19
    lotka215
    Poziom 6  

    to bardzo nie dobrze bo z pewnoscia troche czasu minie zanim naprawi sie ta usterke a upierdliwe jest to jak komar nad ranem.

    0