Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 1.9dci - Traci moc na autostradzie - kontrolka świec żarowych

baronatv 09 May 2015 20:41 14577 15
  • #1
    baronatv
    Level 9  
    Witam,

    Wracając z Niemiec kilkukrotnie auto traciło mi moc , zero reakcji na pedał gazu , straszny muł jakby odcinało turbo i wpadał w tryb awaryjny , kilka razy zapalała się kontrolka świec żarowych i nic poza tym. Wystarczyło zjechać na poboczne zgasić auto na kilka min i problem znikał.
    Auto nie kopci turbo słychać ale nie gwiżdżę zbyt głośnio.

    Błędy z kompa : - zawór egr - czujnik ciśnienia doładowania - czujnik przepływu powietrza
    - przekaźnik świec żarówych

    Po skasowaniu nie ma nowych. Przepływomierz mam nowy od roku . Wyczyściłem egr był prawie czysty , sprawdziliśmy przewody wszystko ok.

    Aktualnie auto jeździ normalnie jak nowe , ale szykuje mi się znowu wyjazd a usterka nie zdiagnozowana.

    Ja osobiście wymieniłbym zapobiegawczo czujnik ciśnienia doładowania tylko nie wiem , który ten co ma 2 wężyki i kostkę o kształcie cylindra ? Czy ten na 1 wężyk co idzie tam koło zaworu egr ?
  • Helpful post
    #2
    gsisoprano
    Level 15  
    Renault Trafic 1.9dci - Traci moc na autostradzie - kontrolka świec żarowych

    Ale sądze,że geometria turbiny stoi dęba.Trzeba wyjac turbo i wyczyscić
  • Helpful post
    #3
    diodabg
    Level 30  
    Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania.
    Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
  • #4
    baronatv
    Level 9  
    Wężyki są drożne i na pewno nie przedziurawione . W moim turbo nie ma zmiennej geometrii z tego co wiem .
    Jednak dalej nie wiem , który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Nie chcę wymieniać dwóch są dosyć drogie :(

    A czy ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ?
  • Helpful post
    #5
    domex32
    Moderator of Cars
    baronatv wrote:
    który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ?


    Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście.

    baronatv wrote:
    ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ?


    Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
  • Helpful post
    #6
    diodabg
    Level 30  
    baronatv wrote:
    który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ?

    Nie ma takiego czujnika komp bierze pod uwagę wszystkie dane z czujników i wcale nie jest powiedziane że u ciebie odcina turbinę i u ciebie nie ma kierownic tylko waste gate.
    W sumie to bez diagnostyki przez kogoś kto zna te silniki to nic nie powinieneś wymieniać czasami w tych silnikach egr robi zwarcie i wtedy też występują te błędy a czasami przepływka jest walnięta i też będzie bruzdzić i kłamać że egr...
    Przepływkę masz oryginalną czy chińczyka gdzie zamiast drutu jest opornik ?
    W razie kolejnej takiej usterki odepnij przepływkę i sprawdz czy silnik chodzi.
  • #7
    baronatv
    Level 9  
    Przepływomierz jest siemens i ma niecały rok , odłączyłem przepływkę i auto jeździ tak samo nie ma żadnej różnicy .

    Ja osobiście sądzę , że to nie przepływka z tego względu , że auto jeździ normalnie w całym zakresie obrotów (moja ostatnia awaria przepływki objawiała się zamulaniem na 1 , 2 ,3 biegu ) a ta usterka występuję co kilkadziesiąt kilometrów.
    Dzieje się tak przy prędkości około 90-100 km/h auto traci moc całkowicie zero rekacji na gaz jak jest lekka górka to zwalnia do zera. Wystarczy wyłączyć silnik i wszystko wraca do normy.

    Gdybym jeździł po Polsce dałbym sobie na razie z tym spokój ale jadąc do Belgii na autostradzie jest stres jak auto staje i nie ma gdzie zjechać na pobocze.
  • #8
    diodabg
    Level 30  
    Jeżeli szwankuje w trasie to może / może ale nie musi / być jak pisze kolega domex od temperatury zaciera się ośka od zaworu w turbinie lub zaciera się turbo ale wtedy raczej nie powinno być błędów egr i przepływki.
    Nie mam dostępu do schematu ale jestem pewny że przepływka i egr jest zasilany z jednej lini i jeżeli czujnik ciśnienia też to problem będzie związany z egr lub przepływką.
    baronatv wrote:
    moja ostatnia awaria przepływki objawiała się zamulaniem na 1 , 2 ,3 biegu

    Są różne rodzaje usterki ;-)
  • #9
    baronatv
    Level 9  
    Kurcze kiepska sprawna , najgorzej jest właśnie jak nie wiadomo co wymienić.

    Jutro pojadę i dam turbo do sprawdzenia być może coś się zaciera. Bo tak czytam na googlach , że czujnik jak padnie to na amen , rzadko kiedy raz działa raz nie.

    diodabg jesteś pewien , że w mojej turbinie nie ma tych kierowniczek co się zacinają?
  • #10
    diodabg
    Level 30  
    Który rok auta i znasz symbol silnika ?
  • #11
    baronatv
    Level 9  
    2002 rok 1.9dci 102km F9QU7

    Bo jeśli tych kierowniczek nie ma to też nie ma chyba sensu czyścić. A czytając w google to właśnie one często się zapiekają i powodują przeładowanie sterownika i wejście w tryb awaryjny.
    W okolicy też nie mam dobrego mechanika elektryka , który by posprawdzał czujniki a nie bez sensu wymieniać po kolei.
  • #12
    diodabg
    Level 30  
    Na pewno masz zawór i nie ma kierowniczek ale łopatka zaworu też czasami się zaciera.
    Ale wydaje mi się że turbo jest ok ze względu na inne błędy chyba że je sam wygenerowałeś szukając błędu i odpinałeś co się da.
    Pojezdzij z odpiętą przepływką ten silnik doskonale radzi sobie bez niej i sprawdz czy pojawi się usterka jeżeli tak wtedy przynajmniej będziesz pewien że ten element jest ok.
  • #13
    CrisELDi
    Level 14  
    Witam
    Miałem podobny problem z moim trafiłem, proszę zwrócić uwagę w jakich warunkach pogodowych porusza się samochód, chodzi o wilgotność i opady deszczu, starsze modele trafiła chyba przed 2007 woda penetrowała okolice bloku silnika, sprawiając poważne problemy z elektroniki oraz wymianą wtrysków .

    Proszę zwrócić uwagę czy wiąską kabli leżące na górnej części skrzyni biegów czy nie jest poluzowana lub uszkodzoną, pod wpływem temperatury silnika okablowanie kurczy się i rozciąga +wilgoć, co przyczynia się do zwarć i powstawania błędów z nikąd.

    Ja sam na spokojni zaczął bym diagnostyka okablowania w bloku silnika, i połączenia z komputerem, sprawdzić przekaźniki, wtyczki.. itp.

    Sam zwróciłem uwagę na problem okablowania , jak wjechałem w kałużę lewym kołem i odcięła mu kompletnie moc, ale o 20-30minutach pracy na biegu jałowym auto wróciło do normy. I brak błędów lub kontroli. Podczas próby dodania gazu auto dusiło się wskazówka od obrotów szalała góra dół.
  • #14
    pp_pablo
    Level 25  
    diodabg wrote:
    Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania.
    Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.


    Też od tego bym zaczął. Drożność wężyków od króćca na wacum --> zaworek --> turbo. Do sprawdzenia też sam zaworek sterowania turbiną.

    Renault Trafic 1.9dci - Traci moc na autostradzie - kontrolka świec żarowych
  • #15
    diodabg
    Level 30  
    CrisELDi wrote:
    , proszę zwrócić uwagę w jakich warunkach pogodowych porusza się samochód, chodzi o wilgotność i opady deszczu, starsze modele trafiła chyba przed 2007 woda penetrowała okolice bloku silnika, sprawiając poważne problemy z elektroniki oraz wymianą wtrysków .

    Akurat odwrotnie po 2007 wystepuje ten problem z silnikiem 2.0dci