Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Konica Minolta Bizhub 421 C253 - nie można połączyć się z kopiarką poprzez adres

08 Maj 2015 21:42 3156 12
  • Poziom 17  
    Witam.

    Mam problem z urządzeniami Konica Minolta Bizhub 421. Nie mogę się połączyć z kopiarkami wpisując adres IP w przeglądarce. Drukowanie sieciowe też nie działa. Jest to wewnętrzna sieć gdzie do switcha jest podłączona kopiarka i komputer. Bezpośrednio przez kabel też próbowałem. W tym miejscu nie mam jak podłączyć się do sieci internetowej. W urządzeniu wszystkie ustawienia sieciowe są aktywne. Po włożeniu kabla sieciowego świecą się dwie diody. Mam 9 takich kopiarek i 4 z nich ( 3 -421 i jedna C253 ma ten problem). Myślę, że aż 4 kopiarki nie są uszkodzone. Problem może być w ustawieniach. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Ale jakie ustawienia zrobiłeś? W czym mamy Ci pomóc, skoro nic nam nie powiedziałeś?
  • Poziom 17  
    Ustawiałem ten sam zakres adresów IP w komputerze oraz w kopiarkach. Wszystko jest na pewno dobrze ustawione ponieważ na tych samych ustawieniach pięć kopiarek działa. Jest problem z czterema. Zrobiłem też tak, że podłączyłem komputer oraz dwie kopiarki (tą z którą mogę się połączyć oraz tą z którą jest problem). W tej konfiguracji jest tak samo. Z jedną kopiarką połączyłem się bez problemu z drugą nie mogę się połączyć,
  • Pomocny post
    Specjalista - kserokopiarki
    Nadal nie ogarniam ... Masz kompa , switch i tworzysz z tego sieć ? Ustawienia sieci IP v4 w kompie ustawiasz np. 192.268.1.10 , maska 255.255.255.0 . Kolejne maszyny mają tą samą maskę i kolejne adresy 192.168.1.11 , 192.168.1.12 itd . Oczywiście wszędzie stałe IP , żadnego DHCP. DNS-y nie grają roli podobnie jak brama. Jeżeli tak to skonfigurujesz to musi działać . W maszynach jest problem jeżeli nie ma opcji sieci w ustawieniach administratora. Wtedy zacznij od firmware i NVRAM jeżeli firmware nie pomoże . Kiedy zdążają sie błędy ? Wtedy gdy po wprowadzeniu adresów IP i maski maszyna prosi o NIE WYŁĄCZANIE a ktoś odruchowo nie doczyta i wyłączy. Wtedy nie ma ratunku - firmware lub NVRAM ! Objaw jest właśnie taki - brak wyświetlania strony , konfiguracji sieci z poziomu admina. Co ciekawe można wtedy wydrukować stronę konfiguracji sieci z poziomu ustawień drukarki ...
    Sprawdź wszystko jeszcze raz bo coś nie chce mi sie wierzyć w 4 uszkodzone maszyny ...

    C.
  • Poziom 17  
    W tych kopiarkach pojawiają się opcje pod 5. Ustawienia Sieciowe. Wiem o tym, że nie można wyłączać kopiarki gdy pojawi się komunikat po ustawieniu adresu IP ręcznie. Kiedyś Klient wyłączył kopiarkę w ten sposób i musiałem wgrywać firmwear recovery. Wszystko ustawiłem oczywiście tak jak napisałeś czyli komputer adres np. 192.168.1.10 kopiarka 192.168.1.11, podsieć 255.255.255.0 bez bramy oraz DNS. Mam takich 9 kopiarek i 5 działa a z 4 jest problem mimo, że wszystko jest ustawione identycznie. Może jedynie wystarczy skonfigurować to przez router sieciowy np tp-link i spróbować ustawić DHCP ? Nie mogłem tego sprawdzić ponieważ w tym pomieszczeniu nie ma sieci internetowej.
  • Pomocny post
    Specjalista - kserokopiarki
    Zatem weź laptopa i spróbuj przez skrosowany kabelek sieciowy ustanowić połączenie tworząc sieć kopiarka-laptop. Moim zdaniem maszyny są OK tylko łączność leży i kwiczy... Kolejna sprawa - weź tester okablowania sieciowego i DOKŁADNIE prześwietl wszystkie kable . Ostatnio blisko godzinę sie bujałem z brakiem komunikacji a okazało się że klient miał uszkodzony przewód sieciowy . Niestety takie przypadki tez sie zdarzają .

    C.

    p.s. DHCP sobie zupełnie odpuść ... Jak na stałych nie idzie to tymbardziej nie pobiorą adresu same . Poza tym trzeba by wtedy ruter postawić który by tym DHCP jakoś zarządzał .
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    1. Podaj DOKŁADNIE TAKIE ustawienia jak masz a nie przykładowe.
    2. Czy maszyna pinguje?
    3. Czy te maszyny wcześniej działały czy masz je dopiero od niedawna?
  • Poziom 17  
    Ustawienia, które wprowadziłem dokładnie jak pamiętam komputer - 192.168.10.150 a kopiarka 192.168.10.170. Podsieć 2555.255.255.0. Tu raczej wszystko jest dobrze ustawione ponieważ na 5 kopiarkach to działa.
    Polecenia ping nie sprawdziłem. Nie wiem czy wcześniej działały ponieważ mam je z rozliczenia. Wcześniej pracowały w większej firmie i raczej wszystko działało ale w 100% nie jestem pewien.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Na marginesie. Inna Bizhub 421 po wejściu w tryb administratora pod 5 nie pojawiają się ustawienia sieciowe. Na górze wyświetla się "Oczekiwanie na żądanie ARP". Wile raz spotkałem się z tym komunikatem. Po max. paru minutach Ustawienia sieciowe pojawiały się. W tym przypadku czekałem 10 minut i nic.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Spróbuj nadpisać dane, taki problem pojawiał się w modelach 250.
  • Poziom 17  
    Dziękuję. W poniedziałek skorzystam z waszych podpowiedzi. Napiszę czy udało się rozwiązać problem.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Miałem podobny przypadek .
    Sprawdź ustawienie prędkości karty sieciowej w kopiarce i ustaw na AUTO.
    Prawdopodobnie masz ustawioną prędkość na 1 Giga.
    Pisałeś , że kopiarki pracowały w dużej firmie więc jest to prawdopodobne.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    jacekc3 napisał:
    Miałem podobny przypadek .
    Sprawdź ustawienie prędkości karty sieciowej w kopiarce i ustaw na AUTO.
    Prawdopodobnie masz ustawioną prędkość na 1 Giga.
    Ja bym właśnie zrobił odwrotnie. Maszyna domyślnie ma auto i szuka ustawień.
    Zacznij od 10 lub 100 Mb. To najszybciej przestawić i od tego zacznij.
    M.
  • Poziom 17  
    Witam.

    W ustawieniach sieciowych włączone było filtrowanie adresów IP dlatego nie było połączenia. Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam.