Koledze dziś rano nagle zgasł Tipo 1,4/1990 (wersja niemiecka) monowtrysk Digiplex i już nie zapalił. Brak iskry z wyjścia cewki. Moduł zapłonu sprawdzony w innym aucie (w gaźnikowej Temprze 1,4 - zapalił od razu). We wtyku modułu kabli 1, 2 i 6 nie ma. 7 i 8 to czujnik obrotów wału, 9 chyba +, 10 to masa, a 11 chyba wyjście na cewkę (piszę z pamięci). Są "plusy" na cewce i na module. Między zaciskami 7 i 8 jest 700 om, więc czujnik powinien być dobry (czujnik jest na kole zamachowym, więc rozrząd nie ma wpływu). Nie świeci też (przy rozruchu) próbówka włączona zamiast cewki (przewody przy wtyku cewki zwarte parami). Brak iskry (próbówka nie świeci), również wtedy, kiedy poda się przez "przedłużacz" impulsy z czujnika CC 700 i kręci w nim rozrusznikiem. Nie ma alarmu ani immobil.
Układ wygląda podobnie do tego w książce Tempra/Tipo - rys. "Silnik benzynowy - wersja wyposażenia super od roku 1990". Jest to jednak schemat gaźnikowca - kabel 6 idzie tam do zaworu odcinania benzyny (ham. silnikiem), a przeznaczenie 3, 4 i 5 też chyba się nie pokrywa.
Czym różni się układ z wtryskiem, że moduł w nim nie chce chodzić, a w gaźnikowym - pali? Czy komputer może blokować zapłon? Co jeszcze sprawdzić?
Wielkie dzięki za wszelką pomoc.