Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Case International 633 - nierówno pracuje po wymianie wtryskiwaczy

Solsewski 09 Maj 2015 13:13 2502 18
  • #1 09 Maj 2015 13:13
    Solsewski
    Poziom 8  

    Witam jak w tytule po wymianie koncówek wtryskiwaczy ciągnik nie równo pracuje, na starych koncówkach pracował równo lecz dymił i nie miał mocy okazało sie ze lały i miały za małe cisnienie teraz nie dymi i ma siłe lecz strasznie nierówno pracuje szczególnie w obciążeniu.Co może byc przyczyną? stara koncówka miała tylko 150bar ciśnienia nowe maja 225bar tak jak pisze na wtryskiwaczu czy może to byc przyczyna rozregulowanych zaworów?

    0 18
  • #2 09 Maj 2015 19:16
    wielecki
    Poziom 20  

    cisnienie otwarcia ustawia sie wg. tego co podaje producent silnika,a nie tego co pisze na wtryskiwaczu.

    -1
  • #3 09 Maj 2015 19:45
    pitool
    Poziom 30  

    Mają mieć 225 do 245 bar w zależności od dyszy.

    0
  • #5 09 Maj 2015 21:42
    sztukowski
    Poziom 11  

    Prawdopodobnie któryś wtrysk się zaciera. Luzuj wtryski i słuchaj

    1
  • #6 09 Maj 2015 23:23
    Solsewski
    Poziom 8  

    na poczatku po załozeniu miały 180bar potem dowiedziałem sie ze maja miec 225bar wiec zawiozłem do regulacji gdyby pompa nie dawała rade to teraz traktor powinien gorzej chodzic jak przy 180bar a powiedział bym ze jest nawet lepiej co dziwne na wysokich obrotach chodzi równo i przy bardzo duzym obciazeniu tez równiutko silniczek mruczy zastanawiam sie czy może to byc wina zaworów lub głowicy

    0
  • #7 10 Maj 2015 11:54
    wielecki
    Poziom 20  

    Masz pewnie zły kat wrtysku.

    2
  • #8 10 Maj 2015 12:25
    2604870
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 10 Maj 2015 14:31
    Solsewski
    Poziom 8  

    z tym zacierającym się wtryskiwaczem to jest nie głupi pomysł jutro to sprawdzę i napisze jaki efekt ale czy nie powinni tego wykryć przy regulacji w warsztacie jak regulowali wtryski czy sprawdzając na maszynie nie wychodza takie zatarcia

    0
  • #10 11 Maj 2015 18:37
    Solsewski
    Poziom 8  

    z tymi zacierojącymi sie koncówkami wykluczam taka opcje sprawdzałem po kolei i nic sie nie polepsza podejrzewam ze przyczyna lezy w głowicy a konkretnie w wypalonych zaworach bo po niedzielnym postoju trzeba było troche pokrecic silnikiem zanim zapalił i przydymił na niebiesko przy odpale tak jak by olej z głowicy sciekł na pierscienie tłoka czy dobrze ja to rozumuje czy może to błąd??

    0
  • #11 11 Maj 2015 18:53
    raudek
    Poziom 18  

    Witaj.
    W jaki sposób olej z głowicy ma ściec na pierścienie? Co z zasilaniem(?), przewody, pompka zasilająca, filtry.

    0
  • #12 12 Maj 2015 07:42
    Solsewski
    Poziom 8  

    przez prowadnice zaworowe układ szczelny powietrza nie łapie filtry nowe dzis zwalam głowice to napisze jak cos bede wiedział

    0
  • #13 12 Maj 2015 17:29
    Solsewski
    Poziom 8  

    w głowicy zawory lekko nie domykaja się ale ogólny stan oceniam na wmiare ale poszła do regeneracji a tak przy okazji zajrzałem do zapłonu i co sie okazało ze jest on całkowicie opózniony a tak chyba nie powinno byc?

    0
  • #14 04 Cze 2015 00:22
    Solsewski
    Poziom 8  

    nie wiem czy ktoś obserwuje ten wątek na forum ale dla infrmacji wymieniłem przewody wysokiego cinienia powroty wszystkie podkladki miedziane i gumowe weżyki zasilania traktor chodził równo po tych zabiegach ale po niespełna 3-4MTH padła pompa wtryskowa nie pali na gorącym ledwo co z pociągu łapie tak ze wątek uwazam za zamkniety jak by pompa była dobra to by pewnie i równo chodził a tak po uszczelnieniu wszelkich węży nie wytrzymała cisnienia i padła jak zrobie pompe to napisze czy to własnie było przyczyną ale na 200% to pompa bo co innego głowica zrobiona wtryski tez przewody nowe szczelne wszystko ciśnienie w cylindrach równe wiec tylko to zostaje

    1
  • #16 23 Cze 2015 00:34
    Solsewski
    Poziom 8  

    powracam do tematu po zrobieniu pompy wtryskowej problem nie ustąpił a nawet sie pogorszyło bo teraz na zimnym to z 3-4minuty trzeba krecic zeby zapalił a na ciepłym pali niby dobrze choc tez mi sie wydaje ze trwa to ze 3 sec zanim zagada jeszcze raz zmierze kompresje jutro bo podejrzewam ze to może byc przyczyna pierscieni bo głowica zrobiona pompa i wtryski tez no chyba ze tak kiepsko by pompe zrobili ale po pomiarze kompresji wszystko bedzie wiadomo bo teraz nie dośc ze nie równo chodzi i słychac taki stukot to jeszcze i pali kiepsko

    0
  • #17 23 Cze 2015 18:24
    2615017
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 23 Cze 2015 22:42
    Solsewski
    Poziom 8  

    O to chodzi ze normalnym mechanikom to się nawet przy robieniu głowicy nie chciało zajrzeć do pierścieni bo każdy mechanik twierdzi, że jak traktor oleju nie bierze to pierścienie dobre. Dziś zmierzyłem kompresje na zimnym i 1tłok -18bar 2-20 a 3-21 a powinno być na rozruszniku 22-24bar. Zrzuciłem głowice i misę wyjąłem tłok i pierścienie i co się okazało, że pierwszego pierścienia to już prawie nie było zostało z niego może z 1,5mm a nagar na tłoku, do ostatniego pierścienia do spodu dalej czyściutki reszta trochę lepiej. Myślę, że to była przyczyna brak kompresji odpowiedniej .W tulei raczej bym powiedział, że progów nie ma, widać jeszcze oryginalną siatkę ale zużycie takie minimalne da się wyczuć. Na wale panewki tez nie specjalnie zużyte zero rys itp. Teraz moje pytanie, czy wymieniać tłok i pierścienie czy może od razu cały komplet z tuleja i czy wał to wy trzyma bez robienia?
    Do tej pory ciśnienie oleju było na zimnym 4,5kg a na gorącym spadało do 1kg, książka podaje, że powinno być od 1-3,4 zastanawia mnie dlaczego na zimnym takie duże ciśnienie oleju mam? Czyżby za gęsty olej, w tej chwili mam mineralny Turdus 15w40? Może to po tym remoncie zalać półsyntetyk jak radzicie? Dodam jeszcze, że wcześniej mechanik mierzył i jak pisałem stwierdził, że ciśnienie równe a widzicie sami jak to teraz mechanicy robią, nie chciało się zajrzeć bo oleju nie brał, pewnie nawet nie mierzył tylko powiedział ze mierzył.

    0
  • #19 30 Cze 2015 07:57
    Solsewski
    Poziom 8  

    problem rozwiązany po zatulejowaniu +nowy tłok i pierscionki traktor tez tak idealnie nie palił ale spojrzałem do katalogu a tam całkiem inny nr wtryskiwacza widocznie poprzedni własciciel od którego kupiłem cos kombinował załozyłem wtrysiwacze takie jak powinny byc w tym modelu i teraz traktor pali na dotyk i pracuje jak zegarek a swoją droga ciekawe czym sie rózni wtryskiwacz DLL150S716 od DLL150S2641 te drugie powinny byc a były te 716 na poprzednich chodził bo wszystkie strasznie lały i miały 150bar cisnienia a po wymianie na nowe 716 zaczął głupiec w kazdym razie za główna przyczyne to ja jednak te wtryski uwazam wiec jest to przestroga jak sie kupi uzywke i wymienia to lepiej wg katalogu to robic a nie po nr starych czesci

    0