Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nissan juke 1.5 dci - nie odpala po wypadku

Bartlomiej1982 06 May 2015 13:36 8400 39
Optex
  • #1
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Witam wszystkich
    Posiadam nissana juka 1.5 dci po wypadku,wystrzelone poduszki
    Mam problem z odpaleniem auta,odpala i gaśnie,szukałem czujnika wstrzasowego ale nie mogę znaleźć,coś odcina pompę,czy może to być wina ecu od poduszek?
    Bardzo dziękuję za pomoc
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Optex
  • #2
    stan
    Level 23  
    Jak odpala i gaśnie to wina immobilizera lub zapowietrzającego się układu paliwowego. Jakie świecą się kontrolki przy rozruchu?
  • Optex
  • #3
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Kontrolka immobilizera gaśnie po przekreceniu na zapłon,paliwo jest i pompka pod maską do od powietrzania też jest i paliwo zostało podpompowane,skaner staga który mam nie pokazuje żadnych błędów na silniku,musze podłączyć coś lepszego
    Dzieje się dokładnie tak jak immo trzyma,odpali na sekundę i gaśnie
  • #4
    autoas
    Level 42  
    Tak wtrącę... w dzisiejszych nowszych autach, to bez komputera nie podchodź...
  • #5
    stan
    Level 23  
    Może być crash data w poduszkach. Rozumiem że kontrolka poduszek nie gaśnie? Spróbuj odłączyć sterownik poduszek lub wyjąć bezpiecznik.
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Musisz zakupić nowy sterownik airbag.
  • #7
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Sterownik mozna zresetować,to nie problem,denerwuje mnie przepychanie tego auta
    Odnośnie wyciągnięcia bezpiecznika lub odpiecia ecu to obawiam się że automatycznie wyłączy pompę paliwa,ale spróbuję i zobaczymy co powie
  • #8
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Po odłączeniu ecu od poduszek i wyciągnięciu bezpiecznika nic się nie zmienia,dalej nie odpala
  • #9
    Alfred_92
    Level 33  
    Bartlomiej1982 wrote:
    Po odłączeniu ecu od poduszek i wyciągnięciu bezpiecznika nic się nie zmienia,dalej nie odpala

    Po pierwsze Diagnostyka, po drugie dopiero po diagnostyce zakładać tutaj temat.
  • #10
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Mam mondeo 2010 rok i do dzisiaj jeździ bez sterownika bo leży dalej w szafie po zresetowaniu,nissan był by inny?
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    Bartlomiej1982 wrote:
    Mam mondeo 2010 rok i do dzisiaj jeździ bez sterownika bo leży dalej w szafie po zresetowaniu,nissan był by inny?


    Z takim podejściem to jeszcze długo będziesz pchał ten samochód z miejsca na miejsce.

    Oddaj to auto do fachowca, naprawdę, pojęcia o tym nie masz, będzie taniej i szybciej.
  • #12
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Ok,założyłem temat z zapytaniem czy sterownik od poduszek moze mieć wpływ na podpalenie auta czy też nie i pytanie odnośnie czujnika uderzeniowego którego nie znalazłem a spotkalem sie w starszym mondeo ze był schowany w słupku przy nogach chyba kierowcy i po wciśnięciu auto odpalalo,nie chodzi tu raczej o fachowca tylko o osobę która miała styczność z takim autem bo pytanie jest proste,jeśli jest czujnik uderzeniowy to może ktoś wie gdzie,ja nie znalazłem a obiawy są podobne,auto odpala i odrazu gaśnie,w piątek będę miał możliwość pidpiecia auto daty i sądzę że sprawa się rozwiąże,dałem zapytanie z myślą o tym że ktoś miał taki przypadek
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    W tym aucie nie ma wyłącznika bezwładnościowego, jego rolę pełni sterownik Airbag.
  • #14
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Po dłuższym czasie przyszedł czas zabrać się za tego nissana
    Sterownik poduszek został zresetowany i krash data wyczyszczona
    Został podpięty komputer delphi 14.2.2 który pokazał po pierwszym podłączeniu ze układ paliwowy jest zapowietrzony i wodę w paliwie jak dobrze pamiętam,po skasowaniu błędów żaden nie powrócił i na silniku nie ma żadnych błędów
    Auto zachowuje się tak samo,czyli odpala i gaśnie
    Pompowanie gruszką nic nie daje
    W poniedziałek przegląd przewodów doprowadzajacych paliwo,może być nieszczelność i bierze powietrze?

    Czy ten silnik po podpompowaniu paliwa powinien sam odpalić czy trzeba mu psiknać w filter?
    Dziwi mnie jedna rzecz,wystrzelone są dwa pasy i dwie poduszki a komputer od poduszek pokazuje 5 błędów a nie 4
  • #15
    roofio1
    Level 10  
    Hej, i jak tam udalo sie naprawic usterke? Mam mozliwosc kupienia podobnego egzemplarza, poduszki po strzale - dostal bejsbolem w grill i juz sie chłopak nie odpala...

    Dodano po 48 [sekundy]:

    domex32 wrote:
    Musisz zakupić nowy sterownik airbag.


    Po czym wnosisz???
  • #16
    roofio1
    Level 10  
    Bartlomiej1982 wrote:
    Po dłuższym czasie przyszedł czas zabrać się za tego nissana
    Sterownik poduszek został zresetowany i krash data wyczyszczona
    Został podpięty komputer delphi 14.2.2 który pokazał po pierwszym podłączeniu ze układ paliwowy jest zapowietrzony i wodę w paliwie jak dobrze pamiętam,po skasowaniu błędów żaden nie powrócił i na silniku nie ma żadnych błędów
    Auto zachowuje się tak samo,czyli odpala i gaśnie
    Pompowanie gruszką nic nie daje
    W poniedziałek przegląd przewodów doprowadzajacych paliwo,może być nieszczelność i bierze powietrze?

    Czy ten silnik po podpompowaniu paliwa powinien sam odpalić czy trzeba mu psiknać w filter?
    Dziwi mnie jedna rzecz,wystrzelone są dwa pasy i dwie poduszki a komputer od poduszek pokazuje 5 błędów a nie 4



    Odnośnie 5 błędów... wydaje mi się, że komputer pokazuje5 ponieważ dziala na zasadzie zliczania rezystancji w obwodzie SRS. jeśli załóżmy poduszka kierowcy to 1Ohm, pasazera 1Ohm, dwa pasy 2Ohm, to zostaje nam jeden element układanki. moze zwarty jest czujnik uderzeniowy i daje on następny Ohm w obwodzie a wynikiem zwarcia jest odłączenie dopływu paliwa do silnika poprzez wyłączenie pompy. Nie wiem dokładnie jak to działa w Juke, ale studiuje temat od dwóch dni + doświadczenie z poprzednich samochodów po crashu. Nie wiem dokładnie ile czujników zderzeniowych jest w Juku, ale na pewno są dwa z przodu (R i L), gdzies przymocowane do podluznic. dwa z boku (R i L), (moga byc w slupkach, na progach od strony kabiny) i zapewne dwa z tyłu . Czujnik airbaga znajduje sie z przodu za grilem. Nie wiem z ktorej strony miales crasha ale jesli jest jak pisze, to moglbys odnalezc czujnik i zobaczyc czy silnik zapali po tej akcji.
  • #17
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Po wpieciu oporników powraca jeden błąd i kontrolka od poduszek mruga,auto dalej nie odpala
    nissan juke 1.5 dci - nie odpala po wypadku
  • #18
    roofio1
    Level 10  
    Bartlomiej1982 wrote:
    Po wpieciu oporników powraca jeden błąd i kontrolka od poduszek mruga,auto dalej nie odpala
    nissan juke 1.5 dci - nie odpala po wypadku


    Znalazles crash sensory? poodpinales je?
  • #19
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Powiem szczerze że jeszcze nie szukałem,zrobię to na weekend.
    Ale w innych autach czujniki uderzeniowe pozywało podczas diagnostyki komputerem,ale poszukam i zobaczę co powie jak je odepne,spróbuję jeszcze sprawdzić tylne pasy
  • #20
    roofio1
    Level 10  
    Bartlomiej1982 wrote:
    Powiem szczerze że jeszcze nie szukałem,zrobię to na weekend.
    Ale w innych autach czujniki uderzeniowe pozywało podczas diagnostyki komputerem,ale poszukam i zobaczę co powie jak je odepne,spróbuję jeszcze sprawdzić tylne pasy


    Wiem, ze w niektorych autach te czujniki są wbudowane w sterownik silnika lub airbaga. Ale widzialem na allegro, ze sprzedają takie czujniki, wiec widac, ze zastosowane są czujniki mechaniczne (z kulką lub wahadłkiem w środku)

    Moderated By T5:

    http:/XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Link usunąłem. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.


    l

    Widziałem jeszcze inny kształt czujnika, jak znajdę to wkleję zdjęcie.
  • #22
    roofio1
    Level 10  
    T5 wrote:
    Zobacz tu.

    Link


    9 i 10 to te sensory, szukam materialow gdzie sa zlokalizowane...
  • #24
    roofio1
    Level 10  
    9 - przednie drzwi prawe i lewe.
    10 - słupek srodkowy prawy i lewy.
  • #26
    roofio1
    Level 10  
    jest jeszcze front impact sensor, czyli z przodu auta, ale z roznych rysunkow wynika ze moze byc gdzies pod konsola,,, numer 1

    oczywiscie to nie juke.
    nissan juke 1.5 dci - nie odpala po wypadku
  • #27
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    Każdy z sensorów jest podpięty pod komputer od poduszek i jego uszkodzenie lub brak,lub przerwanie któregoś z przewodów było by wykryte przez komputer,moje auto było uderzone centralnie w przód i tylko wywaliło pasy w które dałem oporniki i poduszki przednie w które też wpiełem oporniki
    Moderated By T5:

    Pogratulować głupoty
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    ,komputer pokazuje jeden błąd,zabrakło mi czasu a by sprawdzić tylne pasy,w nowych renaulach czujnik jest w komputerze od poduszek i w nissanie też tak jest,może w piątek coś pogrzebie to się odezwę,będę jeszcze dzwonił do elektryka który robi takie nowsze sterowniki i zobaczymy co powie jak mu prześlę mapę z mojego,może być ze jest źle zresetowany bo kolega taki sterownik robił pierwszy raz
  • #29
    roofio1
    Level 10  
    T5 wrote:
    http://lmgtfy.com/?q=B1177+nissan


    I zaznaczamy grafilę :D


    ten błąd dotyczy pirotechnicznych napinaczy pasow, czyli jest wystrzelony ladunek i sprzączka cofnieta w dół.

    Dodano po 5 [minuty]:

    moze to kogos zainteresuje :)
  • #30
    Bartlomiej1982
    Level 7  
    W tym aucie sprzaczka od pasa jest przykrecona do fotela bez żadnego napinacza,sprawdzone