Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Alarm AR7 (anakonda?) brak iskry. Jak obejść/wyłączyć

05 Maj 2015 21:44 3279 7
  • Użytkownik obserwowany
    Witam serdecznie.
    Temat tej wiadomości jest w dużej mierze powiązany z tematem tego dziadowego samochodu i został założony z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu.
    Ale do rzeczy...
    Otóż po wyjęciu akumulatora samochód nagle nie chciał odpalić i po dłuższych przeglądach różnych "niby mechaników" podejrzenie padło na alarm który nie daje sygnału do zapłonu i dlatego też nie ma iskry na świecach. Po rozebraniu połowy samochodu został znaleziony alarm a bezpiecznik zasilający go był przepalony. Wymieniłem ten bezpiecznik i dioda od alarmu się zaświeciła lecz po chwili zgasła. Myślałem,że wymiana bezpiecznika załatwi sprawę i samochód odpali lecz niestety tak się nie stało(próba odpalenia bez licznika bo został odpięty). Znaleziony został też czujnik wstrząsu lecz po jego poruszeniu w samochodzie uruchomił się alarm(kierunkowskazy migały).
    Niżej znajdują się zdjęcia podłączenia kabli oraz schemat z internetu który według mnie pasuje do niego.
    Dane jakie pisały na alarmie(na odwrocie) to:
    Alarm Altim s.c.
    Typ: AR7
    Uz -12V (150mA)
    Numer 0105669
    Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Alarm AR7 (anakonda?) brak iskry. Jak obejść/wyłączyć
    Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Alarm AR7 (anakonda?) brak iskry. Jak obejść/wyłączyć Fiat UNO 1.1 FIRE 2001r. - Alarm AR7 (anakonda?) brak iskry. Jak obejść/wyłączyć
    Na którymś zdjęciu z kolei widać kolory kabli oraz opisy do nich zrobione prze ze mnie. Jak na moje oko pasują do schematu.

    Moje pytanie brzmi. Jak obejść to cholerstwo aby samochód odpalił?? Czy da się obejść to w ten sposób aby pozbyć się tej puszki(alarmu)??
    Przez to cholerstwo pół silnika wymieniłem zaczynając na sterowniku a kończąc na cewce zapłonowej i akumulatorze :D
    Dodam,że niestety nie posiadam żadnego pilota do alarmu czy coś(kupiłem samochód bez pilota).
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Z opisu alarmu: "Przerwa obwodu obciążalność 20A (dwa czarne przewody LGY 1.5mm²)" - to chyba wszystko tłumaczy.
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik obserwowany
    No więc sorki,że głupio zapytam ale mam te dwa kabelki(czarne z boku alarmu) zewrzeć czy je odłączyć??
  • Użytkownik obserwowany
    Dzięki wielkie za odpowiedź.
    Niestety po wyjęciu bezpieczników,odłączeniu alarmu oraz zwarciu tych dwóch kabelków grubych auto nadal nie odpala. Może jest gdzieś jakieś zabezpieczenie zabezpieczające przed odcięciem alarmu?? Czy czujnik ruchu(chyba) znajdujący się z prawej strony na wysokości kolana pasażera ma coś wspólnego z zapłonem??
    Proszę o jakieś podpowiedzi ponieważ już tracę głowę na ten samochód i prze de wszystkim alarm... :-/

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    elektryk_siedlce napisał:
    Może jest gdzieś jakieś zabezpieczenie zabezpieczające (...)

    Wszystko zależy od tego, czy instalatorowi tej centralki "chciało się" wysilić , czy też nie.
    Mógł zastosować dodatkowy przekaźnik z odcięciem, linię anty-sabotażową, dodatkowy ukryty wyłącznik zapłonu, dodatkowy przekaźnik który "bezpowrotnie" odcina zapłon po wyzwoleniu alarmu - konieczny "manualny" reset takiej blokady, itp.
    Instalator miał wiele możliwości.
    Nikt bez oglądnięcia samochodu tego nie stwierdzi.
    elektryk_siedlce napisał:
    Czy czujnik ruchu (...) ma coś wspólnego z zapłonem

    Nie jest on "bezpośrednio" powiązany z blokadą zapłonu - powoduje tylko wyzwolenie alarmu.

  • Poziom 27  
    Jeżeli zwarłeś te kabelki, to trzeba naprawić SAMOCHÓD a nie alarm
  • Użytkownik obserwowany
    Witam serdecznie po krótkiej przerwie.
    Otóż razem z moim tatusiem przejrzeliśmy wszystkie napięcia oraz całą instalację.
    Jeden z tych czarnych kabelków od alarmu prowadzi przez bezpiecznik szklany (T5A 250V) do przekaźnika odpowiedzialnego za podanie napięcia na cewke itp. ;) Drugi zaś prowadzi prosto do immo (zamienia się w czerwony);)
    Oprócz tego spradziliśmy całą instalację i oprócz spalonej w środku żarówki (tej od oświetlenia wnętrza) oraz jednego przeciętego kabelka od drzwi nic nie zauważyliśmy.
    Napięcie do pompki paliwowej dochodzi i pompka działa zaś czujnik odwala jakieś numery tzn raz pokazuje ze jest paliwa na FULL a raz pokazuje,że trzeba zatankować lecz go wymienię jutro (będę miał nową całą pompę paliwową z czujnikiem).
    Cewka zapłonowa tak jak czujnik położenia wału oraz przekaźniki odpowiedzialne za zapłon okazały się 100% sprawne.
    Postanowiliśmy rozebrać IMMO czyli sterownik i okazało się,że połączenia są całkowicie inne ;) Do tego w starym immo było ze 4 kondensatory a w nowym 1 :-O
    Będę miał po jutrze ORYGINALNE immo od tego auta to podmienię i zobaczę.
    Dla osób które mają problemy ze sterownikiem ODRADZAM kupowania sterownika od Fiata Bravo !! Złączem pasuje tak samo jak i setka innych sterowników zaś już połączenia wewnątrz tego są całkowicie. Do fiata uno z roku 2001r sterownik powinien być o następujących numerach:
    Bosch (b10)
    0261 204 822
    0 046 520 898 0
    Czekam na jeszcze jakieś podpowiedzi dotyczące tego samochodu.
    Proszę jeszcze o informację w jaki sposób sprawdzić miernikiem sondę LAMBDA która jest wspawana w kolektor wylotowy silnika. Myślałem,że powinna być wkręcana no ale jak ktoś nie miał klucza do wkręcenia i wspawał :)

    Moderowany przez norbert.s.:

    Proszę kontynuować w odpowiednim dziale.