Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 740 - ustawienie zapłonu

masonry 09 Maj 2015 09:43 1110 6
  • #1 09 Maj 2015 09:43
    masonry
    Poziom 29  

    Witam
    Mam w łodzi zamontowany silnik Volvo Penta typ AQ145B.
    Z tego co zdążyłem się dowiedzieć jest to przeróbka silnika montowanego w samochodach Volvo 740 i chyba 240 pod koniec lat 80tych. Silniki te miały oznaczenie B230, pojemność 2,3l zasilane są dwoma gaźnikami Solex, bez turbiny.
    Poszukuję wszelkich informacji regulacyjnych do tego silnika.
    Jak ustawić zapłon (przerwa u wyprzedzenie).
    Jak wyregulować gaźniki.
    Jakie luzy na zaworach.

    0 6
  • #3 09 Maj 2015 17:26
    masonry
    Poziom 29  

    Tak to jest dokładnie ten gaźnik. Dziękuję za tego PDFa.
    Poziom paliwa ustawiłem suwmiarką, wkładając pręt do mierzenia głębokości w suwmiarce przez otwór po wykręceniu śruby pod pompką przyspieszacza. Skok pływaka ustawiłem na 12mm.
    Ogólnie gaźniki były strasznie zapyziałe jedna dysza główna była prawie całkiem zatkana a druga była zatkana do połowy normalnego przekroju. Wszędzie był nalot i coś jakby kamień z wody.
    Dlatego silnik nie miał mocy i ciężko było go odpalić. Mam nadzieję że teraz będzie lepiej.
    Przydałyby się jeszcze dane do ustawienia zapłonu.

    0
  • #4 09 Maj 2015 20:29
    manta
    Poziom 39  

    Co do mocy oki, gdzie włożyłeś suwmiarkę nie wiem :cry: Pomiar poziomu jest robiony przez zaślepkę głównej dyszy. Co do reszty, dowiem się w poniedziałek.

    0
  • #5 11 Maj 2015 20:45
    masonry
    Poziom 29  

    Gaźniki złożone i silnik jak już uda się odpalić to chodzi ładnie. ładnie wkręca się na wysokie obroty i równo pracuje.
    Niestety kuleje na wolnych obrotach, równo pracuje dopiero od 1400obr.
    Nadal nie chce odpalać, trzeba się zdrowo nakręcić rozrusznikiem aby załapał (to znaczy załapuje i gaśnie i tak w kółko).
    Nie wiem jak jest realizowane ssanie, silnik właśnie tak się zachowuje jakby nie miał ssania, jak się zagrzeje to odpala dobrze.

    0
  • #6 11 Maj 2015 21:47
    marek1772
    Poziom 16  

    Naprawiałem kiedyś takie silniki w łodziach tam się dzieją niesamowite rzeczy,po pierwsze wymień świece potem diagnozuj

    0
  • #7 12 Maj 2015 08:41
    masonry
    Poziom 29  

    Od świec i przewodów zacząłem. Niestety nie mogę nigdzie dostać kopułki i na razie została stara, wymieniłem tylko palec.

    2
  Szukaj w 5mln produktów