Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 1,6 122KM - NIe pracuje jeden cylinder. Swieca, cewka, sprawdzone.

07 Maj 2015 20:08 5178 17
  • Poziom 10  
    Witam,
    problem jak w tytule. Objaw znany, brak mocy i drganie silnika. Włącza się Check Engine i wentylator chłodnicy.
    Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszytko wraca do normy do.... kolejnego zatrzymania i postoju na wolnych obrotach.
    Sytuacja powtarza się. Ponownie włącza się Check Engine, silnik zaczyna trząść i traci moc.

    Do tej pory wymieniono świece, sprawdzono cewki, czujnik wałka wydechu i przekładano wtryskiwacze.
    Problem nie występuje zawsze. Mogę zrobić 500km z prędkością 100km/h czy 150km/h i jest OK. Usterka pojawia się gdy auto pracuje na niskich obrotach.

    Ani mój sprawdzony mechanik, ani ASO nie mają pomysłu:-(.

    Czy ktoś z Was miał może podobny przypadek?
  • Poziom 30  
    Skad pomysl ze nie pracuje na jeden cylinder?
  • Poziom 10  
    Zarówno u mojego mechanika jak i w ASO był podłączony pod komputer i jest wynik.
    Do tego gdy włącza się Check Engine wświetla się komunikat "Antipollution fault" co oznacza, że czujnik spalin wykrył nieprawidłowy skład. Powodem tego może/jest być właśnie fakt, że nie całe paliwo jest spalane i dostaje się do katalizatora.
    Kolejny powód to drganie silnika i nierówna praca , sugerujące, że jeden ( mam nadzieję ) z tłoków nie jest napędzany i jest tylko obciążeniem dla całego wału co go "rozrównoważa".

    Ale to tylko moje domysły ale jestem amatorem w temacie samochodów.
  • Poziom 30  
    A nie masz tam czasami zmiennej fazy rozrządu? Robiłeś podgląd parametrów podczas tego zjawiska? Bo nie wydaje mi się że to jest brak jednego cylindra
  • Poziom 10  
    Mam.
    To jest ten silnik robiony przy współpracy z BMW. Nie oglądałem żadnych parametrów ponieważ ja się nie znam na tym i oddaję auto do mechaników.
    Widziałem dziś wydruk z komputera, ale nie wiem czy były tam parametry dotyczące czegokolwiek co dotyczy zmiennych faz rozrządu i czy pod tym kątem auto było sprawdzane.

    Co w takim razie powinno być sprawdzone według Ciebie? Czy to coś "widać" na komputerze?
    Czy to jest związane z paskiem/łancuchem rozrządu?
  • Poziom 30  
    Znając kod silnika można więcej powiedzieć o jego konstrukcji. W tym przypadku jest to 6,7,8 pozycja nr vin. Wydaje mi się ze jest tam zmienna faza i po podłączeniu do komputera, szczególnie w aso gdzie mają lexie powinni widzieć parametry i poznać przyczynę. Czasami zdarza się też uszkodzony sterownik, ale na ta chwile bym o tym nie myślał.
  • Poziom 10  
    O ile dobrze pamietam to w wyniku badania na komputerzebyla informacja " brak zaplonu na dwoch cylindrach" , albo iskry nie pamietam. Tylko nie wiem czy dwoch jednoczesnie czy nie.
    W dalszych krokach postepowania jest informacja o sprawdzeniu sterownika, ale wczesniej zawory i sprezanie.
    Slabo, poniewaz roboczogodzina w ASO nie jest tania:-(
  • Poziom 30  
    Jeśli brak zapłonu na dwóch cylindrach i występuje to sporadycznie to może być uszkodzony sterownik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Byłem u rekomendowanego elektronika. Podobno błąd jaki wskazuje komputer to P0303.
    Wskazuje na brak zapłonu na cylindrze nr3, po francusku podobno liczy się inaczej czyli nr 2.
    Podobno zawory się podnoszą tak jak trzeba, sygnał do świec jest podawany.
    Podejrzenie, świeca zalewana jest olejem. ??????
    Podobno widać, że jest brudna. To podobno powoduje brak zapłonu w tym cylindrze. Ale dlaczego w takim razie wystarczy wyłączyć silnik i ponownie włączyć i jest OK?
    Czy w takiej sytuacji przerywane jest podawanie iskry w statusie serwisowym na ten cylinder? Wydaje mi się, że po jakimś czasie cylinder ponownie by się włączył.

    Nie ma pojęcia a co gorsze każdy mechanik również.
    Jutro jadę na sprawdzenie ciśnienia w cylindrze i szczelności zaworów i pierścieni. Tylko czy taka nieszczelność faktycznie gasiła by zapłon na cylindrze przy małych obrotach?

    Nikt nie ma pomysłu:-( już mi mówią o wymianie silnika. Aż tak mógł się zepsuć? 150 tys przebiegu, przeglądy zgodnie z książką, cały czas na oleju syntetycznym i raczej dobre stacje benzynowe. Mam go od początku i nigdy nie było żadnej wtopy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Podobno jest zaolejona a wtryskiwacze również podobno były przekładane i usterka się nie przenosiła.
    Jutro aa być sprawdzane, czy faktycznie jest nieszczelność i czy od strony pierścieni czy od strony zaworów.
  • Poziom 10  
    Pojawiło się nowe podejrzenie. Valvetronic lub zatkane kanały olejowe sterujące zaworami.
    Czy opisane przeze mnie objawy mogą sugerować, że to ten problem?
    Z kolejnych obserwacji wynika, że problem raczej nie pojawia się na zimnym silniku.
  • Poziom 30  
    szymon198312 napisał:
    Znając kod silnika można więcej powiedzieć o jego konstrukcji. W tym przypadku jest to 6,7,8 pozycja nr vin. Wydaje mi się ze jest tam zmienna faza i po podłączeniu do komputera, szczególnie w aso gdzie mają lexie powinni widzieć parametry i poznać przyczynę. Czasami zdarza się też uszkodzony sterownik, ale na ta chwile bym o tym nie myślał.
  • Poziom 10  
    Racja.
    5FW to cyfry 6,7,8 z numeru vin.

    Z informacji od mechaników są tam zmienne fazy rozrządu.
  • Poziom 10  
    Valvetronic też jest.
  • Poziom 10  
    Niestety ja nie naprawilem swojego auta i zostalo sprzedane.
    Oczywiscie stracilem na tym kupe kasy ale coz. Mam nauczke trzymac sie daleko od niemieckiego badziewia zwlaszcza BMW.

    Ten Citroen to moj trzeci francuski samochod. Z zadnym z nich nie bylo problemow z elementami francuskimi. Zawieszenie, silnik w Renault, blachy, plasitiki nigdy nic. Clio z 98 roku sprzedalem gdy mialo 16 lat i przebieg 250 tys. caly czas palilo z pierwszego, nie bralo oleju i nigdy mnie nie zawiodlo.
    Ten C4 tez byl OK. MIal przejechane 150 tys bez zdanyhch klopotow az do ....... padu niemieckiego silnika.
    Wiem, ze ludzie maja takie same probemy w Mini czy BMKach jedynkach i w Peugotach. Ten silnik potwierdza to co slychac teraz o BMW, Porazka i trzymac sie z daleka od niemieckiej motoryzacji.
    Niemieckie samochody zyja ciagle dzieki famie z przed 30 lat. Tak wtedy mozna bylo mowic, ze niemiecki samochod jest Ok, kiedy mielismy do porwnania, Poloneza i Fiata 125. Teraz nie wyrozniaja sie niczmym oprocz wiekszej awaryjnosci. W testach najczesciej robionych przez niemieckie firmy wyniki aut produkcji niemieckiej sa ciagle super, no ale kto rbedzie pisal zle o swoich samochodach.
    Passaty tez mialy byc super. wsyscy wiedza jak sie skonczylo.

    Moja rada. Uciekaj jak najdalej od tego silnika. Sa dwa wyjascia. Sprawdz jeszcze rozrzad, ale jezeli jest dobry to znaczy, ze bedziesz miaj jazde jak ja, ktora i tak skonczyla sie sprzedaza auta.
    Co gorsze amatorzy z ASO Citroena i BMW tez nie daja sobie z tym rady. Potwierdza sie teoria, ze sprzedaz auta przez firme to dopiero pierwsza czesc zarobku.