Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Glebogryzarka Mrówka M8-125B - na podzespołach wsk 125 gubi iskrę.

05 Maj 2015 11:56 5322 8
  • Poziom 17  
    Witam, glebogryzarka Mrówka M8-125B WSK rok produkcji 1987 na podzespołach wsk 125 gubi iskrę gdzie szukać przyczyny?
    Układ zapłonowy oraz gaźnik taki sam jak WSK 125 zapłon iskrownikowy.
    Odpali, słychać wypadanie zapłonu gdy zgaśnie sprawdzam iskrę i jej nie ma gdy poruszę przerywaczem iskra pojawia się ponownie i ten sam objaw w koło.
    Klin na wale jest cały.
    Czasami odpali na chwilę dłużej jednak nie da się nią pracować normalnie. Zastanawiałem się nad wymianą przerywacza wraz z plastikowymi podkładkami na śrubę gdzie przykręca się wszystkie kable (może tam gdzieś przeskakuje) oraz kondensatora, nie jestem w stanie sprawdzić co nie działa a po 2 godzinach grzebania krew mnie już zalewa :D
    Przerywacz wygląda na stary trochę wypalony przecierałem drobniutkim papierem styki ale bez zmian.
    Co mam zrobić by to działało? Macie jakieś pomysły?
    Cały kompletny układ zapłonowy: przerywacz, kondensator, cewka zapłonowa z przewodem wysokiego napięcia + świeca to koszt około 60 zł na zamiennikach.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Kabel W/N nie jest przypadkiem gdzieś uszkodzony, przetarty ?
    Na innej świecy próbowałeś uruchamiać ?
    Iskrownik nie jest przypadkiem obluzowany ?
  • Poziom 17  
    Nie jest nic obluzowane, odpalałem silnik na innej świecy i jst bez zmian, kabel wysokiego napięcia w porządku natomiast fajka trochę sparciała.
  • Poziom 22  
    Trochę mało informacji jeszcze, co z tym silnikiem było wcześniej ?
    Zapłon dobrze ustawiony ?
    Spróbuj odpalić bez fajki, podłącz kabel W/N bez fajki.
    Układ paliwowy czysty ? Tłumik też ?
  • Poziom 17  
    Motorbike napisał:
    co z tym silnikiem było wcześniej ?

    Stał bardzo długo nie używany, w baku szlam gaźnik tak samo, w tej chwili bak jest zdjęty a na krótką chwilę dolewam strzykawką do wężyka paliwo na czas odpalenia (złapania iskry).
    Gaźnik zamówiłem nowy zamiennik i w tej chwili na nim odpala, mam jeszcze na gumowym króćcu gaźnik od minska. Mogę powiedzieć, że nie bardzo ten gaźnik hula to znaczy paliwo powoli leci aż kapie powoli i to nie z komory pływakowej tylko kapie gdzieś do środka jak by jakimś kanałem paliwo się wlewało do króćca co jest złym znakiem natomiast silnik odpalał i w mgnieniu oka wciąga paliwo jak czołg regulacja tam nic nie daje ale postaram się wyregulować gdy zamontuje oczyszczony bak paliwa.
    Wyjąłem wszystkie inne cewki które były jakoś ze sobą połączone kablami i zostawiłem tylko cewkę zapłonową z fajką, zrobiło się więcej miejsca zdaje się, że iskra pojawiła się już na dobre lecz po dodaniu gazu silnik nie chce przejść na wysokie obroty tylko blokuje go i kopci.
    Motorbike napisał:
    Układ paliwowy czysty ?

    Tak teraz już czysty, ale gaźnik moim zdaniem wadliwy.
    Motorbike napisał:
    Zapłon dobrze ustawiony ?

    Nie zapłonu nie sprawdzałem, jedynie ustawiłem przerwę na przerywaczu.
    Motorbike napisał:
    Tłumik też ?

    Tłumik jak najbardziej czysty.
    ________________________________________________________________
    Poskładane wszystko do kupy, da się już nią pracować lecz z gaźnika dalej kapie, świeca czarna, gdy wykręcam śrubę regulacji składu mieszanki silnik gaśnie po dodaniu gazu (śruba musi być wkręcona do końca wtedy jakoś działa), jak dłuzej pochodzi na wolnych i dodam gazu zadławi się i zgaśnie. po czym są problemy z ponownym odpaleniem a z gaźnika kapie.


    Po zamontowaniu gaźnika od minska silnik pracuje jak należy :D
    Glebogryzarka Mrówka M8-125B - na podzespołach wsk 125 gubi iskrę.
  • Poziom 22  
    Jak kapie z gaźnika to zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, ciekawi mnie jak to jest że wcześniej niby iskra zanikała a po zmianie gaźnika wróciła ciekawe ?
  • Poziom 17  
    Motorbike napisał:
    ciekawi mnie jak to jest że wcześniej niby iskra zanikała a po zmianie gaźnika wróciła ciekawe

    Ja gaźnik miałem wcześniej na którym już próbowałem odpalać niestety po odpaleniu zaraz silnik gasł sprawdzam brak iskry i tak w koło, po wymontowaniu innych cewek z prądnicy iskra jest i nie zanika.
    Motorbike napisał:
    Jak kapie z gaźnika to zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej

    Zamiast kapać przelewem to paliwo lało się do gardzieli.
    Zmniejszałem poziom paliwa poprzez wbicie centralnej miedzianej rurki w głąb ale to nie pomagało i tak kapało jak by ten gaźnik pęknięty był gdzieś w środku poza tym paliwo się lało również w innym miejscu jeśli chcesz pokażę to dokładnie na zdjęciu, zamawiałem wiele zamienników które normalnie pracowały lecz zdarzyło się do tej pory kilka bubli.
    Ostatecznie odpaliłem silnik na gaźniku od minska, na którym silnik bardzo dobrze pracuje.

    Link
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Poziom paliwa w gaźniku można regulować poprzez podginanie blaszki.
    Zalwwało ci silnik i cała usterka na tym polegała, iskra jakoś magicznie wróciła.

    Fajna maszyna :) teraz już takich nie robią :(
    Brakuje pewnego elementu który bardzo poprawia komfort pracy.
    Jeśli pomogłem kliknij "pomógł"
  • Poziom 17  
    Motorbike napisał:
    Poziom paliwa w gaźniku można regulować poprzez podginanie blaszki

    W moim gaźniku nie ma, żadnej blaszki do ustawiania poziomu paliwa, jest centralny zaworek podnoszony przez pływak, jeśli chciał bym zmniejszyć poziom paliwa musiał bym wbić mosiężną rurkę na, którą zakłada się wężyk paliwa.
    Glebogryzarka Mrówka M8-125B - na podzespołach wsk 125 gubi iskrę.
    Motorbike napisał:
    Zalwwało ci silnik i cała usterka na tym polegała

    Dokładnie zalewało lecz zmniejszanie poziomu paliwa nie przynosiło efektu, paliwo dalej wlewało się do gardzieli mimo, że pływak zamykał dopływ, tak samo podczas przelewania ręcznego komory pływakowej paliwo nie wyleciało przez otworek w górnej obudowie komory lecz lało się z gardzieli, jak by dostawało się rozpylaczem, oczywiście jest to spowodowane zbyt wysokim poziomem paliwa inaczej nie da się tego wytłumaczyć ale nawet gdy wbiłem centralną rurkę z zaworkiem 0,5 cm było tak samo więc do tej pory nie wiem co jest przyczyną wady.
    Motorbike napisał:
    Brakuje pewnego elementu który bardzo poprawia komfort pracy.

    Tak wiem na filmie nie był zamontowany, bez niego niestety maszyna rwie do przodu i ciężko ją utrzymać :D
    Motorbike napisał:
    iskra jakoś magicznie wróciła.

    Być może inne cewki powodowały przebicie i zanik iskry, dla tego po wymontowaniu ich na stałe iskra wróciła.