Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento 704ccm - Niekiedy ciężko odpala na ciepłym silniku.

04 Maj 2015 20:06 1518 9
  • Poziom 30  
    Witam.
    Z migającym ciśnieniem oleju sobie poradziłem.
    Okazało się, że starczyło zmienić olej wraz z filtrem na świeży, ten w silniku był zmieszany z paliwem które przepuściła uszkodzone pompa paliwa..
    Po naprawie pompy i wymianie oleju wszystko jest w porządku.

    Pozostał jednak problem, że niekiedy auto ciężko odpala na ciepłym silniku.
    Na zimnym zawsze odpala z półobrotu.

    Akumulator sprawdzany, podmieniany, na pewno jest sprawny.
    Mimo to, niekiedy auto się zachowuje tak, jak by akumulator był słaby. Tzn po przekręceniu kluczyka rozrusznik wykona pół obrotu, kontrolki przygasną, przytrzyma go tak około sekundę i dopiero zacznie normalnie kręcić. Auto po chwili zapali i ma bardzo niskie obroty przez 2-3 sekundy, potem rosną i się utrzymują na około 800/900.

    Często podczas odpalania rozrusznik kręci normalnie, mimo to silnik załapuje dopiero po kilkunastu sekundach, po kilkukrotnym wciśnięciu pedału gazu.

    Wymieniłem:
    -Cewkę.
    -Przewody zapłonowe.
    -Pompę paliwa.
    -Popychacz pompy paliwa.
    -Moduł zapłonowy.
    -Filtr paliwa.
    -Przewody paliwowe.
    -Filtr powietrza.
    -Gaźnik (na drugi taki sam, który sam dokładnie wyczyściłem i wyregulowałem).
    -Świece.
    -Kostkę stacyjki (próbowałem też odpalania przez tzw. zwarcie").


    Podmieniłem:
    -Czujnik położenia wału.
    -Akumulator.

    Sprawdziłem:
    -Wszelkie połączenia przewodów.
    -Punkty masowe.

    Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie.


    Ktoś ma jakieś pomysły?
    Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa.
    Proszę o sugestie :) ,,Pomogów" nie oszczędzam :D
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Może problem z masami silnika ewentualnie klemami?
  • Poziom 30  
    Wszystkie masy były odkręcane, oczyszczane i starannie smarowane smarem miedzianym raptem rok temu więc to raczej nie to...

    Klemy są oczyszczone, nasmarowane smarem i solidnie dokręcone więc je też bym wykluczył.


    Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    ToJestNick napisał:
    Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie.
    Po co? Ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego i jest przystosowany do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 92/95, wyższa LO nie daję żadnego zysku, wyrzucanie kasy w błoto.

    ToJestNick napisał:
    Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa.
    Mierzona na zimno i ciepło? Jaka rozbieżność? Czy nie masz wrażenia, ze na ciepłym silniku rozrusznik ma ciężej kręcić? Jaki masz tam gaźnik (Aisan, Weber, FOS).
  • Poziom 30  
    Na ciepłym silniku kręci tak samo jak na zimnym.

    Kompresja to około 10,5 PSI na zimnym, na ciepłym jest zbliżona, rozbieżność nie większa jak 0,5 PSI.

    Paliwo takie leję, bo odkąd przeszedłem na nie z 95tki zauważyłem, że auto delikatnie lepiej się zbiera.

    Gdyby winą ciężkiego odpalania była niska kompresja, raczej nie udało by się auta rozpędzić do 135km/h? A wczoraj się udało bez problemu...


    Jeszcze jakieś pomysły?

    Gaźnik FOS Łódź.

    Ogółem, jeśli to ma jakieś znaczenie to rocznik auta to 1997, silnika 1993, gaźnika 1994. Przebieg silnika 105 000km.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Ciepły silnik palisz bez ssania z lekkim gazem (zanim uruchomisz rozrusznik już powinieneś lekko uchylić przepustnicę)? Sprawdź ustawienie zapłonu i zobacz jak wyglądają świece (zwłaszcza wtedy gdy nie chce zapalić).
  • Poziom 30  
    I ciepły i zimny silnik palę bez ssania, z wciśniętym gazem.

    Świece są koloru ,,kawy z mlekiem" po dłuższej jeździe. Po krótkim uruchomieniu są czarne i okopcone.

    Czujnik położenia wału zmieniony, jak sprawdzić ustawienie zapłonu skoro jest tutaj moduł zapłonowy?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Może niezbyt fortunnie napisałem z tym ustawieniem... zapomniałem że to 700, nie FIRE. Są tam jakieś znaki na kole zamachowym, żeby sprawdzić lampą stroboskopową moment zapłonu? Nic nie było dłubane przy czujniku wału? Jest oryginalny, nie zamiennik niewiadomego pochodzenia. Zęby na kole są całe, odstęp czujnika od koła jest właściwy?

    Skoro zimny palisz też bez ssania to moim zdaniem coś jest nie tak z regulacją składu mieszanki na wolnych obrotach.
  • Poziom 30  
    Czujnik poł wału jest oryginalny Magneti Marelli, zęby są wszystkie, odstęp prawidłowy.

    Co do regulacji składu mieszanki, to na pewno jest okej. Odpalam bez ssania, ale muszę auto trzymać na gazie bo inaczej zgaśnie.

    Do koła zamachowego nie mam jak się dostać, bo przecież nie będę skrzyni ściągał. Jednakże zapłon raczej na pewno jest ok bo calutki układ zapłonowy został wymieniony.
  • Poziom 30  
    Wymieniłem rozrusznik, oraz ponownie świecie na Champion 3 elektrodowe, narazie odpala dobrze, ale tematu nie zamykajmy bo to jest FIAT więc to może być chwilowa poprawa.