Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szybkie, dynamiczne auto 13-15 tys VW..Honda, Toyota..

MuniekRTS 06 Maj 2015 19:31 9180 16
  • #1 06 Maj 2015 19:31
    MuniekRTS
    Poziom 2  

    Witajcie!
    Tak jak w temacie poszukuje szybkie dość dynamiczne auto, może być z lekkim sportowym charakterem do okolic 15 tys czyli pewnie lata 2000-2002, oczywiście nie musi to być zaraz Golf R32 czy Honda Type R, ale żeby miał te 9 sek do setki, dobrą dynamikę, żeby nie trzeba było kręcić do 4-5 tys obrotów by w ogóle jechał i żeby przy 120-130 km/h nie trząsł się cały bo vmax 160 np..
    Zastanawiam się nad grupą VW ewentualnie japońskie Honda/Toyota.
    Co myślicie? w VW występują silniki 1,8T lub 1,9 tdi te mocniejsze, w Hondzie (Civic VI) np 1,7 vtec czy coś takiego, BMW raczej nie tzn mogło by być ale boje się że mocna jednostka + tego typu auto puści mnie z torbami jeśli chodzi o serwis takiego pojazdu.
    Generalnie chodzi o to żeby fajnie auto jechało, żeby nie było zawalidrogą, bo dziś byle hatchback i ma te 120 KM i min 10 sek do setki, bo potem jest tak że się trzęsie portkami wyprzedzając zespół maszyn rolniczych na drogach krajowych.

    Czyli jeszcze raz reasumując auto ma być szybkie, dynamiczne:
    - min 130-150 KM (okolice 8.5-9 sek do setki) + dobra elastyczność
    - obojętnie benzyna/turbo-benzyna/diesel
    - palić nie musi mało bo cudów nie ma, poza tym zawsze można pomyśleć np. o gazie
    - no lata produkcji pewnie jedynie 2000-2002
    - marka nieistotna chociaż skłaniałbym się ku VW lub Toyota/Honda
    - budżet 13-15 tys złotych

    Pozdrawiam!

    0 16
  • #3 06 Maj 2015 22:03
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Saab czy to 95 czy 93 z silnikiem 2.0T lub 2.3T.

    1
  • #4 06 Maj 2015 23:47
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Moje typy, kolejność przypadkowa : galant 2,5 V6( bardzo dobre silnki, uwaga na tylne nadkola), 406 3,0 V6(dobre silniki dobre blachy), saab 9-5 jw.( bardzo trwałe jednostki turbo i mocne blachy), mondeo (ST? trudno będzie) 2,5 lub 3,0 ( słabe blachy , dobry silnik 2,5, 3,0 bardzo dobry, ale trudno bedzie w tym budzecie),
    kappa 2,0 T- 3,0 V6, (dobre silniki turbo i V6 alfy, mocne blachy, wysoki komfort), Alfa 166 3,0 lub (biały kruk 3,2- małe szanse).
    laguna II ( tak laguna z silnikiem 2,0 T -lepszy niz 1,8 T od VW, lub 3,0 V6 ten sam co 406- dobra sprawdzona jednostka ) nissan altima 2,5 V6, rover 75/ MG ZT (ZT-T) 2,5 177/190KM.
    Zauważ, że wszystkie podane przeze mnie auta sa klasy średniej , sredniej wyższej, nieco nietypowe i dzięki temu da sie kupic coś w rozsadnym stanie za 12tys + konieczne wydatki 1,5-2,5tys na ogarniecie auta, bo to nie jest juz klasa cenowa seicento 0,9... Podane jednostki napędowe sa stosunkowo oszczedne i wiekszość ( realnie szystkie) nadaje się do LPG.Koszt rozrzadu z reguły sa wyzsze niz popularny 1,8 R4, ale sam tego chciałeś. :D
    Celowo nie podałem żadnego beemwu, ałdi, hondy, czy vw, bo w tym budzecie kupisz zadbany '98 w klasie kompakt, albo złoma do remontu 2001-2.

    1
  • #5 07 Maj 2015 10:23
    andrzej20001
    Poziom 43  

    A3 1.8T. plus- mocny pancerny silnik,full części do modów , dużo faq co i jak. Minus -są ich setki na drogach.

    Jak znajdziesz niezgnitego pod spodem Escorta pomyśl jak masz zacięcie do pracy nad zrobieniem sobie auta. Blok od Galaxy 2.3 plus głowica od rs2000 i masz 200km w silnika NA. Wymiata......:) Ja jeszcze miałem uturbionego :) przy 140 na V zrywał przyczepność. Ot taka młodzieńcza głupizna. Tylko to potem jest raczej niesprzedajne.

    Polecam budżetowe A3.

    0
  • #6 07 Maj 2015 11:35
    fiend_
    Poziom 43  

    E46 325i, masz poniżej 8 sekund do setki, tylny napęd i świetne prowadzenie.
    Na ogłoszeniach widywałem Audi S3 ze 220 konnym 1.8T, ale stan ciężko ocenić, widziałem 2 sztuki za ok. 15 tys. ok 2000 roku. Ale to trochę droższe w utrzymaniu auto od wszystkich tutaj, i cena podejrzanie niska.
    Zwykłe A3 moim zdaniem nudne jak flaki z olejem (jak Passat B5).
    Największą frajdę sprawi ci BMW, ale będzie nieco droższe od VW/Toyota w utrzymaniu.

    1
  • #7 07 Maj 2015 13:44
    MuniekRTS
    Poziom 2  

    Dziękuje za propozycje może zacznę od końca..
    Właśnie dlatego tak od razu wystartowałem z VW czy japońskimi, bo jest ich pełno.
    Np A3 1,8T jest w moim województwie sporo, tak samo Golf MK4, pełno części, każdy je zna itd..
    BMW niezłe E46 325i na prawdę leci super, tylko po pierwsze ta brzydka tendencja spoleczna że w BMW siedzą głupki + to że to wielka krowa i jak znam życie byle A3 1,8T po programie na 200 KM odjeżdza, to już kosmetyczne sprawy bo ja ścigac się raczej nie zamierzam ale no Audi będzie lżejsze.

    Ale tak jak mówie VAG-i czy japońce mnie pociągają bo można obejrzeć 20 egzemplarzy i nie jeździć od Gdańska do Zakopanego.

    Ale..
    propozycje Andrzeja Łukaszewicza czy Alfreda_92 też są extra..Saab 9-3 np..Peugot 406 3,0 V6, już nie mówiąć o Alfie 166 3,0 tylko jaki jest problem..tych aut jest niewiele 5 na krzyż wystawione do kupienia.

    Inna sprawa w jakim stanie jest taki Peugot 406 3,0 V6 czy nie jest kompletny do remontu czy nie leci olej wszystkimi szczelinami, czy w ogóle jeszcze ma coś z tej mocy.


    ok no ale coś wiem przejrzę auta..
    a co np sądzicie o Hondzie Civic? VII 2,0i? 160KM? Tylko nie wiem czy coś kupie za tą cenę bo one chyba wychodziły w 2003 to i cena wyższa.
    Albo Accord 2,2L 212 KM np z 2000 roku...

    1
  • #8 07 Maj 2015 13:58
    Alfred_92
    Poziom 32  

    MuniekRTS napisał:
    Inna sprawa w jakim stanie jest taki Peugot 406 3,0 V6 czy nie jest kompletny do remontu czy nie leci olej wszystkimi szczelinami, czy w ogóle jeszcze ma coś z tej mocy.

    Takie przypadki zazwyczaj widuję w autach typu Audi czy VW, no bo przecież zazwyczaj właściciele tych aut uważają że ich auta się nie psują a że się z niego leje to widocznie musi.

    0
  • #9 07 Maj 2015 14:04
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    MuniekRTS napisał:
    Inna sprawa w jakim stanie jest taki Peugot 406 3,0 V6 czy nie jest kompletny do remontu czy nie leci olej wszystkimi szczelinami, czy w ogóle jeszcze ma coś z tej mocy.

    Twoje obawy dotycza wszystkich aut, i na 100% bardziej obawiaj sie zajeżdżonych VW, BMW audi . Szybciej znajde Ci zadbamna lagune 2,0T niż golfa 1,8T. Laguna pomimo , ze jest wieksza i wiekszy motor spali mniej przy tych samych osiagach.
    Porównaj realnie co kupisz za te same pieniadze A3 z 1,8 T, czy 2-3 lata młodsze auto typu 406, 166 z silnikiem, których młodociani pustogłowi "fani" motoryzacji omijaja z daleka, bo to na pewno sie psuje. Akurat auta które Ci podałem maja w wiekszości lepsze obiektywne oceny niz golf i "chodza" w wyzszej klasie, czyli lepsze wyciszenie, komfort, bezpieczeństwo bierne itd.
    Przejedź sie jakimkolwiek autem z mojej listy, to do golfa wiecej nie wsiadziesz.
    Na tym kończee "produkowanie" sie i tak kupisz BMW, audi lub golfa, i oczekujesz potwierdzenia, ze to dobry wybór, bo wszyscy tak myślą. Szkoda czasu...

    0
  • #10 07 Maj 2015 14:32
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Kup coś co będziesz w stanie ogarąć finansowo w utrzymaniu i naprawach/serwisie. . To są już 15 letnie żelaza.

    0
  • #13 07 Maj 2015 20:29
    MuniekRTS
    Poziom 2  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Szybciej znajde Ci zadbamna lagune 2,0T niż golfa 1,8T. Laguna pomimo , ze jest wieksza i wiekszy motor spali mniej przy tych samych osiagach.


    Czy aby na pewno? może zadbana Laguna ok...tylko pytanie czy w ogóle gdzieś w okolice mojej a nie 500 KM od miejsca zamieszkania, a osiągi to niestety się nie zgodze, spalanie będzie podobne wg mnie i Laguna 10 sek do setki Golf - 8,5, a Audi wg producenta nawet 8,2 różnica olbrzymia prawie 2 sek - typu Laguna 75km/h a Audi pewnie pod 120 będzie podchodzić.

    Poza tym ważne są części..czy znajdę byle turbinę, skrzynie albo jakieś elementy zawieszenia do takiej Laguny albo 406?
    Problem jest taki że to ja wejdę w to co wybiorę, będę tym jeździł i serwisował niekoniecznie ktoś z forum i potem ja sam stanę przed problemem poszukiwania części lub ludzi do ogarnięcia auta bo zbyt skomplikowany silnik, mało powszechny.

    Z Laguną sobie póki co daje spokój, Alfa 166 niezła ale 18-20 tys trzeba mieć, przynajmniej w Polsce po tyle chodzą dobre egzemplarze.
    Peugot 406 ok..ale czy za 8 tys takie auto to będzie dobry egzemplarz? 3,0 V6?
    Znalazłem taką ofertę.

    andrzej20001 napisał:

    Kup coś co będziesz w stanie ogarąć finansowo w utrzymaniu i naprawach/serwisie. . To są już 15 letnie żelaza.


    Właśnie i dlatego myślałem o niemcach i japońcach bo jest ich pełno, części raczej nie brakuje i mechanicy ogarniają temat, może się myle ale przy rzadkich wersjach mniej popularnych aut przeważnie są kłopoty coś padnie i mechanicy się poddają a to są już stare auta i zawsze coś może się zepsuć.

    Jest jeszcze inny problem np kupie Lagunę nie spodoba się to traget i elektorat jest taki że tak z ulicy nikt nie przyleci kupić i będe sprzedawał rok z tego co wiem VW czy japońskie idą z dnia na dzień, wiec mam możliwość pokombinować i kupić odpowiedni.
    Trochę mnie tez to BMW E46 325i podrajcowało.
    Zastanawiam się tylko ile osób jechało lub zna te auta czy silniki w nich a ile osób poleca bo coś tam..a nigdy nie miało żadnej styczności z tymi autami.
    Bo trudno coś polecać patrząc jaki sąsiad ma samochód.
    Mnie by bardziej zależało na opiniach właścicieli byłych/obecnych takich czy innych aut.

    0
  • #14 07 Maj 2015 20:43
    dabu
    Poziom 31  

    Osobiście jeździłem laguną grand tour 3.0 w automacie. Auto ma odejście niezłe, blachy nie gniją praktycznie wcale. Części tanie w zasadzie, a przede wszystkim wygodna.

    0
  • #15 07 Maj 2015 22:01
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    MuniekRTS napisał:
    spalanie będzie podobne wg mnie i Laguna 10 sek do setki Golf - 8,5, a Audi wg producenta nawet 8,2 różnica olbrzymia prawie 2 sek - typu Laguna 75km/h a Audi pewnie pod 120 będzie podchodzić.

    Laguna z silnikiem 2,0T 170km ma przyspieszenie 8,4s do "setki" katalogowo. Porównaj masy aut to da Ci do myslenia ktory silnik lepiej sie zbiera, zwłaszcza przy podobnym spalaniu.
    MuniekRTS napisał:
    Jest jeszcze inny problem np kupie Lagunę nie spodoba się to traget i elektorat jest taki że tak z ulicy nikt nie przyleci kupić i będe sprzedawał rok z tego co wiem VW czy japońskie idą z dnia na dzień, wiec mam możliwość pokombinować i kupić odpowiedni.

    Ja Ci podaje dobre auta za przecietne pieniadze, a Ty i tak kupisz auto uchodzace za dobre za wygórowana cenę miedzy innymi z efektu owczego pedu i braku odwagi do samodzielnych wyborów.
    Miałem auto made in Australia , jedyne w powiecie, i wiesz co ? Było to najmniej awaryjne auto i bardzo tanie w naprawach. Sprzedałem go bez problemu po 4 latach 1500 zł taniej niz kupiłem.
    Zawsze szukam dobrych "wynalazków" i jestem zadowolony konsekwentnie omijajac obiekty zachwytów 90% zgermanizowanej motoryzacyjne ludnosci.

    0
  • #16 07 Maj 2015 22:26
    fiend_
    Poziom 43  

    MuniekRTS napisał:

    Zastanawiam się tylko ile osób jechało lub zna te auta czy silniki w nich a ile osób poleca bo coś tam..a nigdy nie miało żadnej styczności z tymi autami.
    Bo trudno coś polecać patrząc jaki sąsiad ma samochód.
    Mnie by bardziej zależało na opiniach właścicieli byłych/obecnych takich czy innych aut.

    Nie wiem, czy mówisz o E46, ale tak czy siak.
    Ten silnik był już w BMW w 1992 roku. Wtryski EFI, 6 cylindrów wzdłużnie i 24 zawory. Kumpel ma 525i z 1993 roku i auto jest naprawdę szybkie. A E34 to auto większe i cięższe niż E46. Może to kwestia praktyki, ale moje Bravo HGT robiące 100km/h w 8 sekund wydawało się zauważalnie wolniejsze, mimo iż BMW oficjalnie pisze o ponad 8 sekundach dla 525i e34 do setki.
    W E46 benzynie drogie będzie głównie zawieszenie, ale nigdy całe na raz się nie wysypie, chyba że po polu będziesz jeździł.
    Nawet na ogłoszeniach zdarzają się bety z tym silnikiem po 400-500 tys. km i to w cenach wyższych od "laleczek" po 160k km ;)
    Montowany był w serii 3 i 5 i jest to naprawdę dobry kawał niemieckiej inżynierii.
    Kumpel miał E46 w dieselu, ale że pałował ostro, to szybko rozrząd poszedł. R6 mają łańcuch rozrządu. Nie mają turbo. Są 24 zawory, ale 1.8T też ma 20V no i sama sprężarka też w końcu się cenzura.
    Audi może będzie szybsze po modach, ale raz, że to kwestia wyłożenia kilku tysięcy, a dwa że napęd przód i nigdy tak jak e46 się prowadzić nie będzie.
    Na autocentrum masz opinie kierowców, warto poczytać.



    Moderowany przez T5:

    Regulamin
    3.1.5-3.1.7 Zabronione jest rozpowszechnianie treści o charakterze pornograficznym lub sprzecznych z zasadami współżycia społecznego lub o obraźliwym charakterze, bądź naruszających obowiązujące standardy etyczne.

    0
  • #17 11 Maj 2015 18:02
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Przyznaję nie czytałem postów wyżej ale jeżeli jeszcze nie kupiłeś to Twoje
    kryteria spełni Mazda 3 2.0l.

    0