Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

atMega8 DIL zamiast DIP...

trzg 07 May 2015 23:58 798 11
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    trzg
    Level 9  
    Witam koledzy, wczoraj na szybko zaprojektowałem w Eagle'u płytkę PCB, przeniosłem schemat termotransferem, wytrawiłem, wszystko byłoby okej... gdyby nie jeden problem. Moja atmega8, w obudowie DIP28 nie pasuje do płytki. Po prostu nóżki się nie nakładają na siebie. Sprawdziłem schemat w eaglu i dowiedziałem się, że on mi dał obudowę DIL28... Z tego co wiem, atmegi w obudowie DIL28 nie są produkowane. Dlatego pytam Was, koledzy, co zrobić? Nie mogę ponownie płytki wytrawiać, macie może jakieś patenty co może pomóc? Z góry dzięki

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przepraszam, mój błąd. DIP i DIL to przecież to samo... Problem jest tylko taki, że atmega i jej podstawka nie pasuje, a wszystkie inne elementy pasują.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    SERVICE-AV
    Level 39  
    Pokaż jak to wygląda w rzeczywistości - foto więcej wyjaśni niż Twój mail o nienakładających się nóżkach ;) To są wyprowadzenia/piny/ i pady .
  • Altium Designer Computer Controls
  • #4
    abart64
    Level 32  
    Rozjechało sie przy termotransferze.Zrób jeszcze jeden wydruk z eagla,przyłóż podstawkę i zobaczysz czy nóżki pasują.
    nie widać na tej fotce jaka jest róznica na szerokość i druga strona nóżek.
    Najprościej to nową płytkę zrobić a tę ratować to ja widzę tylko tak że wywiercić prawidłowo pasujące do podstawki otwory ,odciąć końce ścieżek i dociągać cienkim drucikiem od nóżek do ścieżek,a tam gdzie sie pokrywają nieprawidłowo to wyskrobać ściezki.Kombinacja staszna ale chyba jedyna metoda na uratowanie.
  • #5
    markoz7874
    Level 31  
    Pokaż proszę projekt z Eagla.
  • #6
    SERVICE-AV
    Level 39  
    Nie ma co rozpaczać , przecież te wyprowadzenia się dognie . Wierć otwory w padach jak są , po przyłożeniu układu będziesz manewrował tak pinami aby wskoczyły i się zagłębiły wystając 1mm by móc polutować.Wpierw 1 rząd i później kolejny . Trochę precyzyjnej pracy ale uratujesz to PCB :)
  • #7
    perch
    Level 27  
    Doginanie pinów to nie najlepszy pomysł. Przesunięcie jest za duże na takie manewry. Poza tym dla procesora przydałaby się podstawka.

    Wydruk był źle wyskalowany na etapie Eagla lub w opcjach drukarki.
  • #8
    xamrex
    Level 28  
    Ja te które są najbardziej przesunięte odgiąłbym do góry i przewodem połączył z padem na płytce.. ;-)
  • #9
    SERVICE-AV
    Level 39  
    Dajmy autorowi się wykazać niech najpierw przygotuje druk do obsadzenia.
  • #12
    trzg
    Level 9  
    Niestety, była to zła kalibracja Eagle... Płytka chyba do śmieci... Dziękuję kolegom za pomoc!