Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e46 2.2 170 KM zapala sie kontrolka oleju na czerwono na niskich obrotach

05 Maj 2015 20:40 19857 31
  • Poziom 8  
    Witam. Chcę po raz kolejny skorzystać z waszej pomocy. Mam bmw e46 2.2 170 km benzyna gaz. Problem mam z autem taki iż gdy zagrzeje strasznie silnik w sensie daje mu w pedał tak przez 10 min to gdy zatrzymuje sie lub dojezdzam do skrzywoania i obroty mi bujna w granicy 0,6 mruga kontrolka oleju na czerwono badz potrafi sie zapalic dodam gazu na obroty 0.9 problem znika. Puszcze znów na wollne obroty dzieje sie to samo. ALE chce zazanczyc ze robi sie tak np jak daje osotro w gaz albo dłuzszy postoj w korku. Gdy jade na trasie np 30 km stane nie ma takiego problemu. Poziom oleju jest, samochód ma moc, panewki nie stukaja, silnik prawie że nie berze oleju, nie kopci. Zaznacze jeszcze może wazna sprawe jak silnik zimny zapalam auto kontrolka oleju gasnie odrazu jak np od ładowania czyli odrazu po zapaleniu samochodzu a jak jest taka nagrzana zapalam ją i najpier gasnie ładowanie samochód chodzi 2-3 sekundy i dopiero gasnie czerwona od oleju. Pomożecie co to może byc? Bede bardzo wdzięczny :)
  • Poziom 42  
    Ale naprawdę nie domyślasz się co to może być? czy tylko odsuwasz od siebie tą myśl?
  • Poziom 30  
    Słabe bądź brak ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Na zimnym silniku tego nie ma, gdyż olej jest gęstszy. Wszystko będzie jasne po zmierzeniu ciśnienia oleju :) Może go tracić np na panewkach, które wcale nie muszą przez to stukać.
  • Poziom 8  
    Ale jezdze juz nim jakies 10 tys km i tak dosyc ostro to mysle ze gdyby panweki to juz byłoby po motorze...

    Dodano po 5 [minuty]:

    a moze pompa oleju wysiada??
  • Poziom 30  
    Również jest możliwe, że pompa kończy swój żywot. Na wysokich obrotach ciśnienie jest dobre więc silnik pracuje, ale do czasu :)
  • Poziom 17  
    A kiedy olej wymieniałeś??
    I na jaki??
  • Poziom 30  
    Bez pomiaru ciśnienia oleju nie ma co kombinować, bo równie dobrze może się okazać, że uszkodzony jest... czujnik :D
  • Poziom 17  
    Jakie kombinowanie? To powinno być pierwsze pytanie mechanika przy takiej usterce.
    Miałem już taki przypadek, że klient w corsie zrobił na 10W40 50tyś. i mu się po rozgrzaniu zapalała kontrolka ciśnienia. Dlatego wolę wcześniej zaptać
  • Poziom 8  
    Ja zmieniłem na OLej Valvoline 5w 40. A jezdził na Castrolu 5w 40. Ale olej według mnie dobry. I na ten przebieg czyli 172 tys. to nie byłoby sensu lać żadnych syntetyków chyba.
  • Poziom 42  
    Oczkujesz odpowiedzi typu " nie przejmuj się tak jest dobrze"?
    Albo wymieniasz czujnik, potem olej a jak nie pomaga to warsztat i pomiar ciśnienia oleju, po ostrej jeździe. Kolejność wybierz sam...

    Jak pomiar wykaże słabe to miska w dół i szukać...
  • Poziom 43  
    tomaszwaski1991 napisał:
    Ale jezdze juz nim jakies 10 tys km i tak dosyc ostro to mysle ze gdyby panweki to juz byłoby po motorze...

    Niekoniecznie. Niewielkie luzy na ruchomych częściach silnika mogą powodować spadek ciśnienia, choć mechanicznie wada wcale nie musi być ani odczuwalna, ani słyszalna. Silnik nie musi od razu paść zupełnie, bo na wysokich obrotach pompa pracuje szybciej i smarowanie będzie jako takie. Zignorowanie tematu może mieć bardzo przykre konsekwencje - choćby "nagła" (a może i efektowna) "śmierć" silnika na trasie w najmniej spodziewanym momencie.

    Żeby zaoszczędzić zbędnych wydatków najlepiej byłoby wykonać pomiary manometrem - wykluczysz przynajmniej czujnik.

    Jeśli to nie czujnik to może być bardzo wiele rzeczy - pompa, zawór, przytkany smok. Jeśli to nie wina układu smarowania to niestety zostaje to co najgorsze, ale o tym dowiesz się dopiero zdejmując miskę i oglądając silnik.
  • Poziom 42  
    No, jak się komuś dziesięć razy powtórzy to samo, to na pewno coś z tego będzie....
  • Poziom 43  
    Jak zobaczy, że nie dostanie porady w stylu - nie przejmuj się, wlej inny olej, wymień pompę i będzie ok, to może potraktuje sprawę poważnie. Warto też tłumaczyć czym grozi zaniedbanie - bo nie każdy wie. Dla mnie kiedyś zatarty silnik oznaczał, że się zablokował, a to nie prawda. Może, ale nie musi się zablokować. Widziałem jakiś czas temu co się dzieje przy zacierającym się silniku podczas forsownej jazdy (inna sprawa, że może i lepiej że tamten kierowca przynajmniej na jakiś czas został bez samochodu, chyba nie muszę pisać dlaczego :-( ). Poszedł nie tylko silnik - jego odłamki zrobiły niezłe spustoszenie pod maską - porozdzierane wiązki, węże, wylane płyny eksploatacyjne. To nie żart. Rozdarte kable to jeszcze dodatkowo groźba pożaru. Jednemu zacznie stukać, drugiemu przestanie pracować, a trzeciemu wał rozwali blok i być może jeszcze inne rzeczy.
  • Poziom 8  
    Dzisiaj odkręciłem pokrywe filtra oleju a tam z 50 ml na samym dole a powienien byc pełny ? Oczywiscie na zimnym silniku wczoraj wieczorem był otatni raz jeżdzony. W weekend podjade do znajomego i zmierzymy ciśnienie na zimnym silniku i na ciepłym i dam znać.
  • Poziom 43  
    Jeśli nie pomyliłem silników, to olej spływający z filtra oznacza problem z zaworem zwrotnym. Objawem jest chwilowy brak smarowania po uruchomieniu zimnego silnika (zanim pompa przepompuje olej przez pustą magistralę), także to raczej nie jest związane z Twoją usterką.
  • Poziom 8  
    Koledzy wracamy do tematu. Takze podjałem takie działania iz na samym poczatku wymieniłem podstawe filtra oleju filtr i ta uszczelke. Złozyem niestety nic to nie dało. Pare dni temu mechanik zdjał miske. Odkrecił wszystkie panewki korobowe i nic. Zadnych rys czy przetarc. Wiadomo jakies tam slady sa wkoncu auto ma 180 tys. Została wymieniona pompa oleju i zmieniony olej z 5w40 na 10w40 i oczywiscie filter. Odebrałem auto i nadal to samo chociaz w mniejszym stopniu. Kontrolka cisnieniu mruga ale to po takim naprawde mega zagrzaniu. Jak jezdze normlanie jest ok. Wiec gdzie to cisnienie traci. Czujniki podmieniane i to samo. I co wy na to??

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Dodam jeszcze ze po rozebraniu miska jak i filter czyste. Tzn nie było zadych opiłkow metalu itd.
  • Poziom 43  
    A ktoś mu w ogóle mierzył rzeczywiste ciśnienie?
  • Poziom 37  
    Zmierzyć ciśnienie oleju, filtr wymieniony na ten sam? Może ma zbyt duże opory
  • Poziom 8  
    Kolego cisnienie mierzone było juz pare razy i jest ok. A co sadzisz ze moze tracic na górych panewkach tam gdzie wałki rozrządu?? Ktoś mi podsunał taką mysl zetam siadaja głownie te blisko kół zębatych.
  • Poziom 43  
    Zmień czujnik. Jak ciśnienie ok.Jak jest ciśnienie to jak czujnik może włączyć kontrolkę? To sie kupy nie trzyma.
  • Poziom 8  
    Kolego bo TY nie rozumiesz on traci ciśnienie na mocno rozgrzanym silniku i tak mryga przy obrotach 0,6 czyli na jałowym biegu na wolnych obrotach. Gdy go zagasimy postoi 5 minut juz jest ok. Albo na trasie tez jest ok. Np zaciagne reczny właczałam pierwszy bieg i chce ruszyc bez gazu to obroty spadaja do 0,4 i wtedy tez sie zapali. Wiesz o co chodzi jak czasem szarpniesz bez gazu samochodem. Ale tak nie powinno byc. Ale postoi pare minut albo wyskoczy na mała trase olej delikatnie sie wystudzi juz jest ok. Takze on gdzies traci cisnienie na mocno rozgrzanym oleju. TAk jak pisałem panewki korbowe na dole sprawdzane są ok. Pompa wymieniona. NIkt nie miał doczynienia z takim przypadkiem?? Zaznaczam w silniku nic nie puka nie stuka motor chodzi elegancko.
  • Poziom 42  
    tomaszwaski1991 napisał:
    obroty spadaja do 0,4

    Prawdopodobnie nie wiesz o czym piszesz, twój opis problemu nie jest poparty fachowym i profesjonalnym zrozumieniem problemu mechatronicznego, twojego silnika....nie można ci pomóc skoro nie wiesz o co ...kaman!?
  • Poziom 8  
    Nie terkocze. Na goracym silniku po zapaleniu kontrolka swieci jeszcze sekunde moze dwie. Kolego jaka chłodnica oleju to ma byc wszystko jak fabryka zrobiła ja nie bede nic przerabiał.
  • Moderator Samochody
    tomaszwaski1991 napisał:
    Kolego cisnienie mierzone było juz pare razy i jest ok


    Podaj wartość, w przeciwnym razie, temat poleci do kosza.

    Regulamin pkt.
    3.1.15. Publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
  • Poziom 8  
    Ciśnienie na wolnych obrotach to 0,5 bara.
  • Poziom 37  
    Minimum dla niego to 0,5 bara dla 750 rpm.
    Pompa wsadzona nowa czy używka, olej zalałeś tej samej firmy?
  • Moderator Samochody
    Manometr stoi na 0,5 bara czy pulsuje?
  • Poziom 8  
    Delikatnie pulsuje ale minimalnie
  • Poziom 29  
    tomaszwaski1991 napisał:
    Ciśnienie na wolnych obrotach to 0,5 bara.

    Pół bara? Na stare połowę atmosfery? To już zjeżdżony Polonez na wolnych 2 atmosfery trzymał.