Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault 19 + gaz. tuning i inne...

quadro 24 Maj 2005 17:39 3581 21
  • #1 24 Maj 2005 17:39
    quadro
    Poziom 15  

    witam.
    PIERWSZA SPRAWA:
    mam pytanie odnosnie silniczka krokowego. dlaczego jedne silniczki maja regulacje w postaci śruby (najczesciej z boku) a inne tego nie posiadaja?
    moj kolega zakladajac niedawno instalacje do swojego fiata tipo ma bez regulacji a ja mam w mojej renowce(zakladalem w 2004 roku).
    jakie sa zalety: lepiej miec ta regulacje czy nie?
    nawiasem mowiac troche niechcacy mi sie przestawila ta srubka ustawilem ja tak na "oko".
    DRUGA SPRAWA:
    zastanawialem sie nad tym zeby przetoczyc wiekszy otwor w mikserze(podajniku) gazu teraz chyba mam 35mm a zamierzam powiekszyc do 50mm (jesli bedzie taka mozliwosc).
    czy nie bedzie auto gaslo podczas jazdy na biegu jalowym?


    dla scislosci mam silnik 1.7 monowtrysk f3n

    0 21
  • #2 24 Maj 2005 19:37
    lechos
    Poziom 18  

    Witam, mam tak samo jak Ty tez w reni z identycznym silnikiem. Elektronika zavoli, co do krokowca ze srubka to ma go elektronika tz. sterownik sondy lambda a nie pelny komp. A co do przetaczania miksera to niewiem ale ja mam mala srednice i jest strasznie zmulony na gazie jak i na benie, jego max to 150km/h ale po miescie jest zrywna.

    0
  • #3 25 Maj 2005 01:37
    quadro
    Poziom 15  

    predkosci max. jeszcze nie testowalem. czytalem gdzies na necie ze jakis gosciu przetoczyl mikser do granic mozliwosci i bylo o niebo lepiej, ze auto zaczelo lepiej przyspieszac itd. mysle ze cos w tym jest.

    0
  • #4 25 Maj 2005 09:25
    lechos
    Poziom 18  

    Zgodze sie z tym ale zamiast przetaczac mozna kupic inny , ponoc przy zmienionej srednicy ( na wiekrza) wolne oboty zaczynaja wariowac i trudno to ustawic, dochodzi jeszcze kwestia gasniecia silnika w czasie jazdy po wrzuceniu na luz. No i dochodzi jeszcze kwestia ilosci spalania gazoliny bo wiadomo lepszy power=wzrost spalonego paliwa, mi i tak chlipie srednio 10,5 na 100km a jazda raczej ekonomiczna.

    0
  • #5 25 Maj 2005 11:23
    Slawek J
    Poziom 30  

    Proponuje ci zdemontowac instalacje gazowa i twoj problem zniknie. Bedziesz mial auto zrywne i mocne a ze bedziesz jezdzil i placil 4 zl za litr to juz twoj interes. Zastanowcie sie co piszecie po co wy zakladacie gaz skoro kazdy wie ze jazda na LPG przynosi pewne korzysci ale sa tez minusy. I jeszcze jedno jak rozwiercisz mikser i bedzie ci auto palilo powiedzmy 15 l to chyba nie ma sensu jazda na gazie skoro benzyny ci pali srednio ok. 8 l.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 25 Maj 2005 12:23
    quadro
    Poziom 15  

    Kolego Slawku J nie wiem czy wiesz, ale sa takie instalacje ktore daja wiekszego powera niz na benzynie.
    W standardowych instakach mozna sprobowac zmienic dolot, wydech i moc bedzie porownywalna lub wieksza jak na benzynie.
    w moim aucie silnik lepiej pracuje na gazie niz na benzynie(prawdopodobnie wynika to z tej zwezki)

    lechu mi pali od 9 do 10 litrow gazu na miescie przy powiedzmy dynamicznej jezdzie. tylko mi zaczyna brac olej. ostatnio musialem dolac ponad litr miedzy wymiana. u ciebie tez tak jest. zaznaczam od razu ze nie czuc spalenizny oleju ani nie widac charakterystycznego dymku.

    0
  • #7 25 Maj 2005 15:00
    lechos
    Poziom 18  

    Do Sławka----czemu od razu proponujesz wywalac instalke bo zle na niej ciagnie bryka i kogos to denerwuje? to niejest jakies wydumane widzimisie gdyz mam porownanie z innymi samochodami tej marki z identycznymi silnikami (www.renault19.pl) gdzie spalanie jest mniejsze nawet o 3 litry a predkosc max o okolo 50km/h.

    U mnie oleju ubywa stosunkowo malo, ale mam wyciek na pokrywie zaworow i spod korka.
    Ps. jesli jeszcze nie byles to wstap na podany wyzej adres a tam napewno spotkasz wielu posiadaczy 19 chcacych podzielic sie swoja wiedza.

    0
  • #8 26 Maj 2005 13:15
    quadro
    Poziom 15  

    lechu na tej stronce bylem juz dawno. przydatna stronka!!!
    Z tymi twoim korkami to chyba w wiekszosci sie tak robi.
    Mi tez to sie przydarzylo.
    Ja wycialem okrag z dentki i go przykleilem pod korek na kropelce (nie polecam silikonu).
    Teraz jest wszystko wpozo juz od roku.
    Sa problemy zeby dostac taki korek nowy.
    Uszczelka pod pokrywa tez nalezy do balaczek tych renowek.
    Nalezy ja wyminic.
    W zadnym wypadku nie dawac jej na silikonie.

    0
  • #9 26 Maj 2005 13:33
    lechos
    Poziom 18  

    Juz korek zrobilem, kupilem polonezowski (pasuje idealnie) ale dla efektow wizualnych wymienilem tylko ta uszczelke gumowa.

    0
  • #10 26 Maj 2005 14:39
    quadro
    Poziom 15  

    lechos tego to nie wiedzialem ze pasuje z poloneza! sa jeszcze jakies inne czesci, ktore pasuja z poldka albo innych aut? robiles jakies modyfikacje w swojej renowce? pytam bo jak narazie to ty tylko masz jakies pojecie na temat tego auta :) :)

    0
  • #11 26 Maj 2005 17:05
    lechos
    Poziom 18  

    Wiem tylko ze pasuje filtr powietrza i przewody WN od opla, chyba astry (o wiele tansze) co do modyfikacji to jeszcze nic nie robilem oprocz zaslepienia dolotu cieplego powietrza (walniety termostat w obudowie filtra) bo mi caly czas bral cieple. I wreszcie doszedlem przyczyn delirki silnika (stara i przeciagnieta zaslepka na kolektorze ssacym) co powodowalo branie lewego powietrza (usterka identyczna w 3 reniach znajomkow)

    0
  • #12 26 Maj 2005 17:43
    quadro
    Poziom 15  

    zaslepka mowisz? w ktorym miejscu jest dokladnie? sprawdze u mnie moze to jest przeczyna ze silnik jest taki przyduszony.
    na jakich swiecach jezdzisz? ja mam NGK.
    cos mi sie zaczyna psoc moja instalacja gazowa. dzisiaj nie moglem przelaczyc na gaz. ja mam automatyke tzn. przy ok. 2500 tys,. obrotow sie przelancza. zrobilo sie tak po zagrzaniu silnika na zimnym jest wpozo.

    0
  • #13 26 Maj 2005 18:07
    Slawek J
    Poziom 30  

    Pewnie ze mozna zawsze zmodyfikowac troche rzeczy w silniku i sam silnik tylko po co. Profesjonalny tuning ktory przyniesie jakies odczuwalne korzysci niestety kosztuje tyle co nie jedna taka renowka. Dla mnie lepszym rozwiazaniem byloby wstawienie wiekszego silnika , np.2.0 16V i napewno lep[iej bedzie samochod chodzil niz po tuningowaniu silnika. Bo jak wiecie to ze sie podniesie moc silnika to nie jest wszystko bo oprocz rozpedzania samochodu w jak najszybszym czasie trzeba go tez jakos zatrzymac.
    A co do poboru oleju przez silnik to warto moze zainwestowac w uszczelniacze zaworow koszt niewielki a moze pomoc, oplacalne napewno jak jezdzisz na drogim oleju. Jeszcze jedno 9 - 10 litrow gazu przy jezdzie dynamicznej , chyba zartujecie a jak tak jest to masz przykrecona instalacje i przez to tak slabo ci auto jezdzi. Patrzac na dane katalogowe ten silnik po miescie zuzywa okolo 10 l benzyny ale da sie osiagnac pewnie duzo wyzszy wynik.
    Powodzenia z ulepszaniem waszych aut tylko czy ma to sens, moze lepiej sprzedac i kupic cos mocniejszego.
    Pozdrawiam.

    0
  • #14 26 Maj 2005 18:26
    quadro
    Poziom 15  

    co do zuzycia benzyny to u mnie bylo tak:
    zanim zalozylem instalacje gazowa to mi spalalo 8 litrow benzyny w miescie.
    jezdzac tak samo jak teraz na gazie.
    gazu tak juz pisalem jakies 9 - 10 litrow. w zimie troche wiecej ok 1 litra.
    gosciu ktory mi zakladal gaz powiedzial ze to jest male zuzycie.
    wiec postanowil jeszcze raz wyregulowac mi instalke. po regulacji dynamika sie nie zmienila i spalnie tez zostalo na tym poziomie.

    wracajac do tych uszczelniaczy zaworowych, to czytalem ze to nie jest mocna strona tych silnikow. pewnie sie wezme za wymiane. uszczelniacze tanie, ale trzeba jeszcze doliczyc koszty uszczelki pod glowica i ewentualnie jeszcze pierscienie (w zaleznosci w jakim sa stanie)

    co zauwazylem, to ze wciskajac mu gaz do dech na postoju przy ok 4500 tys. obrotow smierdzi spalonym olejem z rury wydechowej(dymek bialy). i teraz pytanie czy uszczelniacze czy pierscienie. zuwazylem tez przedmuchy po wyciagnieciu miarki oleju na wolnych obrotach.

    0
  • #15 26 Maj 2005 19:28
    Slawek J
    Poziom 30  

    Ile ten silnik ma przejechane kilometrow jak jestes pewien jego stanu. Jak silnik zuzywa olej to dym z rury jest koloru niebieskawego. Kiedys jak padly mi uszczelniacze to silnik zuzywal srednio okolo 1 l oleju na 2 tys kilometrow. Po wymianie niedolewam oleju wogole ( olej 10W40 ) a cena wymiany uszczelniaczy z robocizna w ASO okolo 200zl nie pamietam dokladnie ile. W tej chwili samochod ma przejechane od tamtej wymiany okolo 50 tys km i wciaz spokoj ( auto ma 270 tys km VW Passat 2.0E ).O ile dobrze sie orientuje to dobrze wyposazone serwisy nie potrzebuja zdjecia glowicy by wymienic uszczelniacze tylko nie wiem czy wszystkie silniki mozna naprwic w ten sposob.
    Jak odkrecisz korek od oleju jak silnik ci pracuje i chlapie ci olejem to niestety masz przedmuchy.

    0
  • #16 26 Maj 2005 20:15
    lechos
    Poziom 18  

    Bujam tez na NGK.Ta zaslepka znajduje sie na kolektorze ssacym na takim kruccu pod silniczkiem krokowym (silownikiem biegu jalowego) najlepiej na zapalonym silniku przytkaj palcem koniec zaslepki jak Ci zassie palucha to juz bedziesz wiedzial (trzeba zdjac filtr powietrza) Co do wymiany uszczelniaczy to w sierrce wymienialem bez zdejmowania glowicy tylko trzeba bylo uwazac aby tlok byl podniesiony do gory w cylindrze na ktorym sie wymienia (zapobiega opadnieciu zaworu) Mi centralka przelancza na 3 tys (mozna i paluchem przelaczyc) ale przy wzrastajacych obrotach tak ze jak zapomne przygazowac na postoju to w czasie jazdy jest zajebiste szarpniecie (mysle o sterowniku przelanczajacym przy spadajacych obrotach). A co do zmulenia to juz niemam sil, niby ma dobre sprezanie bo po 12,5 na kazdym garze, po odkreceniu korka to jest normalne bryzganie olejem spowodowane obrotem walka, musze jeszcze tylko rozrzad sprawdzic czy niejest przestawiony o jeden zabek do tylu.

    0
  • #17 27 Maj 2005 02:15
    quadro
    Poziom 15  

    mam przejechane jakies 178tys. km (wedlug licznika) ale mysle ze moze byc o jakies 60 tys. wiecej. auto ma swoje lata i do tego juz nikt nie dojdzie ila ma km. przejechanych. kupilem go z "dobrych rak" od goscia co to auto cackal i sprzedal mi tylko dlatego ze kupil inna renowke (thalie) za okazyjna cene. auto mam z 1989 roku a wyglada lepiej niz niejedna o wiele mlodsza renowka 19.
    tez slyszalem o tym ze mozna wymienic uszczelniacze na zaworach przy podniesionym tloku.
    moze tak sprobuje jak zacznie coraz wiecej "brac" oleju.

    Dodano po 6 [minuty]:

    lechos sprawdz ten pasek rozadu. ewentualnie stan katalizatora bo one wytrzymuja max 150tys. do 170 tys. km. jak jest zatkany to tez sie bedzie mulil. ja swoj wywalam w przyszlym tygodniu.
    zamiezam zrobic nowy wydech.

    0
  • #18 27 Maj 2005 07:27
    lechos
    Poziom 18  

    Moja jest z 93 przebieg 124tys, jak ja targalem w zeszlym roku za miedzy to miala 113tys (tam sie chyba nikt niebawi w krecenie licznikow) niedawno spawalem rurke idaca od kolektora do kata i kuknolem na kata, jest w srodku ceglany z przeswitem (chyba tak powinien wygladac choc niejestem pewny) bo tez mialem ochote go wytluc lub wspawac rurke.

    0
  • #19 27 Maj 2005 08:43
    quadro
    Poziom 15  

    co do wygaladu to ci nie powiem jak powinien prawidlowo wygladac kat w srodku. wybijanie ze srodka kata ceramiki nie jest dobrym pomyslem. moze nawet uszkodzic silnik w wyniku cofania sie fali spalin. lepiej rurke wspawac albo inny tlumik przelotowy.

    0
  • #20 27 Maj 2005 16:59
    lechos
    Poziom 18  

    Myslalem ze obudowa po kacie to nic innego jak przelotowka.

    0
  • #21 27 Maj 2005 17:10
    Slawek J
    Poziom 30  

    Co do wyrzucania katalizatora to sie nie wypowiadam ale nalezy go zastapic tlumikiem rozprezajacym a nie zwykla rurka bo efekt moze byc odwrotny od zamierzonego. Zgadzam sie ze kiedy auto dziwnie jest przymulone nie wazne czy jezdzisz na benzynie czy na gazie to moga byc zatkane tlumiki lub katalizator. Spruboj odkrecic wydech i przejedz kawalek bez to zobaczysz. Ostatnio mialem taka zabawe z fiatem uno, ktory pod troche wieksza gorke mial problem wjechac.

    0
  • #22 28 Maj 2005 02:20
    quadro
    Poziom 15  

    kat ma pewna pojemnosc. jak wybijesz ceramike to beda niepozadane zjawiska falowe (gdzies na necie o tym pisali) itd. najlepiej jest zastapic katalizator nowym moze byc polski podobno sie sprawdzaja. alternatywa tez jest jak pisze slawek j tlumik rozprezajacy. tylko nie zakladzac strumienicy wyrzadzic moze wiecej szkod niz pozytkow.

    0
  Szukaj w 5mln produktów