Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 2001 - VAG - błąd ECU - 18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error

08 Maj 2015 16:29 2559 6
  • Poziom 11  
    VAG - błąd ECU - 18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error P1640 - 35
    Witam szanownych kolegów!
    Od niedawna posiadamy Sharana 2001 z silnikiem 115KM.
    Kupiliśmy go z mrugającymi świecami żarowymi. Auto jeździ i nic się nie dzieje złego. Poprzedni właściciel powiedział, że zmienił licznik i potem zaczął mrugać.
    Samochód posiada dołożony immobiliser taki bezprzewodowy klips jak iButton - 1wire. Kupiłem kabelek na VAG USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2 z chipem ftdi uruchomionym na Windows 7. Chciałbym widzieć od czego zacząć szukanie przyczyny błędu komunikacji z ECU.
    Poniżej wrzucam logi:
    Code:

    Chassis Type: 7M - VW Sharan
    Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,18,19,22,25,29,36,37,39,45,46,55,56,76

    Address 01     -------------------------------------------------------
       Controller: 038 906 019 ET
       Component: 1,9l R4 EDC G000SG  1268
       Coding: 00002
       Shop #: WSC 12345
    1 Fault Found:
    18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error
                P1640 - 35-00 - -
    Readiness: N/A

    Address 03     -------------------------------------------------------
       Controller: 7M3 907 379 B 
       Component: ESP     20    CAN  V005
       Coding: 18952
       Shop #: WSC 00020
    No fault code found.

    Address 08     -------------------------------------------------------
       Controller: 7M3 907 040 B 
       Component: CLIMATRONIC MPV GP  0003
       Coding: 00010
       Shop #: WSC 00020
    No fault code found.

    Address 09     -------------------------------------------------------
       Controller: 7M3 962 258 M 
       Component:    Multifunkt.Einh  0001
       Coding: 04105
       Shop #: WSC 00020
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17     -------------------------------------------------------
       Controller: 7M3 920 840 N 
       Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V61
       Coding: 30121
       Shop #: WSC 12345
    2 Faults Found:
    00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
                30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    01314 - Engine Control Module
                49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 19     -------------------------------------------------------
       Controller: 6N0 909 901   
       Component: Gateway K<->CAN    0001
       Coding: 00006
       Shop #: WSC 00020
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
                49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 25     -------------------------------------------------------
       Controller: 7M3 953 257   
       Component: IMMO                0008
       Coding: 00003
       Shop #: WSC 31909
       xxxxxxxxxxxxxxxxxx     xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    No fault code found.

    Address 37     -------------------------------------------------------
       Controller: 3B0 919 887 E 
       Component: Navigation     BNO 0204
       Coding: 00002
       Shop #: WSC 00000
    1 Fault Found:
    00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
                36-00 - Open Circuit

    Address 56     -------------------------------------------------------
       Controller: 3B0 035 186 D 
       Component: Radio          BNO 0204
       Coding: 00407
       Shop #: WSC 31909
    2 Faults Found:
    00852 - Loudspeaker(s): Front
                36-10 - Open Circuit - Intermittent
    00853 - Loudspeaker(s): Rear
                36-10 - Open Circuit - Intermittent

    End   -------------------------------------------------------
  • Poziom 18  
    uszkodzony masz eprom w sterowniku silnika:) ,ecu do naprawy
  • Poziom 11  
    Można to na początek jakoś przeflashować kablem? Czy ta usterka oznacza fizyczne uszkodzenie pamięci? Pytanie co z wsadem skoro stary jest uszkodzony. Nawet nie wiem czy immo jest włączone na tym obecnym ecu. Mam w domu starego willema + kabel viaken KKL - usb. Może kupić ecu - sterowniki na allegro ok 100 zł i się pobawić.
  • Moderator Samochody
    Ktoś mógł kręcić licznik, albo wywalić immo, wsad w sterowniku silnika jest źle zrobiony, zamiast kupować drugi podjedź do tunera, oni mają wsady, naprawi sterownik, sprawdzi immo, będziesz miał sprawny samochód.

    Tymi fejsikami o których piszesz, możesz sobie trwale unieruchomić auto.

    Gra nie warta świeczki.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Błąd komunikacji z EDC to pewnie wina źle dobranego licznika, w przeciwnym razie w EDC powinien być błąd komunikacji z licznikiem.
    Można by było sprawdzić czy licznik ma podpięty CAN ale raczej gdyby go nie było to nie działał by obrotomierz.
  • Moderator Samochody
    grala1 napisał:
    Błąd komunikacji z EDC to pewnie wina źle dobranego licznika, w przeciwnym razie w EDC powinien być błąd komunikacji z licznikiem.


    Czytaj ze zrozumieniem.

    domex32 napisał:
    Ktoś mógł kręcić licznik, albo wywalić immo


    him2k napisał:
    01314 - Engine Control Module
                49-10 - No Communications - Intermittent


    W silniku błędu nie będzie bo albo był odłączony, albo ktoś się z nim łączył, w wyżej opisanym celu.
  • Poziom 11  
    Przy odpiętym liczniku skasowałem błędy i też był problem EEPROM w ECU. Może ktoś coś namieszał z tym dołożonym imo?