Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TP-Link MR3220 v2 + E3372 nie łączy z internetem.

DragonSpirit 07 May 2015 16:31 3183 21
  • #1
    DragonSpirit
    Level 13  
    Witam.

    Od rana mam wielki problem z połączeniem routera.
    Do tej pory wszystko działało normalnie.
    Podłączam modem Huawei E3372 do routera MR3220
    i proszę. Miga niebieska dioda do połączenia LTE ale za nic nie chce się połączyć.
    Resetuje router... włączam i wyłączam. Przywracam ustawienia fabryczne i nic nie pomaga. Ciągle dioda tylko miga i nie chce się zaświecić. Nie mam pojęcia dlaczego.
    Przy okazji jeszcze przed chwilą wgrałem gargoyle do routera i to też nie pomogło.

    PS: Gargoyle nie wgrałem dlatego że myślałem że po wgraniu tego oprogramowania wszystko będzie działać jak wcześniej tylko z innej przyczyny.

    Rano jeszcze po paru resetach modemu łapało to połączenie. Czasami potrzebował nawet 5-10 minut żeby się połączyć.
    Nawet nie mam pojęcia o co tu może chodzić.
  • #2
    hermes-80
    Level 43  
    Porty USB w tym routerze mają słabą wydajność prądową - należny ten modem podpiąć przez aktywny HUB USB.
  • #3
    DragonSpirit
    Level 13  
    W takim razie dlaczego do tej pory wszystko działało dobrze?
  • #4
    hermes-80
    Level 43  
    Może poziom sygnału z nadajnika LTE spad.
    Może zasilacz routera pada.
    itd
  • #5
    DragonSpirit
    Level 13  
    W takim razie dzięki. :)
  • #6
    hermes-80
    Level 43  
    Oczywiście to jeden z możliwych powodów problemów lecz nie jedyny.
  • #7
    DragonSpirit
    Level 13  
    A są inne które można naprawić na miejscu?
  • #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @DragonSpirit
    A modem pod komputerem działa prawidłowo - loguje się do sieci, nawiązuje połączenie?.
  • #9
    DragonSpirit
    Level 13  
    Pod komputerem działa znakomicie i bez problemów. Pod laptopem także nie ma żadnych problemów. Tylko dzisiaj od rana na routerze coś odwala
  • #10
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    DragonSpirit wrote:
    Tylko dzisiaj od rana na routerze coś odwala

    Zobacz, czy jest nowsze oprogramowanie do routera - jeśli jest, to wgraj.

    I warto rozważyć propozycję Kolegi @hermes-80 :
    hermes-80 wrote:
    Porty USB w tym routerze mają słabą wydajność prądową - należny ten modem podpiąć przez aktywny HUB USB
  • #11
    DragonSpirit
    Level 13  
    Zainstalowane jest najnowsze oprogramowanie gargoyle.
  • #12
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Producent zaleca stosowanie aktywnego hub-a USB.
  • #13
    DragonSpirit
    Level 13  
    Niestety. Kupiłem aktywnego huba USB i po podłączeniu do komputera przez kabel usb i dodaniu zasilacza wszystko łączy bez problemu. Router nie łapie połączenia chociaż niebieska dioda miga. Bez znaczenia czy to LTE czy 3G. Może to wina tego gargoyle co wgrałęm? Jak włączam modem to miga kontrolka od konfiguracji i potem już nic nie czyta.
    Da się przemianować gargoyle na normalny soft MR3220 v2? Jak?
    Jakiś sprawdzony link?
  • #14
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    DragonSpirit wrote:
    Kupiłem aktywnego huba USB i po podłączeniu do komputera przez kabel usb i dodaniu zasilacza wszystko łączy bez problemu

    A po co podłączasz huba do komputera...?.

    Czy Ty aby czytasz uważnie, o czym tutaj piszemy?.

    Przeczytaj cały wątek jeszcze raz - pomyśl, a potem dojdziesz, gdzie popełniasz błąd - zwłaszcza, że co najmniej dwie osoby Ci napisały, co, jak z czym, do czego podłączyć.
  • #15
    DragonSpirit
    Level 13  
    Chodzi mi o to że po podłączeniu czy to przez hub czy to bezpośrednio modemu do komputera wszystko działa ok. Teraz zainstalowałem polecaną przez kolegę wersję gargoyle po polsku i wszystło ładnie chodzi. modem podłączam do huba i od huba kablem do routera. Teraz w końcu router wykrywa modem i kabel ethernet. W zakładce o wykrytych modemach jest "E3372" status? "Rozłączono" I ciągle miga niebieska kontrolka że internet LTE jest a tak naprawde za nic nie chce się połączyć. Nie mam pojęcia o co tutaj chodzi. Może coś nie tak z konfiguracją?

    PS: 3G też sprawdzałem na hubie i tak samo nie łapie.
    Zasięg prezentowany przez gargoyle " 45% " . Mojego kolegi " 43-45 % " .
  • #17
    DragonSpirit
    Level 13  
    Wszystko zrobione. Już było dobrze. Niestety przestał się łaczyć z kompterem przez kabel, a przez wifi nie łapie adresów IP ani nic nie łączy...
  • #18
    jdanecki
    Level 23  
    Żadnym urządzeniem nie możesz połączyć się z routerem? Czy on na pewno jeszcze działa?
  • #19
    DragonSpirit
    Level 13  
    Już wszystko działa. Nie będę rozłączał ani się bawił bo znowu będzie odawalać. Wszystko w 100% sprawne.
  • #20
    ssnake
    Level 9  
    Hej,

    odgrzebię temat bo mam podobny problem z tym modelem, pod komputerem działa OK a w routerze (MR3220 V2) nie, do tego dostaję dziwne dane w konfiguracji 3G (załącznik) - nie rozpoznaje modelu (E3372) i IP bramy jakieś dziwne....

    Jest w stanie ktoś mi pomóc z tym problemem?
  • #21
    matek451
    Level 43  
    Masz modem w wersji HiLink więc te dane IP oraz bramy i DNS normalne i prawidłowe. Jaki masz FW na MR-3220v2 ? Wybrałeś kiepskie rozwiązanie, ten router wymaga aktywnego Huba do zasilania modemu ale właściwie nie nadaje się do obsługi modemów LTE. Router identyfikuje modem, rozumiem, że nie łączysz się z siecią? Sprawdź to ale połącz się z modemem HiLink a nie z routerem. Wpisz 192.168.8.1 i zobacz jaki jest status połączenia na modemie ( modem w routerze MR-3420v2).
  • #22
    ssnake
    Level 9  
    faktycznie, masz rację, modem był domyślnie rozłączony, teraz wszystko działa (aktualnie bez aktywnego HUBa), dziękuje za pomoc.

    jeśli jeszcze mógłbyś wyjaśnić dlaczego akurat ten router nie jest dobrym rozwiązaniem dla tego modemu (LTE) i ewentualnie jaki polecasz w zamian.

    Pozdrawiam
    Krzysiek