Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bateria R20 1.5V - czym zastąpić?

Arkej 08 Maj 2015 02:35 5328 9
  • #1 08 Maj 2015 02:35
    Arkej
    Poziom 8  

    Dzień dobry,

    Mam w domu piecyk gazowy firmy Ariston. Zakupiony gdzieś 10 lat temu przez mojego dziadka, ogólnie sprawuje się dobrze poza uciążliwą baterią.

    Wymaga on baterii R20 1.5. Po wlozeniu nowej baterii alkalicznej piecyk zapala się bardzo szybko (1-2 sekundy). Niestety już po kilku dniach użytkowania napięcie baterii pod obciążeniem spada i na zapalenie się pieca trzeba czekać 5-20 sekund. Na próbę użyłem akumulatorka 1.2 i jest jeszcze gorzej.

    W związku z powyższym chciałbym czymś zastąpić R20. Mielibyście jakiś pomysł? Może jakiś układ 4 baterii, który trzymałby 1.5V?

    0 9
  • #2 08 Maj 2015 07:05
    danielk102
    Poziom 11  

    Cześć. Wg. mnie kilka baterii R20 połączonych równolegle spełnią Twoje oczekiwania bo dadzą dalej 1,5V ale ich pojemności się zsumują, i będzie dłużej trzymać. Jednak lepszym rozwiązaniem będzie kupno akumulatorków takich jak bateria R20 i je po rozładowaniu naładować, bo baterie R20 są drogie, a akumulatorki praktycznie zakupuje się raz plus ładowarka. Np. takie: Akumulatorki GP ReCyko+ HR20/D 5700mAh Ni-MH model 570DHCB-B, albo inne... Do tego koszyczek np. na 4 akumulatorki i tylko sprawdzić podłączenie w koszyczku żeby nie wyszło przypadkiem, że będzie 6V bo będą podłączone szeregowo... :) Pozdrawiam...

    0
  • #3 08 Maj 2015 07:11
    azibik
    Poziom 32  

    Możesz wykonać zasilacz 1,5V i po kłopocie.

    1
  • #4 08 Maj 2015 07:26
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    Arkej napisał:
    Niestety już po kilku dniach użytkowania napięcie baterii pod obciążeniem spada i na zapalenie się pieca trzeba czekać 5-20 sekund

    Wygląda na to, że zapalarka jest uszkodzona. Prawdopodobnie kondensator(y) na zasilaniu ma dużą upływność.

    2
  • #5 08 Maj 2015 09:39
    Zbigniew Rusek
    Poziom 34  

    Trzeba szukać przyczyny w piecyku. Może jakieś zwarcie i bateria się szybko rozładowuje. Ja mam piecyk Junkers WRDP 14-2B, zamontowany pod koniec lutego 2011 r. i do tej pory baterie nie były wymieniane. Są to takie baterie, jakie były dołączone do piecyka (oczywiście alkaliczne) marki GP (oczywiście wielkość R 20). W tym Junkersie są 2 baterie połączone równolegle. Piecyk jest codziennie eksploatowany (wielokrotnie w ciągu dnia następuje zapłon). Może być tak, że baterie GP są lepsze nawet do Duracell.
    P.S. Zrobiłem wczoraj eksperyment. Mianowicie wyjąłem z piecyka jedną baterię R 20 i została jedna (niezmieniana od początku eksploatacji) i spróbowałem odpalić piecyk. Odpalił na jednej baterii, mimo użytkowania od ponad 4 lat. Oczywiście po eksperymencie włożyłem też drugą.

    1
  • #6 08 Maj 2015 10:16
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    Też miałem kiedyś Junkersa na 2 baterie, ale pracował bezproblemowo po pół roku, a nieraz i więcej na 1 zwykłej baterii (nie GP i nie alkalicznej) Dlatego pisałem

    Wawrzyniec napisał:
    Wygląda na to, że zapalarka jest uszkodzona

    0
  • #7 08 Maj 2015 18:37
    kortyleski
    Poziom 41  

    To amperomierz w łapę i wszystkiego się można dowiedzieć...

    0
  • #8 10 Maj 2015 22:11
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    danielk102 napisał:
    Cześć. Wg. mnie .......Jednak lepszym rozwiązaniem będzie kupno akumulatorków takich jak bateria R20 i je po rozładowaniu naładować, bo baterie R20 są drogie, a akumulatorki praktycznie zakupuje się raz plus ładowarka. Np. takie: Akumulatorki GP ReCyko+ HR20/D 5700mAh Ni-MH model 570DHCB-B, albo inne... Do tego koszyczek np. na 4 akumulatorki i tylko sprawdzić podłączenie w koszyczku żeby nie wyszło przypadkiem, że będzie 6V bo będą podłączone szeregowo... :) Pozdrawiam...


    Podpisuj się ,,Kandydat na początkującego elektronika amatorka"
    Akumulatory- pojedyncze ogniwo w stanie naładowanym ma napięcie 1,2 V.
    Natomiast układ zapłonowy wymaga 1,5V. Tak więc tylko bateria lub zasilacz.

    pozdrawiam

    0
  • #9 10 Maj 2015 22:33
    Bazyl44
    Poziom 15  

    Ta dyskusja to załatwianie tematu trochę "do okoła". Coś jest nie tak w samym urzadzeniu. Sprawne WRP, naprawdę nie naprzykrza się z koniecznością częstej zmiany baterii. Często spotykam sytuacje, że użytkownicy na tyle rzadko to robią, że zapominają że tam są baterie i jak przychodzi do wymiany... nie wiedza jak.

    1
  • #10 10 Maj 2015 23:09
    Arkej
    Poziom 8  

    Dzięki za komentarze. W najbliższym czasie przyjrzę się układowi zapłonu, może zamówię jakiegoś specjalistę.

    0