Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mocny samochód - budżet 14 000 -

09 Maj 2015 11:49 5910 89
  • Poziom 9  
    Szukam samochodu dla siebie. Interesują mnie samochody o ponadprzeciętnych osiągach i właściwościach jezdnych, raczej B lub B+G. Nie chce żadnej wydmuszki, tylko ładnego, mocnego auta do poruszania się na co dzień. Macie jakieś propozycje? Ja osobiście patrzyłem na E36 325/328, ale rozważę każdą propozycje ;)
  • Poziom 9  
    A coś oprócz E36? Fakt, rozglądałem się za nią, ale podałem ten przykład, żeby bliżej przybliżyć mój typ samochodu.
  • Poziom 9  
    Egzotyka ;) Chociaż kawał ładnej fury :D
  • Poziom 22  
    Slim17 napisał:
    Szukam samochodu dla siebie. Interesują mnie samochody o ponadprzeciętnych osiągach i właściwościach jezdnych, raczej B lub B+G. Nie chce żadnej wydmuszki, tylko ładnego, mocnego auta do poruszania się na co dzień. Macie jakieś propozycje? Ja osobiście patrzyłem na E36 325/328, ale rozważę każdą propozycje ;)


    Ale masz na myśli 14 000 euro, tak?
  • Poziom 9  
    14 000zł... Nie trzeba mieć worka siana, żeby kupić ponadprzeciętny wóz. Zależy co dla kogo znaczy stwierdzenie "mocny samochód". Dla Ciebie pewnie jest to pewnie jakas wypasiona fura z 600KM pod maską. Ja aż tak wymagający nie jestem. Mam zamiar kupić samochód i jeszcze go utrzymać więc szukam samochodu, na który mogę sobie pozwolić przy moich zarobkach, który da mi przyjemność z jazdy.
  • Poziom 22  
    Slim17 napisał:
    14 000zł... Nie trzeba mieć worka siana, żeby kupić ponadprzeciętny wóz. Zależy co dla kogo znaczy stwierdzenie "mocny samochód". Dla Ciebie pewnie jest to pewnie jakas wypasiona fura z 600KM pod maską. Ja aż tak wymagający nie jestem. Mam zamiar kupić samochód i jeszcze go utrzymać więc szukam samochodu, na który mogę sobie pozwolić przy moich zarobkach, który da mi przyjemność z jazdy.


    A stać Cię będzie na eksploatację? Jeśli masz 14 000 zł to tak na prawdę szukasz auta za 11 000 zł bo resztę będziesz musiał przeznaczyć na wymianę olejów, filtrów, zawieszenia, sprzęgła itp.
  • Poziom 9  
    Na eksploatację stać mnie. Miałem już kilka samochodów i przy niskich wtedy zarobkach bez problemu byłem w stanie je utrzymać. Teraz zarobki mam dużo wyższe dlatego też szukam samochodu, który będzie ciekawszy niż zwykły golf czy astra, ale też takiego, który będe w stanie utrzymać. 14 000zł to kasa na sam samochód, bez przeglądu po zakupie.
  • Poziom 39  
    Lexus jest drogi w eksploatacji, rewanżuje się jednak legendarną niezawodnością.
  • Poziom 9  
    Ale wiesz jak to jest w aucie używanym, zawsze coś może "wyskoczyć", a Lexusie może mnie zrujnować :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    A musi być po dziadku-lekarzu i z przebiegiem maksymalnie 180k km czy niekoniecznie?
  • Poziom 31  
    georgesgr napisał:
    Niech ktos mnie oswieci
    georgesgr napisał:
    14000PLN, to okolo 3200€, jesli sie nie myle. Jest to cena 10 - 12 letniej 206-tki lub Clio
    W Polsce za 10 letnie francuskie tej klasy jaką wymieniłeś to 1000€ tak wiec kolego georgesgr tylko czekać aż Francuzi a raczej araby będą z Polski do Francji zwozić :-)
  • Poziom 18  
    Clio II 2.0 Sport, 206 RC, Audi TT, Impreza GT, Saab 9-3 2.0T, Mercedes CLK, Alfa 156 2.5V6 i wiele innych.

    Zakup auta tego typu będzie gehenną - większość egzemplarzy ze względu na wiek, charakter eksploatacji będzie po kilku wypadkach. Mechanicznie będzie również nie najlepiej - pseudo sportowa eksploatacja zużywa podzespoły szybciej niż normalna jazda. Ja kupiłbym małego francuza - najmłodszy rocznik, prosta konstrukcja, najlepsze osiągi (clio i 206 to około 180 KM).
  • Poziom 24  
    Nie jestem pewien czy na Citroena C2 VTS albo Suzuki Swift Sport wystarczy budżetu, ale poniżej 9 sekund do setki to całkiem przyzwoity rezultat jak na wolnossące 1.6.
  • Poziom 9  
    C2 i Swift odpada. Patrzyłem już na nie, nawet wujek miał Swifta Sporta za 16k, no ale niestety, kasy brakło :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    michal19885 napisał:
    Clio II 2.0 Sport, 206 RC, Audi TT, Impreza GT, Saab 9-3 2.0T, Mercedes CLK, Alfa 156 2.5V6 i wiele innych.

    I o to chodziło, o propozycje a nie rozważania czy starczy mi kasy na auto czy nie. Dzięki za przykłady, poczytam o nich ;)
  • Poziom 43  
    W innym, podobnym temacie wspomniałem już o Clio Sport (2,o-172 konie)
    tu też o nim wspomnę, problem w tym, że trudno będzie znaleźć przyzwoity egzemplarz w tej cenie.
    Miałem możliwość porównania go z Accordem VII 2,4-190koni i Clio robił z nim co chciał z tym, że Clio to wariat po dopalaczu a Accord to taki dziadek co jeszcze lata po siłowniach :D
  • Poziom 9  
    Z tym, że auta typu Clio, 206, C2, Swift to małe zabawki, przy wyższych prędkościach zapewne niestabilne, dość nerwowe (szczególnie 206 i Clio). Ale piszę to czysto teoretycznie, bo miałem przyjemność jeździć tylko 2.0 RC. To auta dla max 2 osób, bo tylna kanapa praktycznie nie istnieje. A ja sporo jeżdżę, w tygodniu raczej sam (czasem 2 osoby na pokładzie), a w weekendy przynajmniej 2 osoby, czasami trzeba zabrać więcej. Także 2/3 drzwiowe auto jak najbardziej tylko żeby miało chociaż trochę miejsca na tylnej kanapie ;)
    Co do Accorda 2.4 wcale nie jest taki szybki jak mogłoby się wydawać, kuzyn miał i wcale przeciągu nie robił
  • Poziom 43  
    Za14 to tylko sam cos ulepisz.
  • Poziom 9  
    Przeczytałem wpis andrzej lukaszewicz w podobnym temacie i zainteresował mnie Saab 9-5. Wiem, że ma bardzo, pancerne silniki (szczególnie 2.3, który wytrzymuje przebiegi 600 000km). I na tym moja wiedza na temat tego auta się kończy. Teraz prośba do osób, które miały, mają styczność z tym samochodem, żeby wypowiedziały się na jego temat ;)
  • Poziom 39  
    Miałem kiedyś krótki kontakt z tym autem i byłem zachwycony jego dynamiką, trzymaniem się asfaltu. Zrobił na mnie lepsze wrażenie niż BMW.
  • Poziom 9  
    No dynamikę to wiadomo, że ma, w końcu to turbo. Nawet przy 150KM będzie dość ładnie ciągnął. Ale chodzi mi bardziej o awaryjność, koszty eksploatacji, serwis.
  • Poziom 22  
    Slim17 napisał:
    No dynamikę to wiadomo, że ma, w końcu to turbo. Nawet przy 150KM będzie dość ładnie ciągnął. Ale chodzi mi bardziej o awaryjność, koszty eksploatacji, serwis.


    Przecież takiego auta nie kupuje się do jazdy po zakupy albo odwożenia dzieci do szkoły. Po ponad 10 lat katowania to będzie trup, silnik będzie wciągał olej w jakiś gigantycznych ilościach, turbina na dzień dobry do regeneracji.
  • Poziom 43  
    9-5 to Vectra w ładniejszym gajerku (dosłownie, identyczne zawieszenie itp) więc koszty podobne.
  • Poziom 32  
    Ograniczona dostępność części zamiennych (przynajmniej w porównaniu z autami typu VAG. itp.
    Ogólnie z typowych usterek przychodzi mi do głowy tylko awaria kasety zapłonowej.
    I standardowo dbałość o jakość i czas wymiany oleju, i nie pałować na zimnym.
  • Poziom 1  
  • Poziom 32  
    Jeździłem taką z silnikiem 2.0 20v turbo i o ile sam silnik jeździ całkiem przyjemnie to sam układ kierowniczy i zawieszenie nie nadaje się do dynamicznej jazdy. No i pozycja za kierownicą jest jakaś dziwna (kierownica jest skierowana do kierowcy jak w jakimś autobusie, tzn. leży jakoś poziomo.
    Jeżeli chodzi o układ jezdny to ja rozglądałbym się za jakąś Alfą Romeo lub Fordem Mondeo (sam jeżdżę Mondeo mk3 i układ jezdny zachwyca mnie każdego dnia).
  • Poziom 12  
    Jeśli chcesz na prawde mocnego auta to wybierz kompakt VAG z lat 2000-2002 1,8Turbo 150 KM.
    ok 8,2-8,5 do setki w serii + np. podstawowa modyfikacja zwykły program da 190 KM a wtedy to E36 190 konne zostaje daleko w tyle.

    Za 14tys kupisz po liftingu Audi A3 z niezłym wyposażeniem, tak samo Golf IV będzie reprezentował jakiś poziom.

    Wiadomo te auta są trudne do kupienia bo mocno zużyte często, po wypadkach itd..Ale jak ktoś sprzedaje mk4 GTI 1,8T za 14 tys to raczej złom to nie będzie bo są też takie za 8..
    Najważniejsze żeby się przejechać, sprawdzić stan zawieszenia to podstawa i całego napędu (sprzęgło, skrzynia)

    Wejdź na stronę Gregor Chiptuning i popytaj co i jak prywatnie lub poczytaj tam u niego informacje na temat 1,8Turbo.
    Żeby przeskoczyć barierę 200 Koni to turbina inna, wtryski, dolot, wydech i można stroić z resztą poczytaj w sieci.
    poza tym 1,8T świetnie nadaje się do gazu wiec i można mieć szybkie realnie ekonomiczne auto, chociaż samo w sobie aż tak dużo nie pali na trasie da się zejść do 7,5l/100, w mieście będzie ok 10-11 spokojnie.

    90% ludzi będzie Ci te auta odradzać ale jak kupisz dobry egzemplarz, podkreślam dobry!
    Ogarniesz wszystko i zrobisz najpierw zwykły program na ok 185-190 KM to dopiero będziesz zadowolony, a wiele osób dłubie i osiąga spokojnie 250 KM i 6,5 do setki.