Witam,
Mam problem z moim Espace 1.9DCI F9Q 115KM.
Auto, co najlepiej widać np na 3 biegu począwszy od obrotów poniżej tysiąca, rozpędza się tragicznie powoli, turbina nie dmucha. Podczas tego potrafi lekko poszarpywać (poszarpywanie zdarza się też podczas spokojnej jazdy na trasie ze stałą prędkością obrotową). Dopiero w okolicach 2000 obrotów jest wciśnięcie w siedzenie, ciemna chmurka z rury i samochód dalej jedzie jak należy.
Poza tym konsekwencją, tego, że coś jest nie tak, jest wysokie spalanie i w typowej trasie z prędkościami na poziomie 110km na godzinę wychodzi 7l/100km, natomiast w cyklu mieszanym, w miarę delikatnie około 8l/100km.
Diagnoza w CLIP nie zwróciła żadnych błędów.
Do tej pory wymieniłem przepływomierz i filtra paliwa. Przeczyszczony i sprawdzony został EGR, sprawdzony czujnik ciśnienia doładowania, wszelkie wężyki, rury, połączenia rur z IC, turbo i kolektorem dolotowym.
Kompresja jest właściwa, wtryski na teście przelewowym OK, turbina 2 lata temu zmieniona na nową, rozrząd miesiąc temu też (przed wymianą problem też występował).
Nie mam już koncepcji i uprzejmie proszę o diagnozę na podstawie 2 poniższych filmików. Może coś ważnego rzuci Wam się w oczy.
Parametry pracy silnika przy obrotach od 850 do 3000obr/min za pomocą programu CDIF:
Diagnoza miernikiem czujnika ciśnienia doładowania 850 do 3000obr/min:
Z góry dziękuję za chęć pomocy.
Mam problem z moim Espace 1.9DCI F9Q 115KM.
Auto, co najlepiej widać np na 3 biegu począwszy od obrotów poniżej tysiąca, rozpędza się tragicznie powoli, turbina nie dmucha. Podczas tego potrafi lekko poszarpywać (poszarpywanie zdarza się też podczas spokojnej jazdy na trasie ze stałą prędkością obrotową). Dopiero w okolicach 2000 obrotów jest wciśnięcie w siedzenie, ciemna chmurka z rury i samochód dalej jedzie jak należy.
Poza tym konsekwencją, tego, że coś jest nie tak, jest wysokie spalanie i w typowej trasie z prędkościami na poziomie 110km na godzinę wychodzi 7l/100km, natomiast w cyklu mieszanym, w miarę delikatnie około 8l/100km.
Diagnoza w CLIP nie zwróciła żadnych błędów.
Do tej pory wymieniłem przepływomierz i filtra paliwa. Przeczyszczony i sprawdzony został EGR, sprawdzony czujnik ciśnienia doładowania, wszelkie wężyki, rury, połączenia rur z IC, turbo i kolektorem dolotowym.
Kompresja jest właściwa, wtryski na teście przelewowym OK, turbina 2 lata temu zmieniona na nową, rozrząd miesiąc temu też (przed wymianą problem też występował).
Nie mam już koncepcji i uprzejmie proszę o diagnozę na podstawie 2 poniższych filmików. Może coś ważnego rzuci Wam się w oczy.
Parametry pracy silnika przy obrotach od 850 do 3000obr/min za pomocą programu CDIF:
Diagnoza miernikiem czujnika ciśnienia doładowania 850 do 3000obr/min:
Z góry dziękuję za chęć pomocy.