Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 1.9dci - Traci moc na autostradzie - kontrolka świec żarowych

09 Maj 2015 20:41 6735 15
  • Poziom 8  
    Witam,

    Wracając z Niemiec kilkukrotnie auto traciło mi moc , zero reakcji na pedał gazu , straszny muł jakby odcinało turbo i wpadał w tryb awaryjny , kilka razy zapalała się kontrolka świec żarowych i nic poza tym. Wystarczyło zjechać na poboczne zgasić auto na kilka min i problem znikał.
    Auto nie kopci turbo słychać ale nie gwiżdżę zbyt głośnio.

    Błędy z kompa : - zawór egr - czujnik ciśnienia doładowania - czujnik przepływu powietrza
    - przekaźnik świec żarówych

    Po skasowaniu nie ma nowych. Przepływomierz mam nowy od roku . Wyczyściłem egr był prawie czysty , sprawdziliśmy przewody wszystko ok.

    Aktualnie auto jeździ normalnie jak nowe , ale szykuje mi się znowu wyjazd a usterka nie zdiagnozowana.

    Ja osobiście wymieniłbym zapobiegawczo czujnik ciśnienia doładowania tylko nie wiem , który ten co ma 2 wężyki i kostkę o kształcie cylindra ? Czy ten na 1 wężyk co idzie tam koło zaworu egr ?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Renault Trafic 1.9dci - Traci moc na autostradzie - kontrolka świec żarowych

    Ale sądze,że geometria turbiny stoi dęba.Trzeba wyjac turbo i wyczyscić
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania.
    Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    Wężyki są drożne i na pewno nie przedziurawione . W moim turbo nie ma zmiennej geometrii z tego co wiem .
    Jednak dalej nie wiem , który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Nie chcę wymieniać dwóch są dosyć drogie :(

    A czy ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    baronatv napisał:
    który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ?


    Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście.

    baronatv napisał:
    ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ?


    Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    baronatv napisał:
    który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ?

    Nie ma takiego czujnika komp bierze pod uwagę wszystkie dane z czujników i wcale nie jest powiedziane że u ciebie odcina turbinę i u ciebie nie ma kierownic tylko waste gate.
    W sumie to bez diagnostyki przez kogoś kto zna te silniki to nic nie powinieneś wymieniać czasami w tych silnikach egr robi zwarcie i wtedy też występują te błędy a czasami przepływka jest walnięta i też będzie bruzdzić i kłamać że egr...
    Przepływkę masz oryginalną czy chińczyka gdzie zamiast drutu jest opornik ?
    W razie kolejnej takiej usterki odepnij przepływkę i sprawdz czy silnik chodzi.
  • Poziom 8  
    Przepływomierz jest siemens i ma niecały rok , odłączyłem przepływkę i auto jeździ tak samo nie ma żadnej różnicy .

    Ja osobiście sądzę , że to nie przepływka z tego względu , że auto jeździ normalnie w całym zakresie obrotów (moja ostatnia awaria przepływki objawiała się zamulaniem na 1 , 2 ,3 biegu ) a ta usterka występuję co kilkadziesiąt kilometrów.
    Dzieje się tak przy prędkości około 90-100 km/h auto traci moc całkowicie zero rekacji na gaz jak jest lekka górka to zwalnia do zera. Wystarczy wyłączyć silnik i wszystko wraca do normy.

    Gdybym jeździł po Polsce dałbym sobie na razie z tym spokój ale jadąc do Belgii na autostradzie jest stres jak auto staje i nie ma gdzie zjechać na pobocze.
  • Poziom 30  
    Jeżeli szwankuje w trasie to może / może ale nie musi / być jak pisze kolega domex od temperatury zaciera się ośka od zaworu w turbinie lub zaciera się turbo ale wtedy raczej nie powinno być błędów egr i przepływki.
    Nie mam dostępu do schematu ale jestem pewny że przepływka i egr jest zasilany z jednej lini i jeżeli czujnik ciśnienia też to problem będzie związany z egr lub przepływką.
    baronatv napisał:
    moja ostatnia awaria przepływki objawiała się zamulaniem na 1 , 2 ,3 biegu

    Są różne rodzaje usterki ;-)
  • Poziom 8  
    Kurcze kiepska sprawna , najgorzej jest właśnie jak nie wiadomo co wymienić.

    Jutro pojadę i dam turbo do sprawdzenia być może coś się zaciera. Bo tak czytam na googlach , że czujnik jak padnie to na amen , rzadko kiedy raz działa raz nie.

    diodabg jesteś pewien , że w mojej turbinie nie ma tych kierowniczek co się zacinają?
  • Poziom 30  
    Który rok auta i znasz symbol silnika ?
  • Poziom 8  
    2002 rok 1.9dci 102km F9QU7

    Bo jeśli tych kierowniczek nie ma to też nie ma chyba sensu czyścić. A czytając w google to właśnie one często się zapiekają i powodują przeładowanie sterownika i wejście w tryb awaryjny.
    W okolicy też nie mam dobrego mechanika elektryka , który by posprawdzał czujniki a nie bez sensu wymieniać po kolei.
  • Poziom 30  
    Na pewno masz zawór i nie ma kierowniczek ale łopatka zaworu też czasami się zaciera.
    Ale wydaje mi się że turbo jest ok ze względu na inne błędy chyba że je sam wygenerowałeś szukając błędu i odpinałeś co się da.
    Pojezdzij z odpiętą przepływką ten silnik doskonale radzi sobie bez niej i sprawdz czy pojawi się usterka jeżeli tak wtedy przynajmniej będziesz pewien że ten element jest ok.
  • Poziom 14  
    Witam
    Miałem podobny problem z moim trafiłem, proszę zwrócić uwagę w jakich warunkach pogodowych porusza się samochód, chodzi o wilgotność i opady deszczu, starsze modele trafiła chyba przed 2007 woda penetrowała okolice bloku silnika, sprawiając poważne problemy z elektroniki oraz wymianą wtrysków .

    Proszę zwrócić uwagę czy wiąską kabli leżące na górnej części skrzyni biegów czy nie jest poluzowana lub uszkodzoną, pod wpływem temperatury silnika okablowanie kurczy się i rozciąga +wilgoć, co przyczynia się do zwarć i powstawania błędów z nikąd.

    Ja sam na spokojni zaczął bym diagnostyka okablowania w bloku silnika, i połączenia z komputerem, sprawdzić przekaźniki, wtyczki.. itp.

    Sam zwróciłem uwagę na problem okablowania , jak wjechałem w kałużę lewym kołem i odcięła mu kompletnie moc, ale o 20-30minutach pracy na biegu jałowym auto wróciło do normy. I brak błędów lub kontroli. Podczas próby dodania gazu auto dusiło się wskazówka od obrotów szalała góra dół.
  • Poziom 21  
    diodabg napisał:
    Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania.
    Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.


    Też od tego bym zaczął. Drożność wężyków od króćca na wacum --> zaworek --> turbo. Do sprawdzenia też sam zaworek sterowania turbiną.

    Renault Trafic 1.9dci - Traci moc na autostradzie - kontrolka świec żarowych
  • Poziom 30  
    CrisELDi napisał:
    , proszę zwrócić uwagę w jakich warunkach pogodowych porusza się samochód, chodzi o wilgotność i opady deszczu, starsze modele trafiła chyba przed 2007 woda penetrowała okolice bloku silnika, sprawiając poważne problemy z elektroniki oraz wymianą wtrysków .

    Akurat odwrotnie po 2007 wystepuje ten problem z silnikiem 2.0dci