Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migające światło jak z horroru

walesa88 07 Maj 2015 18:10 897 14
  • #1 07 Maj 2015 18:10
    walesa88
    Poziom 5  

Witam, potrzebuję uzyskać efekt migającego nieregularnie światła, żeby wyglądało jak z horroru. Tzn zapala się i gaśnie.
    Nadmieniam, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi i elektrykę, bądz elektronikę więc od razu proszę o wyrozumiałość.
    Proszę o pomoc jak w najprostrzy sposób uzyskać taki efekt?

0 14
  • #2 07 Maj 2015 18:20
    Kuniarz
    Moderator Projektowanie

Efekty, które mają wyglądać naturalnie, z reguły są skomplikowane w budowie :)
    Generalnie najprościej zrobić to na mikrokontrolerze - losowy czas włączenia, losowy czas trwania i już masz migające światło jakby z dyndającej uszkodzonej lampy...
    Skoro jesteś laikiem, to zaprzyjaźnij się z Arduino.

0
  • #4 07 Maj 2015 18:23
    walesa88
    Poziom 5  

Ok :) Czyli co mam kupić i jak to zrobić :)

0
  • #6 07 Maj 2015 18:26
    walesa88
    Poziom 5  

alikatek napisał:
    Zeby migało regularnie to będzie łatwo zrobić, ale nieregularnie to już ciężej.
    Jakie odstępy czasowe między mignięciami cię interesują? Masz jakąś elektronikę do dyspozycji? lutownice?

Co do odstępów właśnie najlepiej losowe.
    Lutownice mam, elektroniki żadnej, tzn kupiłem starter. :D Pan w sklepie mi powiedział, że jak wepnę szeregowo to mogę uzyskać pożądany efekt.

0
  • #8 07 Maj 2015 18:46
    walesa88
    Poziom 5  

Z góry przepraszam za głupie pytanie ale nigdy nic poza zmianą żarówki nie robiłem:) ale co to znaczy wpiąć żarówkę i starter szeregowo, tylko w takiej wersji dla debila:) tzn
    1) wyłączam korki :)
    2) otwieram żyrandol i tam mam 3 kable : niebieski, brązowy i czarny i one przez jakąś kostkę są połączone z 3 kablami od żyrandola.
    3) gdzie mam to wpiąć i w który kabel :)

Dodano po 8 [minuty]:

Wszytko jedno który? :)